Zelfbouw DAC

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

mas
Berichten: 33
Lid geworden op: za 23 jan 2016, 9:44

Re: Zelfbouw DAC

Bericht door mas »

Ook is het zoeken naar de juiste opamp,
tot dusver zeer veel verschillende meningen, een van de beste opa627 ligt helaas niet zo in het budget.
Ik heb er immers 6 nodig, ik wilde dan de ad8066 gebruiken of ad8065 (single).
Wel een nieuwere opamp tegen gekomen met zeer goede specs en recenties, het gaat deze worden die er in komen:
ADA4627-1, om dan over de verdere plannen meteen een up-date-je te geven :)
Gebruikersavatar
carbon
Berichten: 233
Lid geworden op: za 26 okt 2013, 12:41

Re: Zelfbouw DAC

Bericht door carbon »

SSassen schreef:
mas schreef:
Geen antwoord dus
Ik zie geen concrete vraag in je eerste post, daarbij dien je je te realiseren dat het bouwen van een DAC die A) werkt en B) in functie en prestatie gelijkwaardig is aan commerciëele ontwerpen terwijl je zelf hebt aangegeven nog nooit eerder met deze materie te hebben gestoeid niet erg kansrijk is.

Kortom, je kunt beter een DAC kit betrekken via eBay of elders en daar naar hartelust mee experimenteren en dan wellicht op een later moment een eigen ontwerp maken.
wat een akelig forum is dit toch..iedereen hier heeft last van zijn geldingsdriften!
kijk mij eens gioed zijn..
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Zelfbouw DAC

Bericht door hannesie »

Als jij nu zelf eens een schroevendraaier pakt, en dan pas vragen stelt.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Zelfbouw DAC

Bericht door Marp »

carbon schreef:
wat een akelig forum is dit toch..iedereen hier heeft last van zijn geldingsdriften!
kijk mij eens gioed zijn..
De drang om uiting te moeten geven aan een mening over iedereen hier, valt daar niet onder?

Help liever elkaar, i.p.v. oude posts naar boven halen om andere redenen dan audio en zelfbouw.
Plaats reactie