ZBA Luisterdag 2016 Beetsterzwaag

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag 2016 Beetsterzwaag

Bericht door pappaleo »

Wappers !!
Wappers !!
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag 2016 Beetsterzwaag

Bericht door pappaleo »

hannesie schreef:
:hide: Is het geluidsbeeld net zo wazig als de foto.
Nog waziger :mrgreen:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: ZBA Luisterdag 2016 Beetsterzwaag

Bericht door Pjotr »

pappaleo schreef:
Afbeelding
Het geluid:



Met als legendarische slotzin: "Die zien we nooit meer................ terug!"
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: ZBA Luisterdag 2016 Beetsterzwaag

Bericht door ds23man »

En al weer thuis.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: ZBA Luisterdag 2016 Beetsterzwaag

Bericht door ds23man »

En de verrassing van vandaag voor mij was de CA Knuisamp ( met de wappers :mrgreen: ) Aan het eind van de middag ( en het lekker rustig was) speelde het speakertje van Dre met die Dayton tweet icm met de knuisamp. Mooi open gedetaileerd geluid ( ook een compliment naar Dre!). Op een gegeven moment werd de dure Moon W7 of 8 als amp aangesloten. Weg geluid! :shock: :shock: Die Moon werd echt weggespeeld door de CA amp!!!!!!!!!

Mijn complimenten P&P.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: ZBA Luisterdag 2016 Beetsterzwaag

Bericht door Pjotr »

Dank je voor de complimenten. Dat is leuk om te lezen: Die Moon is ook niet de eerste de beste met 150W per kanaal dual mono meen ik.

Hoog tijd om je eigen CA printjes in elkaar te solderen :mrgreen: Denk dat ie dual mono nog ietsje beter presteert.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: ZBA Luisterdag 2016 Beetsterzwaag

Bericht door ds23man »

We hadden bijna geen luisterdag trouwens. We stonden vanochtend net je te wachten op de beheerster en na een telelfoontje bleek ze op Ameland te zitten en was vergeten haar zoon in te lichten om de deur open te doen. :shock: :shock: Gelukkig was die bereikbaar, anders hadden we het op straat moeten houden. :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
Mtraxx
Ook commercieel actief
Berichten: 436
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
Locatie: hurdegaryp
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag 2016 Beetsterzwaag

Bericht door Mtraxx »

Vindt toch knap dat mensen in minder dan 10 seconden een oordeel kunnen gegeven over een andere versterker op 1 nr muziek en niet de rest van de keten en de rumoerige omstandigheden van de dag benoemen.
Ik ben dan wellus waar eigenaar van de Moon maar dat vindt echt te kort door de bocht.
De gehele dag is tussen de moon en magnet gewisseld als ook de bronnen van cd naar streamer.

Graag correctie op jullie uitspraak of ga een juiste 1 op 1 vergelijking aan!!
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: ZBA Luisterdag 2016 Beetsterzwaag

Bericht door ds23man »

Mtraxx schreef:
Vindt toch knap dat mensen in minder dan 10 seconden een oordeel kunnen gegeven over een andere versterker op 1 nr muziek en niet de rest van de keten en de rumoerige omstandigheden van de dag benoemen.
Ik ben dan wellus waar eigenaar van de Moon maar dat vindt echt te kort door de bocht.
De gehele dag is tussen de moon en magnet gewisseld als ook de bronnen van cd naar streamer.

Graag correctie op jullie uitspraak of ga een juiste 1 op 1 vergelijking aan!!
Niet zulke lange tenen graag, het was op dat moment zeer rustig ( 5 man aanwezig) en het viel mij gelijk op toen er van de knuisamp naar de moon werd gewisseld dat het geluidsbeeld totaal veranderde ( waarbij de rest van de keten hetzelfde bleef). Daar heb ik als ervaren geluidstechneut echt geen uitgebreide luistersessie voor nodig. En bovendien is duur niet automatisch goed.........
Gebruikersavatar
Mtraxx
Ook commercieel actief
Berichten: 436
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
Locatie: hurdegaryp
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag 2016 Beetsterzwaag

Bericht door Mtraxx »

Dat is dus niet waar... Interlinks en luidspreker kabels en powercords allemaal anders..
En spreek niet van ervaren geluidstechneut want dat ben ik zelf ook vanuit het vak.
Het is maar hoe je het zegt dat je op andermans lange tenen gaat trappen.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: ZBA Luisterdag 2016 Beetsterzwaag

Bericht door ds23man »

Ik heb geen zin om hier een uitgebreide polemiek te gaan houden.

Maar even de feiten:

1. De knuisamp werd pas op het allerlaatst van de dag aangesloten.
2. Dit was op de speakers van Dre, met de Cambridge streamer.
3. Er was bijna niemand meer aanwezig en geen gekakel.
4. Op een gegeven moment werd er gewisseld naar de Moon, zelfde streamer, zelfde kabels.
5. Het viel me gelijk op dat het geluidsbeeld slechter werd na de wissel.

