zelfbouw buizenversterker Kt88

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

charro
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 01 mei 2015, 21:44

zelfbouw buizenversterker Kt88

Bericht door charro »

topic closed
Laatst gewijzigd door charro op ma 21 nov 2016, 20:32, 23 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ronnydepony
Berichten: 1163
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
Locatie: Lichtervelde (B)

Re: zelfbouw buizenversterker Kt88

Bericht door ronnydepony »

ziet er goed uit wat mij betreft :goedzo:
schema's en evt. wat uitleg hoe je het heb aangepakt met die raspberry zou tof zijn :yeah:
charro
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 01 mei 2015, 21:44

Re: zelfbouw buizenversterker Kt88

Bericht door charro »

topic closed
Laatst gewijzigd door charro op ma 21 nov 2016, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: zelfbouw buizenversterker Kt88

Bericht door OpaBert »

Charro ik vind het er prachtig uitzien
Geweldig :goedzo:
charro
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 01 mei 2015, 21:44

Re: zelfbouw buizenversterker Kt88

Bericht door charro »

topic closed
Laatst gewijzigd door charro op ma 21 nov 2016, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: zelfbouw buizenversterker Kt88

Bericht door ray5150 »

Dat krimpkousje rechts op de foto heeft op die manier ook niet veel nut...
charro
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 01 mei 2015, 21:44

Re: zelfbouw buizenversterker Kt88

Bericht door charro »

topic closed
Laatst gewijzigd door charro op ma 21 nov 2016, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: zelfbouw buizenversterker Kt88

Bericht door ray5150 »

Aanraakbescherming...hoogspanning, weetjewel... :relax:
charro
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 01 mei 2015, 21:44

Re: zelfbouw buizenversterker Kt88

Bericht door charro »

topic closed
Laatst gewijzigd door charro op ma 21 nov 2016, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: zelfbouw buizenversterker Kt88

Bericht door Ah!buis »

Schema ontbreekt wel. Zo te zien zitten er van die neon stabilisatie-buizen in.Als die dan in 't donker in de kast zitten hebben ze wel 's de onhebbelijke gewoonte niet te ontsteken, loopt de spanning onbedoeld hoog op.
Een ledje in de kast helpt dan.Kan bijv. in serie met mogelijke ontlaad/verdeel weerstanden over de voedingselco's.
Mooie kast trouwens !
Anne
transplanum
Berichten: 272
Lid geworden op: ma 14 mar 2011, 19:13

Re: zelfbouw buizenversterker Kt88

Bericht door transplanum »

Ah!buis schreef:
Schema ontbreekt wel. Zo te zien zitten er van die neon stabilisatie-buizen in.Als die dan in 't donker in de kast zitten hebben ze wel 's de onhebbelijke gewoonte niet te ontsteken, loopt de spanning onbedoeld hoog op.
Een ledje in de kast helpt dan.Kan bijv. in serie met mogelijke ontlaad/verdeel weerstanden over de voedingselco's.
Mooie kast trouwens !
Anne
Je kan er ook een radioactieve bron bij houden, dat werkt ook (mits geen alfa straler). Echt een goed idee is het natuurlijk niet.
Een uv of anders blauwe led zal veiliger zijn
charro
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 01 mei 2015, 21:44

Re: zelfbouw buizenversterker Kt88

Bericht door charro »

topic closed
Laatst gewijzigd door charro op ma 21 nov 2016, 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: zelfbouw buizenversterker Kt88

Bericht door Ah!buis »

Kan best dat je er hier geen last van hebt, zonder schema is 't raden. Maar even waarschuwen dan, je weet maar nooit.
Anne
Silverstar
Berichten: 7
Lid geworden op: za 23 jul 2016, 21:29

Re: zelfbouw buizenversterker Kt88

Bericht door Silverstar »

is de voedings spanning ook belangrijk,voor de power uit.
charro
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 01 mei 2015, 21:44

Re: zelfbouw buizenversterker Kt88

Bericht door charro »

topic closed
Laatst gewijzigd door charro op ma 21 nov 2016, 20:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Silverstar
Berichten: 7
Lid geworden op: za 23 jul 2016, 21:29

