Ik ben Mike

Nieuw hier? Dan lezen we hier graag wie, wat, waar, waarom, etc.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
dynamike
Berichten: 162
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 17:49

Ik ben Mike

Bericht door dynamike »

Hallo! Ik ben Mike. Ik ben 30 jaar, getrouwd, heb een dochter van 1,5 jaar, en een mooi huisje in het centrum van Delft.

Ik geloof dat ik sinds een paar maanden een nieuwe hobby heb gevonden... :lol:

Ik heb er enorm veel plezier in om te lezen en leren over zelfbouw-audio en ben een paar maandjes geleden aan mijn eerste projectje begonnen: een MiniDSP 2x4 met Hypex UcD36MP als amp met DSP en actieve cross-over aangesloten op een setje oude B&W DM302 2-wegjes. Heerlijk om te bouwen, testen, meten, en te luisteren.

Ik heb een verleden met veel gaming, maar wel lekker op de bank met een groot projectiescherm en goed surround geluid. Alhoewel ik nog steeds van een spelletje met mijn vrienden kan genieten is de tijd van thuis op de bank met een controller wel een beetje voorbij. De projector is het huis al lang uit, en zelfs de TV is tegenwoordig niet meer te vinden. De surround-setup is ook verdwenen. Enige wat er nog staan zijn twee B&W 683S2's...en de 5.1 receiver. Al zoekende naar een dedicated stereo receiver kwam ik ook zelfbouw-audio tegen.

Ik ben eigenlijk altijd al bezig geweest met dingen naar mijn eigen hand zetten, dus het is niet gek dat hier terecht ben gekomen. Ik ben ingenieur Industrieel Ontwerpen en ben elke dag professioneel bezig met ontwerpen. Meer in de mechanische hoek, maar ik heb wel wat affiniteit met elektronica. Tijdens mijn studententijd heb ik veel zogenaamd 'ge-casemod', dus behuizingen (van in mijn geval gameconsoles) ombouwen tot iets persoonlijks en unieks. Hierbij is ook wel redelijk wat elektronica betrokken geweest, maar vooral vanaf tutorials en voorbeelden. Qua theorie ben ik niet heel ver, maar ik heb zowel op het VWO als op de TU wel het een en ander opgestoken over deze materie. Ook heb ik het een en ander in elkaar geklust met Arduino's voor zowel privé als werk.

Mijn voorlopige doel is om een mooie actieve crossover DSP amp te bouwen voor mijn 3-weg B&W 683S2's (dus die crossovers zullen er ooit uit moeten), maar ik ga eerst nog experimenteren, verder bouwen en leren met mijn eerder beschreven 2-weg setupje. Ik wacht nu op een paar onderdeeltjes uit uit China (unbalanced-balanced conververter + regulator van Ebay), en zal dan een klein project-threadje maken om daar mijn vragen in te stellen.

Hopelijk tot snel! Ik heb er zin in! :)
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Ik ben Mike

Bericht door ds23man »

Welkom Mike.

Wij van WC eend adviseren:

https://www.hypexshop.com/DetailServlet?detailID=5485

:mrgreen:
Gebruikersavatar
dynamike
Berichten: 162
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 17:49

Re: Ik ben Mike

Bericht door dynamike »

ds23man schreef:
Welkom Mike.

Wij van WC eend adviseren:

https://www.hypexshop.com/DetailServlet?detailID=5485

:mrgreen:
Haha :lol:

Ja? Geen MiniSHARC'je met losse DACs? Daar zat ik al een beetje over te filosoferen :sure:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Ik ben Mike

Bericht door OpaBert »

Ik doe met buizen ;)
welkom Mike
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Ik ben Mike

Bericht door John P »

Hallo Mike, welkom hier. Als ontwerper moet ik je even waarschuwen, esthetiek wordt hier op dit forum vaak afgedaan als WAF (Wife Acceptance Factor). Een echte vent laat zich daar natuurlijk niet door afschrikken. Het feit dat alles altijd al een keer is uitgevonden zal je ook niet vreemd zijn, kijk daarom hier eens: http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 20&t=18985.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Ik ben Mike

Bericht door Henkjan »

Welkom Mike.

