TV
Moderator: Beheerdersteam
Re: TV
In keukenpapier en ander gerecycled schoonmaak papier zit ook houtvezel (cellulosevezel) wat de boosdoener zou zijn.
Geen idee, de opticien van mijn vrouw waarschuwde er voor met haar nieuwe bril vorig jaar. De coating op brillen is doorgaans een stuk harder dan op beeldschermen. Maar kan mij er wel iets bij voorstellen: Microvezeldoekjes bevatten ontelbare minuscule weerhaakjes en "schrapen" a.h.w. het vet er af.SSassen schreef:Da's nieuw voor mij, wat is het mechanisme hierachter precies? Want een anti-reflectie laag boen je d'r namelijk niet zomaar af.Pjotr schreef:B.t.w. microvezeldoekjes halen ook de anti-reflectie laag van een beeldscherm af (van brillen ook trouwens).
Re: TV
Dit is mij in een ver verleden wel eens overkomen bij een Sony beeldbuistelevisie ... maar pas na erg vaak schoongemaakt te zijn (in de tijd dat TV's jaaaren meegingen), het zag er heel raar en smukkig uitPjotr schreef:...halen ook de anti-reflectie laag van een beeldscherm af ...
Laatst gewijzigd door SARK op di 20 dec 2016, 6:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: TV
Om hier even op terug te komen, de mensen in Zeeland hebben niet zoveel schuld aan de situatie in Groningen.ds23man schreef:Ben eigenlijk wel voor een Zeeuwlandtax, elke inwoner van die provincie moet bijdragen aan het oplossen van de problemen in Groningen.
De grote schuldigen zitten in den Haag, waar besloten werd extra veel meer aardgas op te pompen om de inkomsten te verhogen.
Bij een geleidelijker afname van het gas door de jaren heen, zou het probleem zich waarschijnlijk niet voor hebben gedaan.
Aad
Re: TV
Nu nog programmas of films die 't opnemen waard zijnds23man schreef:Nieuwe HDD binnen en zowaar: de opname in standby werkt!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zit zelfs een metalen beugel en montagemateriaal bij om hem achterop de tv te monteren.
Anne
Opm.: films kunnen hier verder worden bediscussieerd.
Laatst gewijzigd door Marp op vr 23 dec 2016, 2:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: TV
Naar schoonmoeder?pappaleo schreef:Voor je het weet zitten er 1000 man mee te kijken via die camera die er in zit en gehackt wordt.
Maar waarom 4K? Dat is ongeveer wat je in de bioscoop hebt aan resolutie. Als het goed is schaalt je ontvanger dat al voor je. Dat gaat toch pas via internet komen. De kabel is nog maar net klaar met de HD-herindeling. Zou ik niet mee laten wegen. Voor een paar honderd heb je een prima 32 - 40 incher van LG en Philips.
Re: TV
Kan me ook niet voorstellen dat die VIP boxen van KPN met HDCP werken eigenlijk...
Humax levert voor niet al te veel ook een 4K scherm zonder tuner, die is wel geschikt voor gebruik met een digitale tuner...
Ik kijk ook naar zo iets;
https://www.monitorstore.nl/product/670 ... 0s-b1.html
of de humax;
https://www.coolblue.nl/product/709277/ ... 04316.html
Maakt de keuze wat makkelijker iig
Humax levert voor niet al te veel ook een 4K scherm zonder tuner, die is wel geschikt voor gebruik met een digitale tuner...
Ik kijk ook naar zo iets;
https://www.monitorstore.nl/product/670 ... 0s-b1.html
of de humax;
https://www.coolblue.nl/product/709277/ ... 04316.html
Maakt de keuze wat makkelijker iig
Re: TV
Dat is wel een hele mooie. Alleen, die resolutie heb je alleen profijt van met een PC die dat aankan en als je er 0,5m - 1m vanaf zit. Voor TV is gewoon full HD meer dan zat voor dat beeldformaat.
Meer over 4K: http://www.techradar.com/news/televisio ... tv-1258884
Meer over 4K: http://www.techradar.com/news/televisio ... tv-1258884
