Goedemiddag
Wellicht een simpel vraagje voor jullie.
Ik wil graag 2 autospeakers in mijn camper bouwen. Dez wil ik door het dek boven de bestuurders ruimte. Omdat hier boven opbergruimte is, wil ik de achterzijde van de speakers de magneet enzo beschermen tegen beschadiging. Hiervoor hebt ik 2 RVS
HondenDrinkbakken gekocht welke ik erover wil vastschroeven. Ik vroeg me echter af of dit wel verstandig is voor het geluid. Het betreft Pioneer 2 weg inbouwspeakers van 17cm en 180 watt, de drinkbakken zijn zo'n 20 cm doorsnee en zo'n 8 cm diep.
Vragen:
Kan ik deze het beste zo luchtdicht mogelijke monteren of kan er beter wat gaten in boren
Kan ik het gladde oppervlak van de drinkbakken het beste bekleden en waarmee zou ik dat dan het beste kunnen doen
Het doel is uiteraard om zo fatsoenlijk geluid te krijgen zonder dat de speakers aan de achterzijde beschadigen doordat ik er continue campingstoelen en dergelijke op gooi. Alle tips zijn meer dan welkom!
Berry A
Speakers in camper
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Speakers in camper
Hallo Barry, welkom hier.
Zijn die speaker van het type bedoeld voor montage in een hoedenplank? Zo ja, dan idd die drinkbakken "lek" maken. Ook zou ik de binnenkant van die bakken wat beplakken met wat bitumen (ontdreuningsplaat) zodat ze niet gaan meedoen met de muziek.
Zijn die speaker van het type bedoeld voor montage in een hoedenplank? Zo ja, dan idd die drinkbakken "lek" maken. Ook zou ik de binnenkant van die bakken wat beplakken met wat bitumen (ontdreuningsplaat) zodat ze niet gaan meedoen met de muziek.
Re: Speakers in camper
Ik zou er dan zeker zoveel mogelijk gaten in boren.
De auto speakers zijn ontwikkeld voor een vrij grote "lekke" kast.
Als je de speakers afdekt met die bakken, hou je bijna geen output meer over.
De auto speakers zijn ontwikkeld voor een vrij grote "lekke" kast.
Als je de speakers afdekt met die bakken, hou je bijna geen output meer over.
Re: Speakers in camper
Dank voor de vlotte reacties
Het betreffen inbouw speakers Pioneer TS-H1703 voor in de voordeuren van normale personenauto's
Ik ga ze in een mooie Mercedes 508d bus bouwen
Het is dus de bedoeling om de speakers naar beneden door het dek te monteren met de bakjes er boven op.
Ik ga wat van die ontdreuningsplaat bestellen en aan de binnenkant van de bakken plakken. En flink wat gaten er in boren.
Nog andere tips?
Berry
Het betreffen inbouw speakers Pioneer TS-H1703 voor in de voordeuren van normale personenauto's
Ik ga ze in een mooie Mercedes 508d bus bouwen
Het is dus de bedoeling om de speakers naar beneden door het dek te monteren met de bakjes er boven op.
Ik ga wat van die ontdreuningsplaat bestellen en aan de binnenkant van de bakken plakken. En flink wat gaten er in boren.
Nog andere tips?
Berry
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Speakers in camper
tweeter zo dicht mogelijk bij de woofer. maar belangrijker: eerst wat testen met de tweeter positie en uitrichting hoe die t beste klinkt, en pas als je tevreden bent gaan boren/zagen 
Re: Speakers in camper
In this workshop, we measure twice and cut once,
In this workshop, we measure twice and cut once
In this workshop, we measure twice and cut once
