Beste allemaal,
Allereerst allemaal fijne feestdagen toegewenst!
Ik ben hier dus nieuw en heb vrijwel geen verstand speakerbouw, vandaar dat ik jullie om wat simpel(?) advies wil vragen.
Mijn excuses als ik in het verkeerde forum heb gepost, dit leek mij de meest logische.
Ik ben in het bezit van een Infinity Systems BU-80. Deze heb ik een tijdje geleden gekregen van iemand. Ik weet dat het een budget subwoofer is maar er komt echt een bagger geluid uit. De vorige eigenaar heeft hem aardig misbruikt heb ik het idee en de subwoofer is al aardig op leeftijd.
Nu had ik het idee om de 8" IA8-1+PA te vervangen door een nieuwe/betere, eentje die ik later ook kan overzetten als ik zélf een subwooferkist ga maken evt. met betere versterker.
Momenteel heb ik een beperkt budget i.v.m. alle sinterklaas- en kerstcadeaus dus een complete nieuwe subwoofer is geen optie.
Welk chassis zouden jullie mij kunnen aanraden? Oók gekeken naar een toekomstige betere zelfbouw subwoofer? Het hoeft géén high-end super spul te zijn, dat is de rest van mijn installatie ook niet. Is er iets leuks voor +/- €150,- ?
Alle advies, tips etc etc is van harte welkom!
Veel dank voor het lezen!
M.v.g,
Ian
Infinity BU-80 Woofer vervangen
Moderator: Beheerdersteam
Re: Infinity BU-80 Woofer vervangen
Hallo Ian,
Welkom!
Het lijkt mij verstandig om eerst eens te kijken waarom de sub nu zo slecht klinkt .... kun je 'm niet eens openschroeven om te zien of bijvoorbeeld de rolrand misschien is ingescheurd?
Welkom!
Het lijkt mij verstandig om eerst eens te kijken waarom de sub nu zo slecht klinkt .... kun je 'm niet eens openschroeven om te zien of bijvoorbeeld de rolrand misschien is ingescheurd?
Laatst gewijzigd door SARK op di 20 dec 2016, 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Beste SARK,
Dank voor je reactie. De rolrand is niet gescheurd maar hij lijkt niet zo goed meer. Het rubber is niet "egaal" meer als dat logisch klinkt?
Ik ben momenteel niet thuis maar ik zal later een foto plaatsen. Is het de moeite waard om de rolrand te vervangen? Ik ben redelijk handig en zou wel een poging durven wagen. Enig idee waar ik een rolrand zou kunnen bestellen? Ik heb een poging gedaan te googlen maar ik vind alleen maar auto onderdelen haha.
Dank voor je reactie. De rolrand is niet gescheurd maar hij lijkt niet zo goed meer. Het rubber is niet "egaal" meer als dat logisch klinkt?
Ik ben momenteel niet thuis maar ik zal later een foto plaatsen. Is het de moeite waard om de rolrand te vervangen? Ik ben redelijk handig en zou wel een poging durven wagen. Enig idee waar ik een rolrand zou kunnen bestellen? Ik heb een poging gedaan te googlen maar ik vind alleen maar auto onderdelen haha.
-
wouter
- Ook commercieel actief
Zo op het plaatje afgaand schiet me deze te binnen, Mivoc AW2000.
O.a. hier verkrijgbaar: http://loudmagnet.com/html/mivoc.htm
Met 35,- euro een leuk ding. De rolrand vervangen heeft alleen zin als de rolrand ook daadwerkelijk beschadigd is.
O.a. hier verkrijgbaar: http://loudmagnet.com/html/mivoc.htm
Met 35,- euro een leuk ding. De rolrand vervangen heeft alleen zin als de rolrand ook daadwerkelijk beschadigd is.
http://speakerrepairshop.nl/index.php?i ... 87&lang=nl
alleen opletten dat het geen "c" model is....
alleen opletten dat het geen "c" model is....