Eerst wilde ik nog ... en ze hebben de Chinezen de schuld gegeven schrijven, maar dat vond ik een beetje 'te' , en wie krijgt hier de schuld?
Overigens wel mooie magneet ontwerpen, lijkt er op dat ze daar ook FEMM gebruiken. 1.6 Tesla is best erg veel, alhoewel ze hier verderop een paar experimentele MRI's hebben die over de 10 Tesla gaan en reken maar dat het veld daar lineair is.
Er is destijds wel een prijsstijging geweest in neodynium magneten en inderdaad was het verhaal dat de zeldzame aardmetalen voor de eigen Chinese productie gereserveerd werden.
Voorbeeld :
Tangband heeft het type W4-1337SDF oorspronkelijk ontworpen met neodynium magneten. Ten tijde van de prijsstijgingen is dit type herontworpen met een gewone magneet. Ondertussen wordt het oorspronkelijke type met de neodynium magneet weer verkocht.
Ik weet wel dat ik ooit het plan had om twee Tangband W6-1108SA woofertjes te bestellen. Die waren altijd 90,00 maar tegen de tijd dat ik ze wilde bestellen waren ze ineens 150,00 per stuk.
Ik weet wel dat ik ooit het plan had om twee Tangband W6-1108SA woofertjes te bestellen. Die waren altijd 90,00 maar tegen de tijd dat ik ze wilde bestellen waren ze ineens 150,00 per stuk.
Blijkbaar een populair merk. De positie op onze markt is gevestigd en kunnen ze ook wat meer vragen. Er moet uiteindelijk ook wat verdiend worden, en het liefst zo veel mogelijk.
Welke huidige AMT sluit het mooiste aan op een PHL 1280?
Idee is een DSP actief snel gesloten tweeweg systeem wat vanaf +/- 80Hz ingezet gaat worden en naar onderen aangevuld met een Dayton gesloten 15" sub.
Vraag mij ook af of of het beter is om de AMT gesloten te laten of hem een mooi eigen DIY kamertje te geven.
Ik weet dat Tony Gee de 2510c (geen idee of die nog leverbaar is) gebruikt bij de L' Orfeo maar ondertussen zijn er wat nieuwere AMT's uit dus wellicht zitten daar betere opties tussen.
Hangt ook van je budget af denk ik.. de grotere AMT's worden al gauw duurder.
Maar een beetje hogere SPL kan ook geen kwaad denk ik.
Kijk eens naar de AMT25CS2.1-R http://mundorf.com/pdf/Mundorf_hifiAMT_Catalog.pdf
Je wilt serieus met die PHL aan de slag? Dan zul je ruim onder de 2kHz moeten gaan filteren met minimaal 2e orde want zoals blijkt uit de FR van de PHL is deze behoorlijk rommelig boven de ~1.5kHz.
Ik heb al wat ervaring met PHL maar dan met 2x de 1230 in combinatie met een B&G Neo3 en dat grillige viel alleszins mee, dynamiek van PHL is onovertroffen vandaar dat ik er weer wat mee wil doen.
Dit is meer een vooronderzoek en zal langzaam aan wanneer de financiën (best wel pittig totaal plaatje) het toelaten het een en ander aanschaffen, tzt zal ik er wel een topic aan wagen
Zweitse schreef:
holco schreef:
Nog niet echt maar het wordt iig een vloerstaander.
Zweitse schreef:
Heb je al een ontwerp in gedachte?
Ik neem aan dat je een topic gaat aanmaken met de vorderingen, ik ben wel nieuwsgierig.
Ik heb al wat ervaring met PHL maar dan met 2x de 1230 in combinatie met een B&G Neo3 en dat grillige viel alleszins mee, dynamiek van PHL is onovertroffen vandaar dat ik er weer wat mee wil doen.
Ik zou de B&G + PHL's dichter bij elkaar monteren en ook zeker voor een minimaal R=20mm afronding zorgen op die baffle, je hebt nu misschien een rechte FR on-axis gemeten op 50cm, in de ruimte ziet dit er hééél anders uit.
Het is dat de financiële kant nog op de rem staat, maar na het lezen van dit review ergens aan een fraai zwembad in Turkije krijg ik er toch wel heel erg veel zin in om mijn project te gaan starten
Het is dat de financiële kant nog op de rem staat, maar na het lezen van dit review ergens aan een fraai zwembad in Turkije krijg ik er toch wel heel erg veel zin in om mijn project te gaan starten
Ik heb een set gehad, gelijk retour gestuurd, die waren zo knullig in elkaar gezet dat 'maandagmorgen model' nog een compliment zou wezen, tweede set hetzelfde verhaal, toen heb ik gekozen voor de Beyma TPL-150 en heb daarna nooit de noodzaak gezien ooit nog een Mundorf driver te overwegen.
Het is dat de financiële kant nog op de rem staat, maar na het lezen van dit review ergens aan een fraai zwembad in Turkije krijg ik er toch wel heel erg veel zin in om mijn project te gaan starten
Ik heb een set gehad, gelijk retour gestuurd, die waren zo knullig in elkaar gezet dat 'maandagmorgen model' nog een compliment zou wezen, tweede set hetzelfde verhaal, toen heb ik gekozen voor de Beyma TPL-150 en heb daarna nooit de noodzaak gezien ooit nog een Mundorf driver te overwegen.
Welk type had je aangeschaft?
En wat was er zo knullig?
Welk type had je aangeschaft?
En wat was er zo knullig?
Want dit herken ik totaal niet.......
Even knippen en plakken uit een lange email richting Mundorf:
Unfortunately the workmanship and finish is better on a set of $50 Chinese tweeters, than on the AMT tweeters I've just received.
I've spotted the following issues:
1) Dust and particles on the ribbon protective cloth
2) Poorly glued seams and brush hairs in the glue of the faceplates
3) Poorly glued silicone glue (black) rubbed off with fingers/tissue
4) Screw marks on the aluminum side of the tweeters
5) Fingerprints (many) on aluminum back plate
6) Terminal fixed on aluminum with doublesided tape and pop-rivet
7) Plain box with no testing certificate of frequency response plot etc. No document indicating these tweeters are matched?
Bij de mijne was het allemaal dik in orde eigenlijk.
Persoonlijk vond ik het vastlijmen van de unit op de faceplate wat minder,liever gewoon schroefbaar.
Maar als ik het zo lees het jij gewoon een test setje gekregen........
Ik vind het een zeer goed klinkend en betrouwbaar product,in mijn ogen(oren) zelfs het beste wat ik tot nu toe heb gehoord.