@John: Delftse ontwerpers zijn ingenieur he, geen kunstenaar
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Ik ben Mike

Bericht door John P »

Ik herinner me nog dat ik een toelating deed voor voor de Academie industriële vormgeving in Eindhoven (+-1980). De jury vroeg mij of ik niet liever naar de kunstacademie wilde. Toen ik antwoordde dat ik geen kunstjes kon antwoorden ze: dat is niet meer nodig in het huidig kunstklimaat, het gaat alleen om het concept. Het spreekt voor zich dat ik op geen van beide terechtgekomen ben.
Gebruikersavatar
dynamike
Berichten: 162
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 17:49

Re: Ik ben Mike

Bericht door dynamike »

Bedankt voor alle leuke replies :lol:
Bert61 schreef:
Ik doe met buizen ;)
welkom Mike
Goed om te weten Bert. Volgensmij ben je niet de enige hier :wink:
John P schreef:
Hallo Mike, welkom hier. Als ontwerper moet ik je even waarschuwen, esthetiek wordt hier op dit forum vaak afgedaan als WAF (Wife Acceptance Factor). Een echte vent laat zich daar natuurlijk niet door afschrikken. Het feit dat alles altijd al een keer is uitgevonden zal je ook niet vreemd zijn, kijk daarom hier eens: http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 20&t=18985.
Ik ben bekend met de WAF. Dat is wel een dingetje met een flinke 5.1 surround set en projectiescherm. Nu staan er alleen nog maar 2 zuiltjes en soms zegt ze nog: 'Ze zijn wel groot he...' :-s

Ja, die van Hsmeets is zeker een van mijn inspiratiebronnen. Ik denk dat het inderdaad moeilijk is om nog met iets echt nieuws te komen. Zeker voor mij, die het zal waarschijnlijk in eerste instantie zal moeten hebben van geassembleerde modules. Maar goed, het blijft een eigen bouwsel en je kan altijd je eigen draai geven aan de layout, details en zeker de behuizing.
Henkjan schreef:
Welkom Mike.

@John: Delftse ontwerpers zijn ingenieur he, geen kunstenaar
Haha, ligt eraan wat je definitie is van kunstenaar is. Ik vind wiskundigen soms kunstenaars met getallen, en programmeurs kunstenaars met code. Iedereen kan een kunstenaar zijn op zijn eigen manier. Ik heb hier trouwens echt wel kunstwerkjes voorbij zien komen :D
John P schreef:
Ik herinner me nog dat ik een toelating deed voor voor de Academie industriële vormgeving in Eindhoven (+-1980). De jury vroeg mij of ik niet liever naar de kunstacademie wilde. Toen ik antwoordde dat ik geen kunstjes kon antwoorden ze: dat is niet meer nodig in het huidig kunstklimaat, het gaat alleen om het concept. Het spreekt voor zich dat ik op geen van beide terechtgekomen ben.
Haha, mooi antwoord :P
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Ik ben Mike

Bericht door ray5150 »

En namens mij ook welkom, Mike.
Ik ben benieuwd naar het topic van je eerste bouw project.
Gebruikersavatar
dynamike
Berichten: 162
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 17:49

Re: Ik ben Mike

Bericht door dynamike »

ray5150 schreef:
En namens mij ook welkom, Mike.
Ik ben benieuwd naar het topic van je eerste bouw project.
Thanks. Ik wilde eigenlijk pas een topic'je maken als ik mijn spulletjes van eBay binnen heb, maar misschien kan ik al een introotje schrijven. Ik heb genoeg vragen :D
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Ik ben Mike

Bericht door ray5150 »

Bezorging vanuit China kan variëren van 1 tot 7 a 8 weken, in het geval van "free shipping".
Ik spreek uit ervaring, laat namelijk regelmatig klein grut via Ebay hiernaartoe komen.
Gebruikersavatar
dynamike
Berichten: 162
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 17:49

Re: Ik ben Mike

Bericht door dynamike »

ray5150 schreef:
Bezorging vanuit China kan variëren van 1 tot 7 a 8 weken, in het geval van "free shipping".
Ik spreek uit ervaring, laat namelijk regelmatig klein grut via Ebay hiernaartoe komen.
Het is inderdaad 'free shipping'. Goed om te weten dat het echt zo lang kan duren, dit is namelijk de eerste keer dat ik iets heb besteld op deze manier. Er staat een leverdatum tussen 5 en 30 oktober. Ik zie het wel verschijnen. Hopelijk :D
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Ik ben Mike

Bericht door OpaBert »

Ja ik was verwend
alles uit China , Freesshipping , kwam tot een maand geleden binnen 4 weken aan
Nu wacht ik al 8 weken op een paar 2 watt weerstanden en een testertje
Prima communicatie met great buyer en good seller veel Engels komt er niet aan te pas
maar geen tester ☹️
Plaats reactie