Centrale usb voeding met 4 x 3A uitgang
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Centrale usb voeding met 4 x 3A uitgang
Als je verschillende 5volt bronnen maakt uit een trafouitgang+gelijkrichter+elco hebben ze wel een gemeenschappelijke minpool.Twee verbruikers eraan die onderling ook nog is samen hebben geeft een aardlus, vaak oorzaak van gedonder.
Met losse verbruikers geen probleem.
Een trafo heeft meestal twee dezelfde wikkelingen zodat je met twee trafo's vier gescheiden voedingen kunt maken.Evt 12volt wel samen met een van 5.Heb je nog twee onafhankelijk.
En 12volt met hoveel stroom ?
Anne
Met losse verbruikers geen probleem.
Een trafo heeft meestal twee dezelfde wikkelingen zodat je met twee trafo's vier gescheiden voedingen kunt maken.Evt 12volt wel samen met een van 5.Heb je nog twee onafhankelijk.
En 12volt met hoveel stroom ?
Anne
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Centrale usb voeding met 4 x 3A uitgang
je kan ook gaan voor een schakelende voeding naar DC, en dan een aantal regulator bordjes voor naar 5V toe.
Ik heb dit als voeding voor mn SB Touch (ook 5V): 7V schakelende voeding, dikke ferriet, en dan een regulator van de bezorgchinees:
Ik heb dit als voeding voor mn SB Touch (ook 5V): 7V schakelende voeding, dikke ferriet, en dan een regulator van de bezorgchinees:
- Bijlagen
-
- datasheet Audiowind very low noise regulator board A-270.pdf
- lust tot 3A
- (234.72 KiB) 388 keer gedownload
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Centrale usb voeding met 4 x 3A uitgang
voor het onderdrukken van de HF uit de schakelende voeding is het t beste om zowel voor als na de regulator een ferriet met daarna een C te zetten
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Centrale usb voeding met 4 x 3A uitgang
Maar ondertussen weten we nog steeds niet wat er aan komt te hangen................
Re: Centrale usb voeding met 4 x 3A uitgang
Ja, het is natuurlijk niet de bedoeling dat je de oplossing aan de behoefte gaat aanpassen...
Re: Centrale usb voeding met 4 x 3A uitgang
De voeding is inderdaad bedoelt voor audio. Voor in ieder geval 2 rpi's en een dac.
En waarom in godsnaam 4 x 3A? Omdat ik dat heel graag wil.
Mijn rpi3 heeft echt 2,5 ampere nodig, anders loopt hij vaak vast.
Waarom Vishay? Geen idee, ooit eens gelezen, en ik weet niet welk type condensator dat is.
Dus nogmaals, niet gelijk schieten als er iets wat ik aanbreng niet helemaal klopt.
Een voeding ontwerpen is nu eenmaal niet mijn dagelijkse werk.
En waarom in godsnaam 4 x 3A? Omdat ik dat heel graag wil.
Mijn rpi3 heeft echt 2,5 ampere nodig, anders loopt hij vaak vast.
Waarom Vishay? Geen idee, ooit eens gelezen, en ik weet niet welk type condensator dat is.
Dus nogmaals, niet gelijk schieten als er iets wat ik aanbreng niet helemaal klopt.
Een voeding ontwerpen is nu eenmaal niet mijn dagelijkse werk.
Re: Centrale usb voeding met 4 x 3A uitgang
Dat zal hij ook gerust niet continu doen, maar bij pieken zal het wel misgaan.
Voor de Pi wordt ook een 2,5 A voeding voorgeschreven. Het hangt natuurlijk
ook af van eventuele randapparatuur. Hoewel je dat weer met een Hub op zou
kunnen vangen. En waarschijnlijk zijn 4 poorten van 2.5 A ook ruim voldoende.
Maar ik wil graag een beetje reserve. En aangezien ik nog moet beginnen met
het ontwerp, waarom dan niet gelijk een beetje stevig?
Voor de Pi wordt ook een 2,5 A voeding voorgeschreven. Het hangt natuurlijk
ook af van eventuele randapparatuur. Hoewel je dat weer met een Hub op zou
kunnen vangen. En waarschijnlijk zijn 4 poorten van 2.5 A ook ruim voldoende.
Maar ik wil graag een beetje reserve. En aangezien ik nog moet beginnen met
het ontwerp, waarom dan niet gelijk een beetje stevig?
Re: Centrale usb voeding met 4 x 3A uitgang
Jij hebt een raspberry, en je hebt een labvoeding en multimeters.ds23man schreef:Een Pi die 12,5 watt staat te verstoken?![]()
![]()
![]()
Tijd voor empirisch onderzoek, zou ik zeggen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Centrale usb voeding met 4 x 3A uitgang
Die van mij draait probleemloos samen met een digiberry op samsung usb lader. Empirisch genoeg dacht ik zo.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Centrale usb voeding met 4 x 3A uitgang
kunnen we nou niet eens gewoon ingaan op de vraag in plaats van af te zeiken. dat je eerst vraagt waarvoor t is, en waarom zo veel stroom is normaal, maar als er dan aangegeven wordt waarvoor het is accepteer dat dan. jullie jagen iedereen weg op deze manier.
Re: Centrale usb voeding met 4 x 3A uitgang
De Raspberry Pi3 heeft aardig wat meer sap nodig dan de Pi1 en Pi2. Krijgt de Pi3 te weinig, dat start hij níet op.
Re: Centrale usb voeding met 4 x 3A uitgang
Als ik de Raspberry via USB gebruik, dan een simpele 1 A telefoon voeding.
Mag of moet het schoon dan de voeding die ik heb van Guido Tent of die van Barry..