En als ik mijn mening wil geven, geef ik die ook. Gevraagd of ongevraagd.
Gebruikersavatar
Mtraxx
Ook commercieel actief
Berichten: 436
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
Locatie: hurdegaryp
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag 2016 Beetsterzwaag

Bericht door Mtraxx »

ds23man... je hebt helemaal gelijk... jou feiten kloppen helemaal als ook jou mening ook feiten worden.
De Moon is zeer slechte amp die Totaal werd weggespeeld.. einde gesprek!
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: ZBA Luisterdag 2016 Beetsterzwaag

Bericht door ds23man »

Zucht..............
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: ZBA Luisterdag 2016 Beetsterzwaag

Bericht door knuisje »

Ik ben natuurlijk biased, maar ik hoorde hetzelfde als ds23man. We keken elkaar verbaasd aan en dachten allebei hetzelfde.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: ZBA Luisterdag 2016 Beetsterzwaag

Bericht door ray5150 »

Jullie hebben het dus over deze versterker ? : http://www.stereophile.com/solidpoweram ... VT6mo4H.97

Stevig bakje, aardig aan de prijs ook.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: ZBA Luisterdag 2016 Beetsterzwaag

Bericht door Pjotr »

Jup leuk versterkertje. Maar niet echt ultra low distortion. Ik kom er steeds meer achter dat er een zekere "magie" schuilt in ultra low distortion bij eindbakken. Het is natuurlijk niks hokus pokus maar gewoon een eigenschap.

Paar weken terug een soortgelijke ervaring met een Krell Duo 125. Die Krell is beslist niet slecht, mooi clean en gedetailleerd, maar ergens ook iets doods. Na een tijdje naar de Krell geluisterd te hebben, de ZBA CA er voor in de plaats aangesloten. Het is best lastig te omschrijven wat het verschil was: Alsof er een een soort rust en ontspanning de kamer binnenkwam.
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: ZBA Luisterdag 2016 Beetsterzwaag

Bericht door toetertje »

Hmmm, magie.
Misschien zit er in de zba ca wel een onhoorbare bron van rond de 7.83Hz,
die werkt als een schumann resonator. Dat zou een hoop verklaren. :rofl:
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: ZBA Luisterdag 2016 Beetsterzwaag

Bericht door toetertje »

Maar eerlijk is eerlijk, ik heb best wel wat mooie spulletjes mogen beluisteren.
Maar de lm's blijven mij ook verbazen.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: ZBA Luisterdag 2016 Beetsterzwaag

Bericht door ds23man »

Toet,

Het gaat om de schakeling om de LM heen, daardoor doet ie feitelijk niets dan stroom leveren.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: ZBA Luisterdag 2016 Beetsterzwaag

Bericht door Pjotr »

Yup, die LM3886 zijn op zich al mooie chips. De ZBA CA gaat nòg een tandje verder...
toetertje schreef:
Maar eerlijk is eerlijk, ik heb best wel wat mooie spulletjes mogen beluisteren.
Maar de lm's blijven mij ook verbazen.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: ZBA Luisterdag 2016 Beetsterzwaag

Bericht door dre »

Wat een gejammer allemaal weer!
Dat Peters versterke meer open ik het hoog klonk klopte inderdaad,maar meer detail kon ie niet leveren in ieder geval.

Maar voor een echt vergelijk wil ik niet in die ruimte zitten. :mrgreen:

Ik heb een prima dag gehad en ook nog eens prima gegeten.

Ondanks Henkjan's rijstijl is alles er ook nog in gebleven! :lol:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: ZBA Luisterdag 2016 Beetsterzwaag

Bericht door Pjotr »

dre schreef:
Ik heb een prima dag gehad en ook nog eens prima gegeten.

Ondanks Henkjan's rijstijl is alles er ook nog in gebleven! :lol:
Kijk, dat is de spirit: Je moet wel echt een ras-optimist zijn om dat aan te durven :yeah:
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag 2016 Beetsterzwaag

Bericht door audiomanics »

Was gewoon weer een gezellig samenzijn.. hoewel ik weer bijtijds weg was (druk druk druk.. dat heb je met gepensioneerden)
Ik kan me niet herinneren dat ik dit keer iets gehoord heb dat ineens mijn aandacht trok.. zoals destijd die KT88 (Sander) buizenversterker, de greencones in dat slappe kastje (die misten alleen wat bas maar de rest was gewoon eng mooi) en vorig jaar die mini's van papaleo.. die ondanks het geringe formaat toch heel fraai presteerden..
Volgend jaar gewoon weer van de partij.. IJs en weder dienende.. ('t is nu maar 25 km knorren)

Kees
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: ZBA Luisterdag 2016 Beetsterzwaag

Bericht door richard »

Het was wat mij betreft een geslaagde dag. De luidsprekers van Dre klonken erg prettig.

Ook de luidsprekers aan de hengel waren een openbaring; wat een breed geluid; het orkest ruimtevullend, maar dan ook de eerste viool en en een zangeres van drie meter breed. Overal omhullend geluid. Er zijn vast toepassingen te bedenken waar het goed zou kunnen werken.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: ZBA Luisterdag 2016 Beetsterzwaag

Bericht door ds23man »

fatlady.jpg
Gesloten

Terug naar “DIY Events door leden”