woofer zwart spuiten?
Moderator: Beheerdersteam
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: woofer zwart spuiten?
Vraagje, die vifa's waren toch in het zwart, jij hebt grijze???
Ik kon zo even niet in je andere topics vinden hoe dat komt.
Ik kon zo even niet in je andere topics vinden hoe dat komt.
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Re: woofer zwart spuiten?
Bas, dit zijn de MA26WR0904. En die van mij zijn grijs, zoals je kunt zien in mijn eerste post in dit topic.
Ik weet niet of er ook zwarte bestaan. Ik weet dat Asterduc (Ed) er ooit ook een setje van had, maar heb geen idee of die ook grijs waren.
Ben inderdaad wel blij dat het zo mooi is geworden, ook omdat min vriendin het niet nodig vond en ze vreesde dat het wel zou kunnen mislukken.
Ik weet niet of er ook zwarte bestaan. Ik weet dat Asterduc (Ed) er ooit ook een setje van had, maar heb geen idee of die ook grijs waren.
Ben inderdaad wel blij dat het zo mooi is geworden, ook omdat min vriendin het niet nodig vond en ze vreesde dat het wel zou kunnen mislukken.
Re: woofer zwart spuiten?
Maar dan moet je wel een grote stift gebruiken om in een draai de hele conus te kunnen bekliederends23man schreef:Je had het ook met een zwarte viltstift kunnen doen!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
- Bijlagen
-
- mega-grote-edding-permanent marker.jpg (63.34 KiB) 471 keer bekeken
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: woofer zwart spuiten?
Ziet er prima uit Hans, maar waarom opschuren? Je hebt spuitbussen met zwarte verf ook in mat hoor.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: woofer zwart spuiten?
Als je Motip na het spuiten met een föhn droogmaakt, wordt het ook iets mat.
(werkt naar mijn weten echt alleen met Motip)
(werkt naar mijn weten echt alleen met Motip)
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: woofer zwart spuiten?
Niet te warm stoken met die fohn, er worden vaak thermoplastische lijmen gebruikt in luidsprekers.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: woofer zwart spuiten?
Matte spuitlak? Ik bedoel, waarom ingewikkeld doen als 't eenvoudig kan?
http://www.spuitbuswinkel.nl/index.php? ... e&aid=3737
http://www.spuitbuswinkel.nl/index.php? ... e&aid=3737
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Re: woofer zwart spuiten?
Jullie hebben natuurlijk gelijk met die matte lak. Maar ik had al een spuitbus met zijdeglanslak staan en dacht dat wel voldoende mat zou zijn. Maar na het spuiten glansde het naar mijn smaak nog wat te veel (in vegelijking met de papieren middentoner).
Daarom maar een stukje schuurpapier gepakt....
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: woofer zwart spuiten?
Hans, Bas snapt er nu echt helemaal niets meer van.
Plaatje van jouw speaker uit 2009, met een zwarte vifa zoals ik ze ken black geanodiseerde aluminium membraam.
Later is je woofers grijs de aluminium kleur, en die heb je zwart gemaakt, maar je had zwarte??
Snap er niets van.
Later is je woofers grijs de aluminium kleur, en die heb je zwart gemaakt, maar je had zwarte??
Snap er niets van.
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Re: woofer zwart spuiten?
Bas, ik begrijp jouw verwarring wel. Op de foto die jij aanhaalt is de woofer wel degelijk grijs. Echter, door een bepaalde lichtval lijkt de woofer daar inderdaad zwart. Maar dat was ie toen echt (nog) niet.
- asterduc
- Berichten: 4165
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: woofer zwart spuiten?
dat is inderdaad zo Hans.Hans Nootdorp schreef:Bas, dit zijn de MA26WR0904. En die van mij zijn grijs, zoals je kunt zien in mijn eerste post in dit topic.
Ik weet niet of er ook zwarte bestaan. Ik weet dat Asterduc (Ed) er ooit ook een setje van had, maar heb geen idee of die ook grijs waren.
Destijds heb ik van ScanSpeak een bus met zwarte coating bekomen. Daar had ik de passieve membranen mee zwart gemaakt.
Dat product is ondertussen rubber geworden en heb ik tijdens de jaarwisseling afgevoerd.
Mvg,
Ed