Re: zelfbouw buizenversterker Kt88

Bericht door Silverstar »

Verandert de GM als ik stroombuisjes op/tussen de G2 zet.(KT88).
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: zelfbouw buizenversterker Kt88

Bericht door OpaBert »

:shock: :? 8-[
ik snap er niks van wordt gevraagd om schema,s van de Buizenversterker
Echt mooi!!
Er wordt gevraagd hoe Charro het met die raspberry heeft opgelost
en ik zie er nergens een reactie
En opeens 8-[
Citaat
:yeah: Mijn aangepaste tentalabs terug
Ik zie een print met Koellichaam met ventilator Wow
:hide:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: zelfbouw buizenversterker Kt88

Bericht door ray5150 »

Ja, het is inderdaad nogal een fragmentarisch verhaal, Bert.
Niet ieder bouwtopic is nu eenmaal een verhaal met een kop en een staart.
De versterker op zich ziet er keurig gebouwd uit, daar niet van.
charro
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 01 mei 2015, 21:44

Re: zelfbouw buizenversterker Kt88

Bericht door charro »

topic closed
Laatst gewijzigd door charro op ma 21 nov 2016, 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: zelfbouw buizenversterker Kt88

Bericht door democles »

Oke, mooie kast. :rock:
Als je verder geen info geeft,waren 3 fotootjes genoeg geweest. :|
Het plaatsen van een schema was al wat duidelijker geweest,weten we in ieder geval waar je het over hebt :?
Waarom heb je alles direct op het hout gezet en geen alu plaat aan de binnenkant gezet?
Een Raspberry enkel gebruiken voor een relais te schakelen ,met jawel eigen software =D>
Volgens mij was een goedkope timer meer dan genoeg geweest i.p.v. er een RPI aan op te offeren.
Als ik je werk zo zie,ben je wel erg verzot op kroonsteentjes,ik weet niet of ik die wel zou toepassen voor dingen als bias regelingen!
En waarom dat tentlab ding koelen met een ventilator 8-[ geeft alleen maar herrie.En wat wil je daarmee,,een externe stofzuiger aansturen,of een
Raspberry gestuurde interne volautomatische (met eigen software :-# ) brandblus installatie.

Zo zie je ,zonder schema kunnen we alleen maar raden. :-s

PS. Zag ik dit ding niet op Marktplaats voorbij komen? Mankeert er wat aan?
Tja we weten het niet,we zien wat onderdelen,maar de samenhang wordt ons ontnomen omdat er geen schema is. :?
Silverstar
Berichten: 7
Lid geworden op: za 23 jul 2016, 21:29

Re: zelfbouw buizenversterker Kt88

Bericht door Silverstar »

Denk dat iedereen er zijn eigen mening op na mag houden ,maar denk dat hier toch een nette prestatie neergezet is op wat taalfouten na ,
Ontwerp is natuurlijk fijn om te delen maar wat hij niet wil moet ook gewoon kunnen,als iedereen alles verteld wat valt er dan nog te raden.

Intressant is het wel.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: zelfbouw buizenversterker Kt88

Bericht door democles »

als iedereen alles verteld wat valt er dan nog te raden.
Misschien moet ik dit lezen als een oud tv spelletje,,Wie van de drie,,............ :mrgreen:

Meneer 1:Ik ben een KT88 versterker.

Meneer 2:Ik ben een KT88 versterker.

Meneer 3 :Raad eens wat ik ben? :think:



Oke,maakt niet uit,was leuk geweest.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: zelfbouw buizenversterker Kt88

Bericht door Ah!buis »

Zo, democles, nog laat op ? Dat wordt dan zeker lekker lang uitslapen op je verjaardag :D
Maak er een mooie dag van :proost:
Anne
charro
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 01 mei 2015, 21:44

Re: zelfbouw buizenversterker Kt88

Bericht door charro »

topic closed
Laatst gewijzigd door charro op ma 21 nov 2016, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: zelfbouw buizenversterker Kt88

Bericht door OpaBert »

ik ben erg , eh nee ZEER nieuwsgierig :?: :P
kun je echt geen schema plaatsen Charro
Plaats reactie