club/muziek avonden met een gedenkwaardige opzet

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

club/muziek avonden met een gedenkwaardige opzet

Bericht door hannesie »

Gisteren dan een avond gehad met Frank Vermeylen uit Antwerpen.
Deze man is de Europese vertegenwoordiger van MSB en en dan nog wel een paar mooie producten van wat dichterbij.

Je krijgt dan een verhaal te horen, op zich dan wel met een hoop humor, en hij krijgt het bij mij voor elkaar om op een gegeven moment het met hem eens te zijn, en de uitgave best een slimme is.

Tot dat ik vanochtend wakker werd en mij realiseerde dat het toch wel een hoop geld is.
En dan staat er een DAC van €115.000,-- te spelen.

Dan hebben we het nog niet over de Monoblokken, dus bij elkaar stond daar dus een grandioze set te draaien en iedereen had een "BIG SMILE" op zijn gezicht.

Het was een klapper van een avond, en iedereen ging met een lekker gevoel naar huis leek mij.
Knipsel2.JPG
Ik had de man al een paar keer eerder ontmoet, dre weet er wel van, maar laatst in Brussel maar eens de stoute schoenen aangetrokken en hem gevraagd of hij op 15 december nog wat te doen had.

Geregeld dus, en het resultaat ? :kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: club/muziek avonden met een gedenkwaardige opzet

Bericht door Barry2001 »

Ha Hans,

Ik heb een demo op de X-Fi beluisterd van Frank Vermeylen, klonk niet verkeerd maar het was te rumoerig om het echt goed te kunnen beoordelen. Waar ik mij enorm aan stoorde was het geklik van de volume regelaar. Wellicht is dit een Rotary encoder en komt het geklik uit een speakertje (en kun je het dus uitzetten), maar tiktiktik elke keer als het volume wordt aangepast, hoe bedenkt iemand het [-(
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: club/muziek avonden met een gedenkwaardige opzet

Bericht door Pjotr »

Dat is de moderne tijd joh. Sinds iedereen "swiperd", oh nee, zijn telefoon de hele dag afveegt, weet met zonder geklik niet meer wat men doet.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: club/muziek avonden met een gedenkwaardige opzet

Bericht door hannesie »

Ik heb de RelaiXed pre, was voor mij de herkenning :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: club/muziek avonden met een gedenkwaardige opzet

Bericht door ds23man »

Als ik mijn kont afveeg, hoor ik geen geklik. :rofl: :rofl: :rofl:

Maar wat zijn dat nou weer voor ridicule bedragen? :shock: :shock: :shock: :shock:
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: club/muziek avonden met een gedenkwaardige opzet

Bericht door knuisje »

Vanaf morgen bied ik mijn dac aan van €105 voor slechts €105000. Op een logaritmische schaal valt het verschil best mee :lol:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: club/muziek avonden met een gedenkwaardige opzet

Bericht door ds23man »

Bij Mola Mola mogen ze ook wel eens naar hun prijsstelling kijken. Veel te goedkoop, kan niets zijn.....
Gebruikersavatar
Jan Geert
Berichten: 1353
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 19:49
Locatie: Leiden

Re: club/muziek avonden met een gedenkwaardige opzet

Bericht door Jan Geert »

Pjotr schreef:
Dat is de moderne tijd joh. Sinds iedereen "swiperd", oh nee, zijn telefoon de hele dag afveegt, weet met zonder geklik niet meer wat men doet.
is een beetje die elektrische BMW met een speaker die Vroooaaaarhh doet. Aan te passen naar smaak.

serieus...... :roll:

en een dac van 105k... waar krijg je dat aan uitgegeven? of hebben ze de chipset discreet nagebouwd for the heck of it? Daar begint het pas mee als je op dat soort consumenten prijsstelling mikt.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: club/muziek avonden met een gedenkwaardige opzet

Bericht door ray5150 »

hannesie schreef:
En dan staat er een DAC van €115.000,-- te spelen.
:foto: :foto:

Ik ben rijk, vond gisteren in een bakje in de schuur nog een PCM1795. :lol: :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: club/muziek avonden met een gedenkwaardige opzet

Bericht door ds23man »

Ach, je bouwt een dacje voor 1000 euro aan productiekosten ( duur kastje) en er hoeven maar een paar gekken erin te trappen, kassa!

