Challenge: Inbouw speakers in tuinhuisje

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
MTX123
Berichten: 79
Lid geworden op: di 04 okt 2011, 13:57

Challenge: Inbouw speakers in tuinhuisje

Bericht door MTX123 »

In een ander topic ben ik al een eind gevorderd met een muziek streamings systeempje dat ik in mijn tuinhuisje wil gaan gebruiken.
Nu horen daar uiteraard ook luidsprekers bij...
|n de huidige opzet gebruik ik 2 afgedankte pc speaker kastjes, uiteraard met een middelmatig geluid, met name gebrek aan lage tonen.
Nu zt ik in het prieel eens (letterlijk) naar het plafond te staren, en vroeg me af of in de open ruimtes tuseen de constructie balken wellicht nog iets te knutselen is. De beschikbare ruimtes zijn 7 x 7 x 54 cm.
Ik gooi ff een balletje op: is in een dergelijke krappe ruimnte uberhaupt iets mogelijk, wat qua geluidskwaliteit zich kan meten met de huidige pc speakers ? Doel is om een acceptabel, prettig klinkend achtergrond muziekje te kunnen spelen.
prieel_1.jpg
prieel_2.jpg
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Challenge: Inbouw speakers in tuinhuisje

Bericht door b_force »

Er is zat mogelijk op een niveau van zelfs een gemiddelde degelijke hifi speaker!
Kwestie van creativiteit. :)
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Re: Challenge: Inbouw speakers in tuinhuisje

Bericht door meanman64 »

Dan zou ik eens kijken voor een Monacor SPH-135C deze kan in een klein kastje een stevig basje neerzetten.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Challenge: Inbouw speakers in tuinhuisje

Bericht door Henkjan »

zoiets?

Afbeelding
Gebruikersavatar
MTX123
Berichten: 79
Lid geworden op: di 04 okt 2011, 13:57

Re: Challenge: Inbouw speakers in tuinhuisje

Bericht door MTX123 »

b_force schreef:
Er is zat mogelijk op een niveau van zelfs een gemiddelde degelijke hifi speaker!
Kwestie van creativiteit. :)
Heb je misschien een hint ?
Ik ken bijvoorbeeld dit topic rond de Visaton FRS8, maar dat gaat wel over een heel andere behuizing. Ik heb eigenlijk alleen maar een soort pijp ter beschikking.
Gebruikersavatar
MTX123
Berichten: 79
Lid geworden op: di 04 okt 2011, 13:57

Re: Challenge: Inbouw speakers in tuinhuisje

Bericht door MTX123 »

Henkjan schreef:
zoiets?

Afbeelding
dat komt al aardig in de richting, tenminste, ik neem aan dat er geen grote holle ruimte achter die speakers zit (boven het plafond) ?
En ben ook benieuwd hoe dat dan klinkt, liefts ookmet minder speakers..
Gebruikersavatar
MTX123
Berichten: 79
Lid geworden op: di 04 okt 2011, 13:57

Re: Challenge: Inbouw speakers in tuinhuisje

Bericht door MTX123 »

meanman64 schreef:
Dan zou ik eens kijken voor een Monacor SPH-135C deze kan in een klein kastje een stevig basje neerzetten.
Die speaker past niet in de gegeven ruimte (of ik moet de balken boven en onder voor de helft uitfrezen..
Bovendien is 75 euro per speaker niet de bedoeling, zit meer aan een paar tientjes te denken als budget.
Harrr
Berichten: 60
Lid geworden op: do 11 mar 2010, 15:45
Locatie: Middelstum

Re: Challenge: Inbouw speakers in tuinhuisje

Bericht door Harrr »

Je zou een setje autospeakers met passend diameter kunnen aankopen, nieuw of gebruikt. Vraagt verder geen enkele aanpassing.
Groet,
Gebruikersavatar
MTX123
Berichten: 79
Lid geworden op: di 04 okt 2011, 13:57

Re: Challenge: Inbouw speakers in tuinhuisje

Bericht door MTX123 »

Zou ik in een dergelijke ruimte nog iets leuks kunnen doen met een FRS8 ?
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Challenge: Inbouw speakers in tuinhuisje

Bericht door richard »

Ik zou iets gebruiken wat tegen vocht kan. Met autospeakers ben je dan al een eind op weg.
Gebruikersavatar
MTX123
Berichten: 79
Lid geworden op: di 04 okt 2011, 13:57

Re: Challenge: Inbouw speakers in tuinhuisje

Bericht door MTX123 »

OK, aan de reakties te lezen, moet ik het hier niet zoeken in de sfeer van basreflex back loaded transmissie lijn hoorn achtige constructies :lol:
Laatst gewijzigd door MTX123 op vr 05 aug 2016, 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Challenge: Inbouw speakers in tuinhuisje

Bericht door Henkjan »

als je dat in die kleine ruimte gepropt krijgt kan dat best wel hoor :---)
Gebruikersavatar
MTX123
Berichten: 79
Lid geworden op: di 04 okt 2011, 13:57

Re: Challenge: Inbouw speakers in tuinhuisje

Bericht door MTX123 »

Henkjan schreef:
als je dat in die kleine ruimte gepropt krijgt kan dat best wel hoor :---)
Ik heb inmiddels een softwarematige oplossing: equalizer op de Picoreplayer, om e.e.a. in z'n fatsoen te trekken..
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”