Anne, je hebt weer gelijk.
Ik denk dat er maar 1 oorzaak mogelijk is, nl. de balans en BIAS instelling.
Het kan haast niet anders dat die de eerste maanden nog veel verloopt en dat bijstelling dan noodzakelijk is.
Ik denk dan aan 1ste nazicht na 2 maanden, daarna 6 maanden en ten slotte na een jaar.
Ik zal ook eens navragen hoe haar boxen (Bose Acoustimass) aangesloten zitten maar daar kan normaal niets verkeerd mee gedaan worden.
Tenslotte zet zij haar versterker niet uit met de schakelaar van de versterker maar globaal met de schakelaar van een stekkerblok waar ook haar TV... inzitten. Die methode heb ik liever niet maar anderzijds kan ik hierin geen reden vinden dat daardoor de versterker kapot gaat.
Bouw en afwerking van de CTA2.1
Moderator: Beheerdersteam
Re: Bouw en afwerking van de CTA2.1
Er was me bij nazicht opgevallen hoe heet de print werd in de omgeving van de buizen, in een straal van zo'n 3 à 4cm: tot zo'n 60°C. Dus gemeten met een VOLTCRAFT IR 260-8S Infrarood-thermometer, gericht op de print. Ik kan mij voorstellen dat de groundplane hier een cruciale rol speelt vermits het grote koper-oppervlak een heel goede warmtegeleidingscoëfficiënt heeft...
Origineel raakte de onderkant van de buisvoet de soldeervlakjes van de aansluitingspennen. Nu heb ik de voeten opnieuw gemonteerd met in het midden een afstandsbus van 6mm tussen voet en print, dit zal alleszins al een deel van de warmteoverdracht verminderen.
Origineel raakte de onderkant van de buisvoet de soldeervlakjes van de aansluitingspennen. Nu heb ik de voeten opnieuw gemonteerd met in het midden een afstandsbus van 6mm tussen voet en print, dit zal alleszins al een deel van de warmteoverdracht verminderen.