leuk klein setje

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gesloten
ralph

leuk klein setje

Bericht door ralph »

Mijn vader was recentelijk jarig en mijn moeder vroeg of ik kon adviseren voor een beetje fatsoenlijke computerspeakertjes die aardig geluid gaven zonder een subje. Dat kon ik natuurlijk niet maar iets zelf knutselen lukt natuurlijk wel.

In hobby hifi 2/2005 had een leuk klein tl-etje gestaan met het formaat van ongeveer een a4-tje zodat de speakertje makkelijk op het bureau en/of boekenkast kunnen staan (echt laag gaan ze niet maar prima voor radio1 en af en toe een mp3-tje). Snel een paar tangbandjes in duitsland besteld en aan de klus gegaan.
Omdat de speakertjes niet op een heel groot volume hoeven te spelen en er door het labyrinth genoeg bracing is heb ik multiplex 9mm gebruikt en hierna gefineerd met birdseye maple waar ik nog een metertje of wat van heb liggen.
Vervolgens, omdat de speakertjes niet actief zijn, moest er ook een klein versterktje bij en heb ik 1 van de sonic impact uit elkaar gesloopt die ik van ebay heb evenals een acculader en dit samen met een 12 V accu (8-10 uur muziek) in een kastje geknutseld, alps potje erbij en je hebt een hele behoorlijke versterkertje (en uiteraard een blauw ledje vanwege mijn Pass liefhebberij).

Fotootjes:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
kupfer_m

Bericht door kupfer_m »

Knap gemaakt !

Nu de computerkast nog fineren.... :wink:

Groeten,
K.
Smo0t

Bericht door Smo0t »

Wow dat ziet er strak uit man! Nijz 8)

Tog ff een paar vraagjes.. :)

Watvoor units zitten daar nu in? Die vifaatjes uit de pico lino's, of wat anders? En het is toch een TL .. waar zit dan de uitgang voor de "weg" zeg maar...?

Hopelijk zijn het niet al te domme vragen, ben nogal een leekje, eerste post... :P
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

dat zij tangbands W3-315 's, aluminium conus.

't open eind van de lijn zit aan de achterkant
Miniwatt

Bericht door Miniwatt »

Prachtig!
Smo0t

Bericht door Smo0t »

En hoe klinkt het... zou je het geluid kunnen omschrijven?
Wijx

Bericht door Wijx »

super gefineerd
ralph

Bericht door ralph »

Het geluid omschrijven, tja wat zal ik zeggen, een audiofiele stereophile verhandeling of maar op z'n boeren verstands??

Het laatste maar.

Voor de doeleinde waarvoor ze gebruikt worden zijn het prima speakertjes voor niet al te veel geld (€70 dat is incl verzendkosten en het filtertje). Lees de voorgaande zin nog eens goed want het zijn absoluut geen baswonders. Dance, rock met veel laag enz klinkt mager maar muziek met veel mid en hoog (licht klassiek, norah jones, nos-journaal) is uitstekend, zeker voor de prijs. Gezien de maximale uitslagexcursie zijn het ook geen volumewonders (ik dacht 1,5 mm uit m'n hoofd)

Ik heb zelf picolino's als compuboxjes en deze klinken voornamelijk in het laag een stuk overtuigender echter deze waren de groot voor in de kast van mijn ouders.

In verhouding met de gemiddelde computerspeakertjes van de lokale computoko klinkt het veeeeeeel beter en die enorm brakke subjes die ze bij die speakertjes leveren (maar die ik dus nooit aansluit yuck !!!) heb ik niet nodig.

Groeten,

Ralph
voodooless
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Erg mooi hoor :)

De pico lino's zijn idd voor veel doeleinden toch te groot. Was ook de rede waarom ik een verkleinde versie hebt gemaakt (zonder de bass in te leveren). Maar deze zien er toch wel echt top uit hoor! Compliment
Jasper Joppe Geers

Bericht door Jasper Joppe Geers »

Ziet er goed uit hoor!

Mocht je trouwens nog van dat fineer over hebben hou ik me wel aanbevolen! :wink:
Jasper Joppe Geers

Ziet er goed uit hoor!

Mocht je trouwens nog van dat fineer over hebben hou ik me wel aanbevolen! :wink:
ralph

Bericht door ralph »

een stukje birdseye maple ter grootte van twee 803d clones ???? Dat heb ik nog liggen maar niet over :wink:
Moet je trouwens niet de fineers van alpi hebben zoals de tiger'seye maple (een totale nepsoort gemaakt van echt hout) ?
Jasper Joppe Geers

Eigenlijk wel hè? Weet niet hoe duur het is..

Ik wilde mijn fineer eigenlijk gaan uitzoeken bij de Arnhemse fijnhouthandel, in totaal zal ik 4 m2 nodig hebben. ik verwacht niet dat je dat op voorraad hebt? Ik heb voor mijn project trouwens overal potjes voor, dan kan ik makkelijker bepalen wat iets mag kosten. Voor het fineer heb ik max. 200 Euro opzij gezet.

Maar als jij weet waar ik Tiger's eye kan krijgen?
Smo0t

Bericht door Smo0t »

deepspace schreef:
Erg mooi hoor :)

De pico lino's zijn idd voor veel doeleinden toch te groot. Was ook de rede waarom ik een verkleinde versie hebt gemaakt (zonder de bass in te leveren). Maar deze zien er toch wel echt top uit hoor! Compliment
He dat klinkt top... ideaal eigenlijk... precies wat ik zoek.. heb je daar wat meer info over toevallig?

Alvast bedankt!
voodooless
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Smo0t schreef:
He dat klinkt top... ideaal eigenlijk... precies wat ik zoek.. heb je daar wat meer info over toevallig?
Tuurlijk :) zoek ff naar "Picolina" hier op het forum, dan kom je het topic vanzelf tegen. De uiteindelijke versie heeft echter wel een iets korter lijn als die in de tekening, maar kwa diepgang scheelt het niet veel.
Gesloten