Met de 3 heb ik geen ervaring, tot nog toe alleen met een HD meer nodig gehad.
Mag of moet het schoon dan de voeding die ik heb van Guido Tent of die van Barry..
Met de 3 heb ik geen ervaring, tot nog toe alleen met een HD meer nodig gehad.
Re: Centrale usb voeding met 4 x 3A uitgang
Mijn Pi1 loopt op iedere lader maar voor mijn Pi3 heb ik een zwaardere lader besteld want die vertikt het mooi op een standaard lader. Hij start gewoon niet op.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Centrale usb voeding met 4 x 3A uitgang
Denk dat we hier meer met het fenomeen "inschakelpiekstroom" kan een usb lader leveren.....
Re: Centrale usb voeding met 4 x 3A uitgang
Nee, mijn pi3 start altijd gewoon op. Maar als hij het even erg druk krijgt loopt hij vast.
Dit doet hij met een 2.5 A niet. Dan loopt hij gewoon door.
Maar hoe dan ook daar gaat dit topic niet over. Ik heb nu voor 1 van de Pi's een printje van barry.
Daar ben ik heel erg blij mee. Maar om er daar nu 4 van in 1 kast te zetten met 4 trafo's, wordt mij wat te gek.
Ik zoek dus iets met die kwaliteit, maar dan met 4 uitgangen van 3A.
Dit doet hij met een 2.5 A niet. Dan loopt hij gewoon door.
Maar hoe dan ook daar gaat dit topic niet over. Ik heb nu voor 1 van de Pi's een printje van barry.
Daar ben ik heel erg blij mee. Maar om er daar nu 4 van in 1 kast te zetten met 4 trafo's, wordt mij wat te gek.
Ik zoek dus iets met die kwaliteit, maar dan met 4 uitgangen van 3A.
Re: Centrale usb voeding met 4 x 3A uitgang
+5Henkjan schreef:kunnen we nou niet eens gewoon ingaan op de vraag in plaats van af te zeiken. dat je eerst vraagt waarvoor t is, en waarom zo veel stroom is normaal, maar als er dan aangegeven wordt waarvoor het is accepteer dat dan. jullie jagen iedereen weg op deze manier.
Re: Centrale usb voeding met 4 x 3A uitgang
Ondertussen wat gezocht om dat trafo probleem aan te pakken.
Ik dacht aan zoiets, Twee trafo's van hier http://www.tme.eu/en/details/rt080-2006 ... /noratel/#
Omdat 6V wat aan de lage kant wat huisvlijt erbij.Dwz beetje bijwikkelen, stelt niet veel voor, iets van een 15x door het midden voor zo'n 1,5V erbij.Voor 5A is 't nogal dikke draad, makkelijker met twee dunnere.Wel samen wikkelen om niet te vergissen.Kan deze draad voor dienen, https://www.eoo-bv.nl/wikkeldraad/16190 ... 26mtr.html.
De vier diodes+elco is een deel van de schakeling op een printje zoals die van Barry.
Anne
Ik dacht aan zoiets, Twee trafo's van hier http://www.tme.eu/en/details/rt080-2006 ... /noratel/#
Omdat 6V wat aan de lage kant wat huisvlijt erbij.Dwz beetje bijwikkelen, stelt niet veel voor, iets van een 15x door het midden voor zo'n 1,5V erbij.Voor 5A is 't nogal dikke draad, makkelijker met twee dunnere.Wel samen wikkelen om niet te vergissen.Kan deze draad voor dienen, https://www.eoo-bv.nl/wikkeldraad/16190 ... 26mtr.html.
De vier diodes+elco is een deel van de schakeling op een printje zoals die van Barry.
Anne
Re: Centrale usb voeding met 4 x 3A uitgang
Is de spanning van een 8 volt trafo te hoog dan?
Naar aanleiding van het filmpje wat henkjan postte, heb ik wat
filmpjes op youtube bekeken over de combinatie van een smps met dc converter.
Daar worden ook hele nette resultaten mee bereikt.
Naar aanleiding van het filmpje wat henkjan postte, heb ik wat
filmpjes op youtube bekeken over de combinatie van een smps met dc converter.
Daar worden ook hele nette resultaten mee bereikt.
Re: Centrale usb voeding met 4 x 3A uitgang
oeps, kan het mezelf ook erg makkelijk maken natuurlijk.
http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vr ... e=lr&pos=4
http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vr ... e=lr&pos=4
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Centrale usb voeding met 4 x 3A uitgang
Dan ben je snel klaar inderdaad
De aanbieder is er ook niet duur mee.
Re: Centrale usb voeding met 4 x 3A uitgang
Toch nog even spelen met die gedachte van die meanwells.
Ze hebben een rimpel van 80 mV. In principe kan daar toch ook
nog een LC filter achter. Is te berekenen wat je daarvoor nodig
hebt, en wat het resultaat kan worden?
Ze hebben een rimpel van 80 mV. In principe kan daar toch ook
nog een LC filter achter. Is te berekenen wat je daarvoor nodig
hebt, en wat het resultaat kan worden?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Centrale usb voeding met 4 x 3A uitgang
Dit zijn industrieele voedingen, ik weet niet in hoeverre je moet willen dat je deze voedingen voor eventueel een audiotoepassing gebruikt hoor. Maar je hebt het over ripple, heb je een datasheet gevonden oid? Heb zelf niet gezocht overigens.
Re: Centrale usb voeding met 4 x 3A uitgang
De prijs is inderdaad heel redelijk. daar kun je het bijna niet zelf voor gaan maken.toetertje schreef:oeps, kan het mezelf ook erg makkelijk maken natuurlijk.![]()
http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vr ... e=lr&pos=4
