Mundorf AMT

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

SSassen
Contacteer:

Re: Mundorf AMT

Bericht door SSassen »

holco schreef:
Technisch moet het natuurlijk allemaal wel kloppen, enige wat ik zag was een lelijke kitnaat wat mijn inziens geen probleem hoeft te zijn.
Ben ik niet met je eens, voor een dergelijke prijs hoort alles onberispelijk te zijn, dus ook de afwerking. Alle andere fabrikanten hebben dit wel allemaal op orde, dus waarom zou je hier een uitzondering maken voor Mundorf?
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Overigens begrijp ik het ophemelen van Mundorf niet zo, de Beyma TPL-150/200 zijn toch duidelijk de betere drivers die ook nog eens goedkoper zijn dan de meeste AMT's van Mundorf.

Onbekend maakt onbemind?
dre

Bericht door dre »

Waar ben je naar op zoek?
Shadow

Bericht door Shadow »

Is dat ook niet de reden dat Speakerkits voor de Beyma gekozen had?
bas focal m180
Contacteer:

Bericht door bas focal m180 »

SSassen schreef:

Daar komt bij dat als de montage en afwerking al behoorlijk te wensen overlaat ik serieus vraagtekens zet bij de beloofde prestaties. Als de productiemedewerker die dit kunststukje heeft geknutseld de AMT er maar een beetje in gefrommeld heeft en toen snel de boel heeft dichtgekit zou je nog wel eens voor een verrassing kunnen komen te staan als je de driver opmeet.

Dus nee, dit is niet recht te praten, niet in dit marktsegment, met geen enkel excuus. Mundorf slaat hier echt de plank vol-le-dig mis.
Daar leg je nu net de vinger op de zere plek, dat is wat ik dan ook denk hoe is ie verder in elkaar gezet.
Als enkeling zal ie best mooi meten, maar als je er 2 hebt in hoeverre meten die dan nagenoeg identiek.
Dat is meestal net de kunst door toleranties klein te houden, en uiteraard netjes in elkaar zetten.

Stel dezelfde persoon die lijmt zet ze in elkaar dan heb ik grote vraagtekens.

Andere vraag, hoe komen ze door de eindcontrole, meting ? visuele controle?
dre

Bericht door dre »

Ik denk dat de pro amt's anders bekeken worden .......
Walt

Bericht door Walt »

Lijkt me ook, exact gelijke respons is minder relevant met 10 tweeters per kant in een line array dat middeld wel uit in een grote zaal. Weinig vervorming, hoog rendement, powerhandling en goede klank tellen. Dat een beetje slordige kitnaad meteen betekent dat de drivers niet gelijk zouden meten is trouwens wel speculatie.

Groetjes Walter
richard

Bericht door richard »

Ach, voor mijn werk moet ik vaak kwaliteit beoordelen. Als ik al vraagtekens zet bij zaken die ik direct kan constateren is dat meestal een goede indicatie van wat ik na nader onderzoek kan verwachten.
holco

Bericht door holco »

Ervaring met de Beyma Sander?
SSassen schreef:
Overigens begrijp ik het ophemelen van Mundorf niet zo, de Beyma TPL-150/200 zijn toch duidelijk de betere drivers die ook nog eens goedkoper zijn dan de meeste AMT's van Mundorf.

Onbekend maakt onbemind?
Mtraxx
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door Mtraxx »

Ik ben eigenlijk wel benieuwd van welke datum de reviews en de verkregen samples zijn?
Ik heb hier een Pro Line Array driver liggen waar geen kit meer aanzit maar een 3d geprinte backcover i.c.m. aluminium backplate.
Op voorhand heb ik in de tijd nog kunnen kiezen voor welke folie(4,8,12 ohm) ik wou hebben en aan welke specs de AMTs dan voldeed qua belastbaarheid/spreiding/frequentie curve.
Blau Mem 9385   Rot Men 9359.bmp
Blau Mem 9385 Rot Men 9359.bmp (562.85 KiB) 462 keer bekeken
Ook de Hifi line ziet er prima uit als je de 1910c met 19CM vergelijkt
De 23CM heeft een kunststof backcover met banaan aansluiting en setje stekkers zit erbij.
823393_338591992926342_321031104_o.jpg
Bovendien is het bedrijf voor het fabriceren van AMT's naar een nieuwe fabriek verhuist in mei/april 2015 om aldaar productie te verbeteren en op te schroeven.
bas focal m180
Contacteer:

Bericht door bas focal m180 »

Walt schreef:
Dat een beetje slordige kitnaad meteen betekent dat de drivers niet gelijk zouden meten is trouwens wel speculatie.

Groetjes Walter
Waar staat dat??????

Er werd gesteld door mij dat je je kan afvragen dat als die genen die ze lijmt ook in elkaar zet net zo als ie ze heeft gelijmd je jezelf kan afvragen of ze beide hetzelfde meten.
Ik suggereer niets ik speculeer.

