(secundair zonder de extra wikkeling)
Ingangsspanning Vd = 349V,
Uitgangsspanning Vs na 25 sec.= 200V, na 40 sec.= 250V, na 55 sec.= 275V, na 100 sec.= 300V en loopt daarna heel langzaam verder op tot na 4 minuten = 315V, Vg is dan 320V.
Belast wordt het een ander verhaal:
Belasting = 2 gloeilampen van 40W in serie, koud-weerstand = 196 ohm
Ringkern begint te "zingen" en IRF80 + D7 sneuvelen
LtSpice grafiek: Belasting = 2 gloeilampen van 25W in serie, koud-weerstand = 325 ohm
Ringkern begint te "zingen" en IRF80 + D7 houden stand, na een 5-tal seconden hou ik het toch voor bekeken omdat ik niet het risico wil lopen dat ze weer kapot gaan.
LtSpice grafiek: Ik denk dat de enige belastingstest mogelijk is met de versterker zelf, vermits die belasting net omgekeerd verloopt: hoog naar lager.
Ideaal zou zijn dat ik een weerstand van 3000 ohm/30W had om te testen bij een load van 100mA maar zoveel zware vermogenweerstanden heb ik niet...
De volgende bedenking die ik maak is: als de FET er door vliegt (Rds is dan nog ca. 0.4 ohm) dan komt de volle gelijkgerichte spanning op de versterker zelf
Anne, jij hebt ooit een modificatie gemaakt in het topic "De 'Straight' ont(k)leed" Valt daar wat mee aan te vangen voor een veiligere uitvoering?