2.2 op basis van hypex ucd

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Paul

2.2 op basis van hypex ucd

Bericht door Paul »

Na een paar jaar niets met zelfbouw te hebben gedaan heb ik afgelopen weekend de hypex ucd spulletjes die hier te koop stonden opgehaald. Het plan is om een leuk 2.2 systeempje neer te zetten. Ik heb een paar monitors (visaton al130 & seas h1212) en 1 (straks 2) l26roy woofer, nu aangestuurd door een marantz receiver, dat moet dus een ucd worden! Bron, een sonos connect en mijn tv die een optical out heeft. Voor muziek streef ik naar een goed resultaat! De tv stuurt signaal van een caiway box en een Apple tv door, en is niet zo belangrijk, ik heb nog een 7.1 set voor als ik lekker ga zitten voor een serie of film.

Wat moet het worden;

4 kanalen hypex ucd op 2 maal een smps van hypex, de vraag is hoe de input te regelen, wat heb ik nodig?

Bronselectie
Volume controle
Dsp (high & lowpass filter) eq niet zo belangrijk, woofer klinkt nu zonder ook al lekker.

Wat voor mogelijkheden kwam ik tegen;

Hypex dlcp; https://www.hypexshop.com/DetailServlet?detailID=5485
Minidsp ; https://www.minidsp.com/images/document ... %20kit.pdf

Hypex is eigenlijk te duur, van minidsp weet ik niet zo goed wat ik mag verwachten qua geluidskwaliteit?

Zijn er minder bekende opties die ook in aanmerking komen?

Ik heb er weer zin in :)
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Re: 2.2 op basis van hypex ucd

Bericht door Henkjan »

je zal iets van bronselectie en volume regeling willen hebben, bij voorkeur digitaal in. zowel met de Hypex DLCP als met het 2x8 platform van MiniDSP is dat mogelijk.
FR_Aad

Bericht door FR_Aad »

Paul schreef:

Hypex is eigenlijk te duur, van minidsp weet ik niet zo goed wat ik mag verwachten qua geluidskwaliteit?
Jij hebt toch al eerder een miniDSP gehad?
Paul

Bericht door Paul »

FR_Aad schreef:
Jij hebt toch al eerder een miniDSP gehad?
Ja dat klopt, maar die heb ik enkel ingezet om in mijn ht de subwoofer van subsonic en wat correctie te voorzien, dus nooit full range.
Paul

Bericht door Paul »

Henkjan schreef:
je zal iets van bronselectie en volume regeling willen hebben, bij voorkeur digitaal in. zowel met de Hypex DLCP als met het 2x8 platform van MiniDSP is dat mogelijk.
Das een flink apparaat :shock: maar idd die 2*4hd voldoet niet aan alle eisen...

Ff verder lezen, spul om iig het eind versterker gedeelte in elkaar te zetten is al onderweg, voorlopig de sonos gebruiken voor input en volume, monitors full range en met beetje geluk met kerst de versterker in elkaar zetten !
Plaats reactie