Kwestie van verdienmodel.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: club/muziek avonden met een gedenkwaardige opzet

Bericht door SSassen »

Mja, gekkigheid en totaal buiten proportie. Een dergelijk bedrag kan eenvoudigweg niet in verhouding zijn met hetgeen er in 't kastje zit, zelfs al is 't allemaal 24K verguld.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: club/muziek avonden met een gedenkwaardige opzet

Bericht door hannesie »

Tja, over de prijs hebben we het niet teveel gehad, niet echt op deze wijze.

Wel met de grap dat de DAC aan het eind van de avond verloot zou worden, maar we werden het niet eens over de prijs van de loten. :rofl:

Voor de rest, alle dingen worden in huis gefabriceerd, alleen de anodisering is dan wel uitbesteed i.v.m. zware milieu eisen in Californië.
Alleen al 2 dagen werk op de CNC frees om te starten met der behuizing van de DAC en de powermodule.
Select-Unibody-640x640.png
Inside-Dual-Power-Base.png
Daarnaast, hij meet ook niet slecht. :lol: :lol:
Select-90db-Graph-900x690.jpg
en de modules kun je ook heel makkelijk plaatsen en/of verplaatsen, de USB ingang moest even naar de andere kant i.v.m. de kabel lengte, en dan is de ingang die het dichts bij de uitgang zit is dan de eerste ingang automatisch.
Het ding zit heel erg vernuftig in elkaar, ook de firmware en en andere opties zijn wel erg goed lopend, en dat mag je verwachten van zo een product en prijs, minimaal is de opzet ook niet, en je kunt altijd een 2ehandsje pakken.

Aan de binnenzijde ziet het er wel netjes uit.
SelectDAC2_OpenTop-560x400.jpg
Uiteindelijk zie je dit wel, maar wij luisterden naar de muziek.
msb.JPG
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: club/muziek avonden met een gedenkwaardige opzet

Bericht door hannesie »

Ik kwam op facebook nog dit soort foto's tegen, speciaal voor Ray............ :yeah:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: club/muziek avonden met een gedenkwaardige opzet

Bericht door Pjotr »

hannesie schreef:
Alleen al 2 dagen werk op de CNC frees om te starten met der behuizing van de DAC en de powermodule.
2 dagen? Staat daar zeker zo'n stoned Californische hippie dat met de hand te doen?

Volgens mij is dit een grap van e.o.a. wierdo met veel te veel geld om te bezien hoeveel overbodigs we erin kunnen proppen.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: club/muziek avonden met een gedenkwaardige opzet

Bericht door ds23man »

En al staat een machine 2 dagen te vrezen, qua productiekosten zie ik nog geen rechtvaardiging voor de vraagprijs.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: club/muziek avonden met een gedenkwaardige opzet

Bericht door hannesie »

Grappig is het dat jullie het alleen maar over de prijs hebben, en niet hoe het in elkaar zit.
Modulaire opbouw e.d. die meting, voor zover bekend bij mij, is wel een heel heftige aan de positieve kant.

Wat ze bij Rolls & Royce met het zwarte logo uit Groot Brittannië er voor service pakket er aan hangen is mij ook niet bekend.

Ze zullen ook nooit voor mij gemaakt worden.
Ik heb ooit wel eens een Rolls van dicht bij bekeken, maar niet in gereden.
Bij de MSB heb ik nu al wel eens kunnen luisteren. :kwijl: :kwijl: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: club/muziek avonden met een gedenkwaardige opzet

Bericht door Pjotr »

Ach hier nog zo eentje maar dan gewoon in een blikken kassie: http://positive-feedback.com/reviews/ha ... cd-player/

Da's alleen nog maar een loopwerkje, moeten nog wel DAC's bij.

