Mijn naam is Herbie, 46 en muziek liefhebbert.
Ben ontzettend nieuw hier maar lees al een tijd mee, dacht dat het tijd was om me te melden.
Ben druk bezig met de scan speak vertigo, van waar ik van vindt dat dit 1 van het allerbeste compacte 3-weg systeem is. Maar dat is mijn persoonlijke mening
Draai al jaren met een set scan speak reference plus, totdat ik een nieuwe koptelefoon kocht onlangs, de nieuwe Beyer Dynamic DT 1770, moest effe wennen aan de directheid en oplossend vermogen, maar dat was voor korte duur. Op dat moment dacht ik, ik wil speakers bouwen met een beter, oplossend vermogen in het midden. Op naar Oss, waar ik op aanraden van een goede vriend de tip kreeg om de Vertigo te beluisteren, de eerste indruk was al meteen raak, nog andere modellen gehoord, zoals de ultimo met moeilijke tweeter een en moeilijk systeem waarvan ik de naam ben vergeten, was iig groot en héél erg direct ( d'appelito ), het mid hoog stond wel heel erg voor je neus, kortom niet mijn ding. Die ultimo is een 2 weg en die heb ik al dussssss. ( vondt hem ook niet mooi klinken trouwens met die beryllium tweeter. Te hard en te scherp)
Heb nog even gedacht om de units door de nieuwe illuminator serie te vervangen, maar of dat goed zou uitpakken was een gok, en gokken met 1€600,00 aan units beginnen we niet aan.....
Wat ik wel heb gedaan is wat betere filteronderdelen te nemen en kimber kabel gebruiken.
Heb wel plaatjes van de bouw maar krijg ze (nog) niet up geload hier haha
