Bouwtopic: Precision Audio Eindtrap
Moderator: Beheerdersteam
Re: Bouwtopic: Precision Audio Eindtrap
Net even contact met Anthony gehad, alleen nog VR3 afstellen tot ik 0.2A zie op mn meter en dan kan er signaal opsatefan schreef:amp_reading.JPG.jpeg
Inmiddels meet ik 0.02 amp over de positive supply rail. Als ik mn meter op milliamps zet meet ik 0.00.
Vreemd?
Ik voel een thuiswerkdag opkomen...
Stefan
- SSassen
- Contacteer:
@Stefan,
Als je op safe wilt spelen kan je ipv. de zekeringen ook even twee 10 ... 47R 5W weerstanden opnemen in de voedingsrails, als het dan mis gaat stook je alleen één of beide weerstanden op en blijft je eindtrap heel.
Als je op safe wilt spelen kan je ipv. de zekeringen ook even twee 10 ... 47R 5W weerstanden opnemen in de voedingsrails, als het dan mis gaat stook je alleen één of beide weerstanden op en blijft je eindtrap heel.
En we hebben muziek!!! Vanmorgen de bias netjes op 200mA afgesteld, de boel aangesloten. Check, dubbelcheck en recheck. Met mn rotel voorversterker helemaal dicht de eindtrap aangezet en heel zachtjes wat muziek er op:
Sorry voor de iPhone foto kwaliteit. Maar t geeft n indruk
Hij speelt nu een half uurtje en de warmteontwikkeling lijkt goed. De koelribben worden warm, maar ik kan nog makkelijk mn handen er op leggen.
Ik laat hem nu even een uurtje of wat zachtjes draaien. Ik ga nog niets zeggen over de klank, maar gain heeft ie meer dan zat zo te zien. Een kleine tik aan de volume-knop en t gaat gelijk aardig harder...
Satefan
Sorry voor de iPhone foto kwaliteit. Maar t geeft n indruk
Hij speelt nu een half uurtje en de warmteontwikkeling lijkt goed. De koelribben worden warm, maar ik kan nog makkelijk mn handen er op leggen.
Ik laat hem nu even een uurtje of wat zachtjes draaien. Ik ga nog niets zeggen over de klank, maar gain heeft ie meer dan zat zo te zien. Een kleine tik aan de volume-knop en t gaat gelijk aardig harder...
Satefan
Goed bezig dus!
Ik ben benieuwd naar de kwaliteiten van deze versterkers,dus hou ons op de hoogte.
Ik ben benieuwd naar de kwaliteiten van deze versterkers,dus hou ons op de hoogte.
- Leeuwarden
Eindelijk... De vierde Holton versterker in NL speelt... Zaak even in laten spelen, vervolgens achterover leunen terwijl je muziek luistert en je hoofdschuddend afvragen waarom deze versterkers niet populairder zijn...
Ik ben ook blij dat hij t eindelijk doet. Heeft lang genoeg geduurd. Ik heb m nagenoeg de hele dag aangehad natuurlijk en vanmiddag even wat meer 'gas gegeven'. De versterker klinkt heel mooi in balans, een open geluidsbeeld met een goede balans tussen detail en warmte. Hij klinkt best heel muzikaal. Blijft lastig om eigenschappen van geluid te beschrijven vind ik...maar ik ben tot nog toe erg tevreden over het geluid. Hij levert ongeveer 250 watt aan 8 ohm, dus reserve genoeg. Het geluidsbeeld is heel mooi rustig. Ik ga alvast eens nadenken over een pre-amp in een zelfde soort kastLeeuwarden schreef:Eindelijk... De vierde Holton versterker in NL speelt... Zaak even in laten spelen, vervolgens achterover leunen terwijl je muziek luistert en je hoofdschuddend afvragen waarom deze versterkers niet populairder zijn...
Later meer!