Dempings materiaal een beetje meer of minder erin geflanst bv, ik noem maar wat wat uiteindelijk wel bepaald of de drivers netjes identiek meten.
holco

Bericht door holco »

Storm in een glas water dus.
Mtraxx schreef:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd van welke datum de reviews en de verkregen samples zijn?
Ik heb hier een Pro Line Array driver liggen waar geen kit meer aanzit maar een 3d geprinte backcover i.c.m. aluminium backplate.
Op voorhand heb ik in de tijd nog kunnen kiezen voor welke folie(4,8,12 ohm) ik wou hebben en aan welke specs de AMTs dan voldeed qua belastbaarheid/spreiding/frequentie curve.
Blau Mem 9385 Rot Men 9359.bmp
De 23CM heeft een kunststof backcover met banaan aansluiting en setje stekkers zit erbij.

Bovendien is het bedrijf voor het fabriceren van AMT's naar een nieuwe fabriek verhuist in mei/april 2015 om aldaar productie te verbeteren en op te schroeven.
dre

Bericht door dre »

Ja,het is echt een prachtig product.
holco

Bericht door holco »

Aan de andere kant is de Beyma TPL-150 ook erg interessant, kan lager ingezet worden waardoor een extended 8" of 10" mid/Bas ook een optie kan worden.
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

holco schreef:
Storm in een glas water dus.
Mtraxx schreef:
Blau Mem 9385 Rot Men 9359.bmp

Dat vind ik wel iets te kort door de bocht, zijn er foto's beschikbaar van de nieuwe pro drivers? Zo nee, dan zou ik nog even een slag om de arm houden.
holco

Bericht door holco »

Wie zegt dat ik voor een Pro wil gaan, keus tot nu toe is de 25CM-R 1.1 maar een Beyma vindt ik ook erg interessant.
dre

Bericht door dre »

Jeroen heeft beide gehoord,dus misschien moet je er eens een mailtje aan wagen. :wink:
holco

Bericht door holco »

Een Mundorf pro en niet pro, of de Beyma en de Mundorf?

Dre, mijn nog openstaande vraag betreffende de mindere vertikale spreiding van jouw AMT, ervaar je dat als positief of had je toch liever meer spreiding gehad?
Audiolicious

Bericht door Audiolicious »

Zo, jullie zijn druk geweest in dit topic!

Mijn voorkeur zou uitgaan naar de Beyma AMT (de 150 of de 200), niet in de laatste plaats omdat deze kwa specs, kwa prestaties en kwa opbouw gewoon superieur is aan de Mundorf AMT's. Zowieso vind ik dat Mundorf veels te veel blinde volgelingen c.q. fanboys heeft, terwijl de producten die men op de markt zet helemaal niet zo vernieuwend of spectaculair zijn.
dre

Bericht door dre »

Heb je beide ook beluisterd?
Walt

Bericht door Walt »

De grote schare volgers is wel makkelijk te verklaren, zie bovenstaande reply van Dre. Maar als je perse geen Mundorf wilt, koop dan gewoon de Beyma, merk bashen heeft verder weinig nut.

Voor Beyma is de AMT een niche product, misschien 0.1% van hun unit verkopen, Mundorf maakt alleen maar AMT tweeters en heeft inmiddels denk ik veel meer kennis in huis dan Beyma op het gebied van AMT tweeters...? Maar dat is een beetje speculatie natuurlijk.. :mrgreen:
Shadow

Bericht door Shadow »

Walt schreef:
De grote schare volgers is wel makkelijk te verklaren, zie bovenstaande reply van Dre. Maar als je perse geen Mundorf wilt, koop dan gewoon de Beyma, merk bashen heeft verder weinig nut.

Voor Beyma is de AMT een niche product, misschien 0.1% van hun unit verkopen, Mundorf maakt alleen maar AMT tweeters en heeft inmiddels denk ik veel meer kennis in huis dan Beyma op het gebied van AMT tweeters...? Maar dat is een beetje speculatie natuurlijk.. :mrgreen:
En een gekleurde mening, want je hebt zelf Mundorf in huis...
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Als ik zo naar de foto van die Mundorf AMT kijk heeft het ding wel een hoog garage gehalte. Heb zo het idee dat Mundorf zelf helemaal niets maakt maar meer een handelshuis is wat her en der inkoopt en er hun naamsticker op plakt. Net zoals Erres in Nederland lang geleden. (Erres was de handelsnaam van R.S. Stokvis).
Walt

Bericht door Walt »

Je kan er gerust zo negatief over blijven doen, maar feit is dat de Mundorf AMT tweeters uitzonderlijk goed klinken. En ze zijn erg gewild, tweedehands iets hier op het forum verkopen is normaal een drama maar mijn oude setje Mundorf AMT was zo weg, heel veel PB's...

Voor de mensen die twijfelen tussen een Mundorf of Beyma AMT, ga ze beide beluisteren, jij moet er straks jaren naar luisteren, wat anderen roepen is eigenlijk niet zo intressant/relevant.

Groetjes Walter
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Dat is ook waar Walt. Heb hier nog een paartje DK30's liggen, 50 jaar oud. Toen die nieuw binnen kwamen moest de eigenaar ook eerst zelf de schroeven vastdraaien heb ik begrepen. Mahjah van Britten kun je dat verwachten :lol:
Plaats reactie