Dat probeerde ik voorheen met een.... Beringher PA actief crossover.... Zoals te verwachten veruit de zwakste schakel in de keten van vervorming. Dat apparaat heb ik aan de kinderen gegeven om lekker te slopen...
Mijn installatie:
- Cambridge Audio externe DAC
Class-A NAD voorversterker, THD < 0,03%, Voltage Gain 10,5 dB
NAD stereo eindversterker 2x120 Watt RMS bij 0,04% THD en 8 Ohm voor de woofers
NAD eindversterker 6 x 80 Watt RMS bij 0,04% THD en 8 Ohm voor de mids en tweeters
Infinity Beta 50 speakers met dubbele 8 inch woofers, frequentiebereik start bij 35 Hz (-3 dB), scheidingsfilters verwijderd voor actief tri-amping
Infinity Beta 12 inch subwoofer 500 Watt RMS bij 0,1% THD, frequentiebereik 28 Hz – 150 Hz (-3 dB)
- Mogelijkheid voor 2 weg, 3 weg en 4 weg stereo.
Filterprincipe 4e orde Linkwitz-Riley 24 dB/octaaf
X-over frequenties in te stellen middels insteekprintjes voor het wijzigen van de RC-waarden. Bewegende delen uitsluiten.
Niet gebalanceerde input met ontstoring
Gebalanceerde input zonder ontstoring
Volumeregeling
De gebalanceerde input heeft een verhoogde gain, vergelijkbaar met die van de pre-amp, om zo direct vanaf de externe DAC het crossover aan te kunnen zonder tussenkomst van de pre-amp.
Faseverschuiving tussen tweeter en mid ter compensatie van het verschil in afstand van conus tot frontplaat behuizing
- Mute functie op alle kanalen om bij in- en uitschakelen van de voeding eventueel knallen over de luidsprekers te voorkomen
Subwooferaansturing mono, 24 dB/octaaf
Semi-surround kanaal met digitale tijdsvertraging t.o.v. de front speakers – 1 kanaal voor 2 rear speakers, uit fase t.o.v. elkaar
Microfoon voorversterker met gebalanceerde input en fantoomvoeding – 1 kanaal met eigen eindtrap naar de centerspeaker