Dac vraag

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
hardy

Dac vraag

Bericht door hardy »

Ik heb mij uit nieuwsgierigheid een raspberry-py3 aangeschaft, hierop draait nu RuneAudio via i2s aan mijn DAC, nu wil ik hem via i2s met mijn diy pcm1794 DAC verbinden samen met mijn s/pdif receiver (DIR9001), de i2s verbinding moet dus omschakelbaar gemaakt worden, hoe zou ik dat het beste kunnen doen, ik heb toevallig wel twee gesampelde adum1400 isolatoren liggen, dus ik dacht, als ik hier de secundaire voedings spanning in of uit schakel dat het zou moeten werken. (al dan niet via een controller die er vermoedelijk toch al aan gekoppeld wordt).
Is dit verstandig, of is er misschien een andere, eenvoudigere oplossing voor te bedenken.

Hardy
Bijlagen
Diagram2.png
Diagram2.png (7.28 KiB) 454 keer bekeken
Piet1950

Re: Dac vraag

Bericht door Piet1950 »

Dag Hardy,

De adum1400 heeft aan elke zijde een enable ingang (Ve1 en Ve2). Als deze ingang hoog is, zijn aan die zijde de uitgangen actief. Als de ingang laag is, zijn de uitgangen hoog-ohmig, dus niet actief. Dus voeding schakelen is niet nodig, gewoon de enables gebruiken.

Piet
hardy

Re: Dac vraag

Bericht door hardy »

bedankt Piet !

Ik was hier inmiddels zelf al achter gekomen, en het werkt inmiddels, maar ik had dit hier nog wel even moeten melden, sorry :oops: .
Dit krijg je als je in de data sheet niet verder kijkt als je :^o .
Ik ben inmiddels alweer bezig een nieuwe layout te tekenen.

Hardy
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”