Idd. de kern moet enkel groot genoeg zijn om de voor de stroom nodige draaddikte te kunnen herbergen.transplanum schreef:Voor de kern maakt het niets uit, alleen de primaire draad wordt warmer.Aaad schreef:De trafo moet het extra op te nemen vermogen primair en via de kerndoorsnede natuurlijk wel aankunnen anders wordt 'ie ongezond warm.Barry2001 schreef:Leuk, dat tunen met die trafo's. Bij mijn GU50 had ik helaas besloten een dichtgelijmde ringkern te kiezen. Hier had ik anders simpelweg 15 - 20 (gok ik?) windingen bij op kunnen leggen voor gloei, had een trafo bespaart. Iets waar ik bij een volgende bouw zeker rekening mee houdt. Informatief dus dit
Aad
Anne
