Ik heb twee Hypex monoblokken gebouwd en die wil ik graag inschakelen op de trigger uitgang van mijn voorversterker. Ik vond via Amazon.de deze oplossing: een stekkerdoosje met trigger ingang. Best een nette oplossing lijkt me! Helaas versturen ze via Amazon niet naar Nederland en via hun website zijn de verzendkosten iets van €19.
Ik vroeg me af of iemand zoiets weet te vinden in een Nederlandse webshop?
Ja, geen idee eigenlijk... Nooit zo overna gedacht, maar zo heel ingewikkeld zal het toch niet zijn om zoiets op een veilige manier te maken? En al helemaal niet voor €35, lijkt me. Maar goed, ik kan ze dus nergens anders vinden, dus misschien heb je een punt!
Aan welke voorversterker wordt deze gebruikt? Mijn Marantz is b.v. erg kieskeurig.
De trigger uitgang zou 100mA zijn, maar ik kan er bijna niets mee schakelen.
Om deze reden heb ik er zelf maar 1 gemaakt met een solid state relais.
Bij een triggeruitgang ga ik er vanuit dat dit een spanningsbron is en geen stroombron. Alles wat je erachter hangt moet reageren zonder dat deze noemenswaardige stroom trekt ( max 10ma die een optocoupler trekt).
Op dit moment gebruik ik een NAD 352 als voorversterker. Volgens de handleiding kan de trigger max 100mA leveren. Een master-slave zou opzich kunnen, maar die losse Vocomo is zo lekker compact. Zou gewoon net even beter passen...
Ik wil hem graag proberen, alleen liever niet voor €54 die het me kost om deze Vocomo hier in NL te krijgen. En ik kan helaas geen winkel vinden die iets vergelijkbaar levert vanuit Nederland, dus daarom had ik mijn hoop op jullie gevestigd...
Even een zijstapje, omdat m'n originele plan misscien niet gaat lukken: als ik een solid state relais in de behuizing van mijn Hypexen zou willen toepassen, kan ik dan het trigger signaal van de NAD direct op de aansturing van het SSR kunnen zetten? Of moeten daar dan nog een weerstandje in serie geschakeld worden? En kan de SMPS omgaan met de lekstroom die SSRen blijkbaar hebben?