Hallo allemaal,
Ik ben momenteel bezig met een bluetoohspeaker te bouwen, waarbij ik gebruik maak van een k4003 kitje van Velleman. Daarnaast gebruik ik een 12v Bluetooth board. Nu had ik bedacht om de 12v gewoon vanaf het k4003 boardje te pakken, gesoldeerd op de punten van C3, zie onderstaand schema.
Zonder het Bluetooth boardje hoor ik geen zoem, maar zodra ik die inplug gaat de speaker enorm zoemen. Het Bluetooth boardje gaat wel oplichten. Is het te simpel gedacht van mij dat ik zomaar die 12v kan pakken vanaf punt C3? Anders moet ik er een aparte 12v voeding in gaan bouwen voor het Bluetooth boardje.
In ieder geval bedankt voor de hulp!
Voeding delen?
Moderator: Beheerdersteam
Re: Voeding delen?
In ieder geval kan het niet van C3 want daar staat de dubbele spanning, plus en min t.o.v. massa(=midden C6 en C7).
Ik zou eerst de spanning meten over C3. Het moet wel van C6 kunnen, maar dan is het de vraag of het wel 12v is. Hoop dat je BT bordje nog heel is.
Ik zou eerst de spanning meten over C3. Het moet wel van C6 kunnen, maar dan is het de vraag of het wel 12v is. Hoop dat je BT bordje nog heel is.
Re: Voeding delen?
Super bedankt! Hij werkt nu
Blijkt toch maar dat meten weten is haha!
Het bewijs dat hij werkt: https://www.youtube.com/watch?v=rRlDp8- ... e=youtu.be
Nogmaals bedankt!
Het bewijs dat hij werkt: https://www.youtube.com/watch?v=rRlDp8- ... e=youtu.be
Nogmaals bedankt!