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Leuk, maar wel een moeilijk verhaal buiten de VS...ds23man schreef:
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Mooi! Altijd weer prettig als het naar behoren lijkt te werken.. mooi stil ook, geen brom e.d.?satefan schreef:Ik ben ook blij dat hij t eindelijk doet. Heeft lang genoeg geduurd. Ik heb m nagenoeg de hele dag aangehad natuurlijk en vanmiddag even wat meer 'gas gegeven'. De versterker klinkt heel mooi in balans, een open geluidsbeeld met een goede balans tussen detail en warmte. Hij klinkt best heel muzikaal. Blijft lastig om eigenschappen van geluid te beschrijven vind ik...maar ik ben tot nog toe erg tevreden over het geluid. Hij levert ongeveer 250 watt aan 8 ohm, dus reserve genoeg. Het geluidsbeeld is heel mooi rustig. Ik ga alvast eens nadenken over een pre-amp in een zelfde soort kastLeeuwarden schreef:Eindelijk... De vierde Holton versterker in NL speelt... Zaak even in laten spelen, vervolgens achterover leunen terwijl je muziek luistert en je hoofdschuddend afvragen waarom deze versterkers niet populairder zijn...![]()
Later meer!
Helemaal geen enkele brom...muisstil...buiten de muziek om natuurlijkBarry2001 schreef:Mooi! Altijd weer prettig als het naar behoren lijkt te werken.. mooi stil ook, geen brom e.d.?
Laat ik daar nu zo af en toe over de vloer komen...januari weer om precies te zijnBarry2001 schreef:Leuk, maar wel een moeilijk verhaal buiten de VS...ds23man schreef:
Satefan
- Leeuwarden
Verschillende...Hypex, en recentelijk een tijdje met een Denon PMA1500R gedraaid (bij gebrek aan iets anders, deze stond nog op de plank)...Leeuwarden schreef:Wat voor eindtrap had je hiervoor?
...
Satefan
- Leeuwarden
In dat geval is het tijd mijn te koop staande dac/pre in soortgelijke kast met freeswerk van Audiomaniacs Kees. Qua niveau sluit dat uitstekend aan bij je eindtrap.satefan schreef:Ik ga alvast eens nadenken over een pre-amp in een zelfde soort kast![]()
Later meer!
- Leeuwarden
Moet dan wel een verademing zijn om hiernaar te luisteren ten opzichte van een UCD!satefan schreef:Verschillende...Hypex, en recentelijk een tijdje met een Denon PMA1500R gedraaid (bij gebrek aan iets anders, deze stond nog op de plank)...Leeuwarden schreef:Wat voor eindtrap had je hiervoor?
...
Satefan
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Ucd is allang een gepasseerd station. Ncore is tegenwoordig de benchmark.........
Dit is toch een zelfbouw-forum?Leeuwarden schreef:In dat geval is het tijd mijn te koop staande dac/pre in soortgelijke kast met freeswerk van Audiomaniacs Kees. Qua niveau sluit dat uitstekend aan bij je eindtrap.satefan schreef:Ik ga alvast eens nadenken over een pre-amp in een zelfde soort kast![]()
Later meer!
- Leeuwarden
Is ook zelfbouw pre/dac. Bij verkoop wil ik hem wel demonteren zodat je toch een beetje het diy gevoel krijgt... Alle gekheid op een stokje, het is een uitstekend ding. Voor het geld zal het lastig zijn iets gelijkwaardigs te bouwen...
Je zou toch bijna in de verleiding komen.
Free Shipping and 10% discount on Kits - Offer Ends 23rd December 2016
Free Shipping and 10% discount on Kits - Offer Ends 23rd December 2016
- Leeuwarden
Hou je niet in of neem de mijne! Het is een aanrader!
Ik heb nog ergens een ExtremA liggen, laat ik die eerst maar eens in elkaar knutselenLeeuwarden schreef:Hou je niet in of neem de mijne! Het is een aanrader!
- SSassen
- Contacteer:
Als je hulp nodig hebt hoor ik 't wel ...Zweitse schreef:Ik heb nog ergens een ExtremA liggen, laat ik die eerst maar eens in elkaar knutselenLeeuwarden schreef:Hou je niet in of neem de mijne! Het is een aanrader!