@Hans. Er wordt wel degelijk gekeken hoe het in elkaar steekt: Soort van Saturnus raket om even een halfje gesneden bruin bij de bakker te halen. Dat daar een navenant prijskaartje aan hangt preekt voor zich. Als je naar de overige prijzen bij MSB gaat kijken aan bijbehorende frutsels is dat zelfs professioneel zwaar over de top: http://www.msbtechnology.com/ Dit wordt alleen verkocht als bling bling aan degenen dat nodig hebben: Om de psychologische waarde, niet om de technische.
Laatst gewijzigd door Pjotr op za 17 dec 2016, 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: club/muziek avonden met een gedenkwaardige opzet

Bericht door ds23man »

-190db ruisvloer is aardig knap als je bedenkt waar de ruisvloer van de analoge elektronica ligt.
Gebruikersavatar
Jag
Berichten: 998
Lid geworden op: wo 01 mar 2006, 15:43
Locatie: Utrecht

Re: club/muziek avonden met een gedenkwaardige opzet

Bericht door Jag »

Nou is maat houden ook niet echt mijn kern kwaliteit :mrgreen: , en kan ik derhalve fanatisme zeker waarderen. Maar dat esoterische haai end gedoe maakt echt volledig kortsluiting in mijn hoofd, ik snap niet wat daar de aantrekkingskracht van is. Ik zie dit meer als een soort sieraden, dan als serieuze audio, dit dient een ander doel. Daar moet je als fabrikant dan denk ik ook eerlijk over zijn.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: club/muziek avonden met een gedenkwaardige opzet

Bericht door ds23man »

Dit is ook knap:

http://www.msbtechnology.com/amplifiers ... fications/

Een monoblock met een dempingsfactor van 80 voor 40.000 dollar. En ze mogen voor dat geld toch wat meer spec's geven.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: club/muziek avonden met een gedenkwaardige opzet

Bericht door hannesie »

@ Peter, ik heb ook geen Rolls nodig om boodschappen te doen, en al helemaal geen Lamborghini, daar past de boodschappen tas niet in.
Zelfs de golftas geeft al problemen.

Het is gewoon omdat het wel eens leuk is zo iets te horen en te zien, en zoals Barry al aangaf, ook op de X-Fi is het dan teveel omgevings ruis, en de mannen van de club zaten allemaal met de ogen dicht te luisteren, dat scheelt.

We hebben het een keer echt beleeft naar een top set te luisteren, en dat was bereleuk. :rock:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: club/muziek avonden met een gedenkwaardige opzet

Bericht door Pjotr »

Oh ja zeker, tuurlijk is dat leuk om een keertje mee te maken. Maar dat is wel erg veel bling bling. Technisch is dit gewoon geen hoogstandje. Meer een ambachtelijke verzameling van dure elektronica componenten. Maakte het nou ook meer muziek?

Het verschil met een RR is dan wel dat in een RR (bijna) alles een rationele functie heeft en er daar naar ook een reëel prijskaartje aan hangt. Dat kun je van die esoterische High End gewoon niet meer zeggen. Daar is de prijs meer gegeven door wat de gek er voor geeft (of de fabrikant binnen slepen kan).
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: club/muziek avonden met een gedenkwaardige opzet

Bericht door ray5150 »

hannesie schreef:
Ik kwam op facebook nog dit soort foto's tegen, speciaal voor Ray............ :yeah:
Ik heb geen vleesboek.... :? en dat gaat er niet komen ook.... :sure:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: club/muziek avonden met een gedenkwaardige opzet

Bericht door hannesie »

Ik ook niet, :goedzo: maar ik dacht het dus verkeerd. :hide: :lagge:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: club/muziek avonden met een gedenkwaardige opzet

Bericht door ray5150 »

Pjotr schreef:

Het verschil met een RR is dan wel dat in een RR (bijna) alles een rationele functie heeft en er daar naar ook een reëel prijskaartje aan hangt. Dat kun je van die esoterische High End gewoon niet meer zeggen. Daar is de prijs meer gegeven door wat de gek er voor geeft (of de fabrikant binnen slepen kan).
En, met een RR kun je over 100 jaar nog een ritje maken (ervan uitgaande dat er dan nog benzine is), over een jaar of 20 is die dac behoorlijk zwaar verouderd...
Plaats reactie