massa spook?

Conventionele filters zonder actieve elektronica.

Moderator: Beheerdersteam

Wim P
Berichten: 661
Lid geworden op: za 07 sep 2013, 14:03

Re: massa spook?

Bericht door Wim P »

pappaleo schreef:
Wim P schreef:
in de spaekerkast zelf heb ik alle MIN massa draden met elkaar doorverbonden en die komen uit op in ingang van de terminal
dus 1 terminal aansluiting(zwart) voorziet alle drivers van massa.
Ik mag toch hopen dat je in de kast zelf de + van de mid met de gecombineerde min draden hebt verbonden en de - van de mid een aparte verbinding naar je filterkastje heeft.

hoi Leo

nee ik heb de + van het mid niet verbonden met de gecombineerde -
ik heb van alle drivers de - met elkaar verbonden en de + draden gaan apart per sectie vanuit het filter naar de betreffende driver

alleen omdat het Mid uit fase moet spelen heb ik de unit zelf uit fase aangesloten, mijn inziens is dat toch het zelfde??
of maak ik daar ook nog een fout mee?
Wim P
Berichten: 661
Lid geworden op: za 07 sep 2013, 14:03

Re: massa spook?

Bericht door Wim P »

SARK schreef:
Wim P schreef:
... dus haalde ik de massa van de woofer los ...
:evil:

ik wil graag leren van jullie en van mijn fouten

uit het gezichtje maak ik op dat het loshalen van de massa niet goed is??
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12407
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: massa spook?

Bericht door pappaleo »

Wim P schreef:
pappaleo schreef:
Wim P schreef:
in de spaekerkast zelf heb ik alle MIN massa draden met elkaar doorverbonden en die komen uit op in ingang van de terminal
dus 1 terminal aansluiting(zwart) voorziet alle drivers van massa.
Ik mag toch hopen dat je in de kast zelf de + van de mid met de gecombineerde min draden hebt verbonden en de - van de mid een aparte verbinding naar je filterkastje heeft.

hoi Leo

nee ik heb de + van het mid niet verbonden met de gecombineerde -
ik heb van alle drivers de - met elkaar verbonden en de + draden gaan apart per sectie vanuit het filter naar de betreffende driver
Dit wordt een beetje complex. Nu moet je dus gaan vertellen aan welke zijde (filterzijde of speakerzijde) je de draad hebt losgehaald. Bovendien is het handig om te vertellen of de draad tussen het losgehaalde punt en het andere uiteinde nog ergens anders mee verbonden is.
Met mid bedoel ik ook niet je filtersectie, maar de unit zelf.

Wim P schreef:
alleen omdat het Mid uit fase moet spelen heb ik de unit zelf uit fase aangesloten, mijn inziens is dat toch het zelfde??
of maak ik daar ook nog een fout mee?
Dit is volgens mij precies wat ik bedoel, maar ik ben nu nergens zeker meer van.

:foto:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: massa spook?

Bericht door Pjotr »

pappaleo schreef:
Dit is volgens mij precies wat ik bedoel, maar ik ben nu nergens zeker meer van.

[foto]
Wil het echte spook nu opstaan! :lol:
Wim P
Berichten: 661
Lid geworden op: za 07 sep 2013, 14:03

Re: massa spook?

Bericht door Wim P »

pappaleo schreef:
Wim P schreef:
pappaleo schreef:
Ik mag toch hopen dat je in de kast zelf de + van de mid met de gecombineerde min draden hebt verbonden en de - van de mid een aparte verbinding naar je filterkastje heeft.

hoi Leo

nee ik heb de + van het mid niet verbonden met de gecombineerde -
ik heb van alle drivers de - met elkaar verbonden en de + draden gaan apart per sectie vanuit het filter naar de betreffende driver
Dit wordt een beetje complex. Nu moet je dus gaan vertellen aan welke zijde (filterzijde of speakerzijde) je de draad hebt losgehaald. Bovendien is het handig om te vertellen of de draad tussen het losgehaalde punt en het andere uiteinde nog ergens anders mee verbonden is.
Met mid bedoel ik ook niet je filtersectie, maar de unit zelf.

Wim P schreef:
alleen omdat het Mid uit fase moet spelen heb ik de unit zelf uit fase aangesloten, mijn inziens is dat toch het zelfde??
of maak ik daar ook nog een fout mee?
Dit is volgens mij precies wat ik bedoel, maar ik ben nu nergens zeker meer van.

:foto:

Leo,

ik heb het filter opnieuw aangesloten gisteravond nu werkt alles naar behoren
ik heb radicaal alle verbindingen losgehaald en opnieuw aangesloten
het enige manco wat ik kon ontdekken was het verkeerde draadje
als ik nu in het filter de - loshaal dan is direct het contact verbroken met de driver
en dat was in de eerste instantie niet het geval

dus het probleem is opgelost, het spook deed zich wel voor in het filter gedeelte
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4781
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: massa spook?

Bericht door Olaf Analogue »

Dan nog vind ik het uiterst vreemd dat je dus naar eigen zeggen geluid uit een woofer kreeg met daaraan maar één enkele draad aangesloten.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: massa spook?

Bericht door SARK »

Olaf Markus schreef:
... met daaraan maar één enkele draad aangesloten.
En dat is volgens mij/ons dus niet zo :idea:
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4781
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: massa spook?

Bericht door Olaf Analogue »

Wim P schreef:
Olaf Markus schreef:
Dus de woofer speelt terwijl alleen maar de plus is aangesloten?
Er is dus maar één draad met de woofer verbonden?
ja zo is de situatie inderdaad

Zijn eigen bevestiging hiervan.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: massa spook?

Bericht door SARK »

Ik geloof er niks van [-( [-( [-(
Wim P
Berichten: 661
Lid geworden op: za 07 sep 2013, 14:03

Re: massa spook?

Bericht door Wim P »

effe opheldering

met die 1 draad bedoelde ik dat als ik de massa in het filter los haalde die naar de woofer ging had ik nog steeds signaal
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12407
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: massa spook?

Bericht door pappaleo »

Wim P schreef:
effe opheldering

met die 1 draad bedoelde ik dat als ik de massa in het filter los haalde die naar de woofer ging had ik nog steeds signaal
Ja natuurlijk. Die massadraad is in de kast verbonden met de massadraden van de andere units, die wel met je filter verbonden blijven , dus je de verbinding blijft bestaan.
Wim P schreef:
in de spaekerkast zelf heb ik alle MIN massa draden met elkaar doorverbonden en die komen uit op in ingang van de terminal
dus 1 terminal aansluiting(zwart) voorziet alle drivers van massa.

die massa aansluiting gaat naar mijn filterkastje en komt daar uit op eveneens de massa zijde van het filter.
Plaats reactie

Terug naar “Filterontwerp & Passieve Filters”