Roon
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Roon
Due to license agreements with our data partners
en
We would like to renegotiate these contracts
Dit is het verdienmodel van Google, wij als gebruikers mogen gratis zoeken maar onze zoekacties worden voor datamining gebruikt. En daar betaal je dan weer via een omweg voor. En vergeet niet dat veel informatie onder het auteursrecht valt.
en
We would like to renegotiate these contracts
Dit is het verdienmodel van Google, wij als gebruikers mogen gratis zoeken maar onze zoekacties worden voor datamining gebruikt. En daar betaal je dan weer via een omweg voor. En vergeet niet dat veel informatie onder het auteursrecht valt.
-
Dynky
- Ook commercieel actief
- Berichten: 363
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 23:16
- Locatie: Antwerpen
Re: Roon
Roon zal ze (normaliter) allemaal wel kunnen identificeren, maar of er dan ook echt zinvolle info/metadata bij wordt gevonden is soms een ander verhaal.
ik heb op zo'n dikke 40000 tracks toch nog aardig wat albums zitten waar Roon los van het plaatsen binnen een bepaald genre verder weinig mee kan, cq er geen relevante info over kan vinden.
maar gelukkig blijft er meer dan genoeg te ontdekken via de info die er wel over je collectie gepresenteerd wordt
ik heb op zo'n dikke 40000 tracks toch nog aardig wat albums zitten waar Roon los van het plaatsen binnen een bepaald genre verder weinig mee kan, cq er geen relevante info over kan vinden.
maar gelukkig blijft er meer dan genoeg te ontdekken via de info die er wel over je collectie gepresenteerd wordt
Re: Roon
Gerhard, heb je Roon nog steeds in gebruik en er lol van ? Je bent een kritische gebruiker; graag zou ik je mening horen
.
Heb het nu al een flinke poos in trial, en behoorlijk onder de indruk. Qua useablity absoluut niet te vergelijken met wat-dan-ook...
(Qua prijs helaas ook....). Grote stap voorwaarts vanaf Kodi; hier kan een normaal non-techy gezin tenminste mee overweg.
Net nu een weekje een Tidal-trial gekoppeld, en dat duwt me me bijna over de streep.
Het enige wat me weerhoudt : meerkanaals-audio support. Dat is er niet, en mis ik danig. Ze lijken er voorzichtig aan mee bezig te zijn, maar niemand die het durft te beloven.... Is er stiekem iemand die meer weet (en me definitief de portemonnaie laat trekken) ?
(Als er toch eens net zo'n app was, die óók video knap ondersteunde...)
Heb het nu al een flinke poos in trial, en behoorlijk onder de indruk. Qua useablity absoluut niet te vergelijken met wat-dan-ook...
(Qua prijs helaas ook....). Grote stap voorwaarts vanaf Kodi; hier kan een normaal non-techy gezin tenminste mee overweg.
Net nu een weekje een Tidal-trial gekoppeld, en dat duwt me me bijna over de streep.
Het enige wat me weerhoudt : meerkanaals-audio support. Dat is er niet, en mis ik danig. Ze lijken er voorzichtig aan mee bezig te zijn, maar niemand die het durft te beloven.... Is er stiekem iemand die meer weet (en me definitief de portemonnaie laat trekken) ?
(Als er toch eens net zo'n app was, die óók video knap ondersteunde...)
Re: Roon
Ben dan wel geen Gerhard, heb ik ook reeds positieve ervaringen.
Ik moet ook gaan beslissen of ik door wil gaan met Roon, en heb het nu in een extended trial (2 maanden) behoorlijk door.
Juist omdat ik nog al eens muziek als een soort radio laat spelen, en Squeezebox server mij dan juist daar de verschillen geeft in het hanteren van de genres, en het makkelijk benaderen, gaat het er wel van komen.
Ik mag dus vanaf de 28e gaan betalen, is dan feitelijk € 10 per maand, € 119,-- dan voor 1 keer een aardige uitgave, maar Tidal gebruik ik nog niet.
Op de HP server ook goed werkend, geen problemen, en ook de speler ( de NanoPi ) van €7,50 doet dat vlekkeloos.
Bij de oude versie van Vortexbox die ik dan gebruikte kon ik het niet samenvoegen omdat de Fedora 32 bits versie werd gebruikt, nu blijkt de versie 2.4 uitvoering dan toch naar 64 bits te zijn gegaan ( Roon moet 64 bits) en kan ik het ook in de "The Piper" uitvoering toe gaan passen.
Dus ik kan dan de Vortexbox versie vernieuwen naar de 64 bits uitvoering en dan ook dat gebruiken als speler met Roonbridge samen met andere spelers onder Linux.
Ik moet ook gaan beslissen of ik door wil gaan met Roon, en heb het nu in een extended trial (2 maanden) behoorlijk door.
Juist omdat ik nog al eens muziek als een soort radio laat spelen, en Squeezebox server mij dan juist daar de verschillen geeft in het hanteren van de genres, en het makkelijk benaderen, gaat het er wel van komen.
Ik mag dus vanaf de 28e gaan betalen, is dan feitelijk € 10 per maand, € 119,-- dan voor 1 keer een aardige uitgave, maar Tidal gebruik ik nog niet.
Op de HP server ook goed werkend, geen problemen, en ook de speler ( de NanoPi ) van €7,50 doet dat vlekkeloos.
Bij de oude versie van Vortexbox die ik dan gebruikte kon ik het niet samenvoegen omdat de Fedora 32 bits versie werd gebruikt, nu blijkt de versie 2.4 uitvoering dan toch naar 64 bits te zijn gegaan ( Roon moet 64 bits) en kan ik het ook in de "The Piper" uitvoering toe gaan passen.
Dus ik kan dan de Vortexbox versie vernieuwen naar de 64 bits uitvoering en dan ook dat gebruiken als speler met Roonbridge samen met andere spelers onder Linux.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Roon
Ik heb nu een tijdje in gebruik met verschillende trial versies. Ik ga zeker over stappen. De prijs? Die vindt ik wel meevallen, zeker als je beseft dat je met low cost players (PI+Berry) kan werken in multiroom situaties. Simpel rekensommetje: server 200 euri, 500 euri lifetime subscription en 50 euri per player. Welk systeem kan tegen die prijs op???? Dat meerkanaals zal er zeker wel komen, zitten nogal wat hifi fanatiekelingen in het ontwikkelteam die echt naar de wensen van de gebruikers luisteren ( waar zie je dat nog tegenwoordig?). Ze zijn ook druk bezig met het nieuwe MQA formaat.
Re: Roon
Bedankt !
Ja, dat linkje had ik ook gevonden. Maar ook dit is meer een peiling, dan een belofte of verwachting dat multichannel support echt gaat komen.
Ze lijken er niet volledig achter te staan, en eigenlijk laten ze uberhaupt heeel weinig los over hun toekomstplannen.
Het draadje heeft in 8 maanden tijd nog niet tot iets concreets geleid iig.
Ik twijfel nog even verder. Misschien eerst even voor een jaartje betalen ofzo, en zien waar de ontwikkeling heen gaat.
Ja, dat linkje had ik ook gevonden. Maar ook dit is meer een peiling, dan een belofte of verwachting dat multichannel support echt gaat komen.
Ze lijken er niet volledig achter te staan, en eigenlijk laten ze uberhaupt heeel weinig los over hun toekomstplannen.
Het draadje heeft in 8 maanden tijd nog niet tot iets concreets geleid iig.
Ik twijfel nog even verder. Misschien eerst even voor een jaartje betalen ofzo, en zien waar de ontwikkeling heen gaat.
