zelfbouw box

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: zelfbouw box

Bericht door ds23man »

Hennes schreef:
ja tuurlijk kom ik op een heel ander ontwerp, wat ik zoek staat er niet bij
Deze zin kun je op twee manieren lezen. :lol:
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: zelfbouw box

Bericht door SARK »

De Quintett Light is een imposante verschijning :idea:
quintett_light.jpg
Waar woon je eigenlijk Hannes :?: Misschien zijn er mensen die bij je in de buurt wonen die je bijvoorbeeld willen helpen met het in elkaar solderen van het filter :idea:
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: zelfbouw box

Bericht door SARK »

Wat je ook kunt doen is een sort "groeiproject" starten .... je koopt de W130S en de G20SC (twee setjes natuurlijk) en je bouwt hier een leuke kleine tweeweg mee. Je houd het budget hierdoor een beetje binnen de perken en je kan een beetje oefenen met je bouw skills.
Ik denk dat er met de filtercomponeneten van de Quintett Light wel een leuk filter voor een tweeweg te maken is maar voordat ik (of iemand anders) hier zijn/haar tanden in gaat zetten lijkt het me wel fijn als jij kunt aangeven of je dit een goed plan vindt.

Je kunt vervolgens rustig gaan sparen voor de overige units en de full size Quintett Light bouwen :mrgreen:
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: zelfbouw box

Bericht door SARK »

Ok .... het groeiproject:
Ik heb geprobeerd om zoveel mogelijk de componenten te gebruiken die ook in het filter voor de Quintett Light worden ingezet, ik onkwam er helaas niet aan dat er toch vier extra componenten moeten worden gekocht maar dat zal je de kop niet kosten :mrgreen:
De componenten weergegeven in het rood zitten niet in het filter van de Quintett Light :!:

Het is een tweewegsysteem gebaseerd op de Couplet Light, een 13 liter basreflex.
De basreflexpijp die is gebruikt is de BR 25.50, deze kan ook weer worden gebruikt in de Quintett Light alleen heb je er dan twee per box nodig.
Ik heb het Boxsim bestand ook bijgevoegd zodat je zelf ook eens kan kijken hoe alles in elkaar steekt (@mods kan de Boxsim extensie .BPJ worden toegevoegd aan de toegestane lijst van bestanden die kunnen worden ge-attached :?: )
Bijlagen
Filter.jpg
Freq.jpg
Kast.jpg
Quintett Sattelite.rar
(23.08 KiB) 13 keer gedownload
Hennes
Berichten: 33
Lid geworden op: za 05 nov 2005, 0:27

Re: zelfbouw box

Bericht door Hennes »

even dit nog, ik heb een aanbod gekregen van iemand die heeft een bouwpakket van de vox light en die moet nog in elkaar worden gezet kan ik overnemen voor een zacht prijsje
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: zelfbouw box

Bericht door SARK »

:-#
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: zelfbouw box

Bericht door dre »

Hennes schreef:
even dit nog, ik heb een aanbod gekregen van iemand die heeft een bouwpakket van de vox light en die moet nog in elkaar worden gezet kan ik overnemen voor een zacht prijsje
Nou,dat lijkt me een prima plan!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”