Huidige stand van zaken: nergens - nul
Ik vermoed dat de huidige voeding totaal waardeloos is.
Zonder de buizen erin start de voeding normaal op met na 50 sec. de HS op 300V, verbruik 0mA zoals het hoort.
Buizen geplaatst en daarna wil de HS niet meer aanschakelen via het relaiscontact: dat relais valt onmiddellijk terug af en start een nieuwe wachtcyclus van 50 sec. Dit probleem hebben we eerder al besproken en laat ik voorlopig liggen: ik heb een switch gezet over het relaiscontact die ik aanzet na 1 min. voorgloei.
De HS zakt in als een pudding tot minder dan 200V en er komt een raar snerpend instabiel geluid uit de boxen.
Alle buizen verwijderd behalve 2xEL84 van 1 kanaal. Na veel moeite heb ik een ruststroom van ca. 40mA kunnen instellen, veel moeite omdat draaien aan de bovenste trimpot meteen ook de instelling van de onderste buis beïnvloedt, en omgekeerd (wellicht tgv slappe HS voeding). Niet dat ik daar nu veel mee verder was want dat is dan bij een resterende HS=225V.
Enkele bijhorende metingen: Va=221V, Vk=0,41V en last but not least: de afgenomen stroom van de voeding schommelt tussen 140mA en 175mA.
Waarschijnlijk is dat zoveel omdat er vermoedelijk veel oscillaties in het misbaksel zitten en het is uiterst moeilijk te meten op zo'n instabiel ...
Terug naar de voeding:
De trafo functioneert zonder extra windingen omdat ik er van uitga dat een HS-spanning tussen 270 en 300V moet volstaan. De huidige schakeling met FET en stab. zeners heeft echter totaal geen zin omdat de aangevoerde spanning daarvoor ontoereikend is bij bv. 300mA belasting.
Daarom is mijn volgende stap het slopen van de FET en zeners uit de voeding en overgaan tot een traditionele gelijkrichting + afvlakking. Dan start de voeding telkens wel aan 320V bij het opkomen van de HS, maar zoals de meesten wel weten is dat bij de Philips HF10 zelfs 340V...
Voilà, we zullen zien wat het de volgende dagen geeft, voorlopig heb ik er even genoeg van
