Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference (ombouw naar Dual opposed)

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1710
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference

Bericht door holco »

Zoals ik al eerder schreef neemt V313 veel minder vocht op dan de niet watervaste mdf soorten, andere lijmen zoal de PU Bond geven een beter resultaat.
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1710
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference

Bericht door holco »

Na wat aanpassingen gaat dit hem worden.

3D embeded
https://3dwarehouse.sketchup.com/embed. ... height=326

SketsUp download
https://3dwarehouse.sketchup.com/model. ... 63ac441fd6

Closed
subwoofer closed final.~png.jpg
Exploded
subwoofer exploded final.~png.jpg
Zaag/frees maten, eventuele verstekken worden er later aan gezaagd
Bracing maatvoering.~png.jpg
Front ring measerments.~png.jpg
Zijden-dek maten.png
Bodem maten.png
Back measerments.~png.jpg
Front maten.~png.jpg
Laatst gewijzigd door holco op za 30 apr 2016, 13:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference

Bericht door Henkjan »

nais.

kan je wel ajb de plaatjes uploaden?
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1710
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference

Bericht door holco »

Done :wink:

Henkjan schreef:
nais.

kan je wel ajb de plaatjes uploaden?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference

Bericht door Henkjan »

holco schreef:
Done :wink:

Henkjan schreef:
nais.

kan je wel ajb de plaatjes uploaden?
dank je!
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference

Bericht door ray5150 »

Ziet er nu al werkelijk prachtig uit. =D> =D>
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1710
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference

Bericht door holco »

Thanks Ray :D
ray5150 schreef:
Ziet er nu al werkelijk prachtig uit. =D> =D>
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1710
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference

Bericht door holco »

Nu ben ik nog wel erg benieuwd naar hoe de sub theoretisch maximaal zal gaan presteren met de Hypex PSC2.400 Amp + SMPS1200A400 voeding, iemand een idee hoe ik dat kan uitvogelen of dat voor mij zou willen simuleren?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference

Bericht door dre »

holco schreef:
Zoals ik al eerder schreef neemt V313 veel minder vocht op dan de niet watervaste mdf soorten, andere lijmen zoal de PU Bond geven een beter resultaat.
Oké!

Ik ben niet zo'n fan van de meest 1 componenten PU lijmen eigenlijk.
Of ben ik dan in de wat met de bruisende varianten?
Gebruikersavatar
Jag
Berichten: 998
Lid geworden op: wo 01 mar 2006, 15:43
Locatie: Utrecht

Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference

Bericht door Jag »

holco schreef:
Nu ben ik nog wel erg benieuwd naar hoe de sub theoretisch maximaal zal gaan presteren met de Hypex PSC2.400 Amp + SMPS1200A400 voeding, iemand een idee hoe ik dat kan uitvogelen of dat voor mij zou willen simuleren?
Ik heb zelf 5 van die PSC2.400s. Heb ze met buiten meten met veel wind en heel hard corrigeren wel eens in de clip gekregen, verder merk ik niet zoveel van beperkt vermogen. Hangen oa 4 subs aan 2 amps, waarvan de helft 4 Ohm (binnenkort 8 XLS10en zelfs). En ik draai niet per se heel zachtjes :mrgreen: (ook niet snoeihard). Ik denk altijd maar, gaat het om HiFi of om PA. Dat laatste vereist dat het continu op maximaal kan presteren, daar zou ik deze PSC2.400s niet voor inzetten. Maar met HiFi staat het niet de hele avond op max, gaat helemaal goedkomen is mijn verwachting :).
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1710
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference

Bericht door holco »

Klinkt goed :)

Maar om de Hypex amp heb ik mij nog nooit druk gemaakt ;)

Jag schreef:
holco schreef:
Nu ben ik nog wel erg benieuwd naar hoe de sub theoretisch maximaal zal gaan presteren met de Hypex PSC2.400 Amp + SMPS1200A400 voeding, iemand een idee hoe ik dat kan uitvogelen of dat voor mij zou willen simuleren?
Ik heb zelf 5 van die PSC2.400s. Heb ze met buiten meten met veel wind en heel hard corrigeren wel eens in de clip gekregen, verder merk ik niet zoveel van beperkt vermogen. Hangen oa 4 subs aan 2 amps, waarvan de helft 4 Ohm (binnenkort 8 XLS10en zelfs). En ik draai niet per se heel zachtjes :mrgreen: (ook niet snoeihard). Ik denk altijd maar, gaat het om HiFi of om PA. Dat laatste vereist dat het continu op maximaal kan presteren, daar zou ik deze PSC2.400s niet voor inzetten. Maar met HiFi staat het niet de hele avond op max, gaat helemaal goedkomen is mijn verwachting :).
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference

Bericht door ray5150 »

Ben je niet bang dat het MDF rondom die "U" infrezingen van de bracing verzwakt, of is dat watervaste MDF veel stijver dan gewone ?
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1710
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference

Bericht door holco »

Als los onderdeel wel ja, maar als verlijmd geheel zal het heel sterk zijn.
ray5150 schreef:
Ben je niet bang dat het MDF rondom die "U" infrezingen van de bracing verzwakt, of is dat watervaste MDF veel stijver dan gewone ?
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1710
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference

Bericht door holco »

Niemand??
holco schreef:
Nu ben ik nog wel erg benieuwd naar hoe de sub theoretisch maximaal zal gaan presteren met de Hypex PSC2.400 Amp + SMPS1200A400 voeding, iemand een idee hoe ik dat kan uitvogelen of dat voor mij zou willen simuleren?
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1710
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference

Bericht door holco »

Nog wat minimale aanpassingen gedaan en alle onderdelen op maat gezaagd, volgende stap is de CNC machine.
Bracing.png
Bracing maatvoering.png
zaag pakket.jpg
Gebruikersavatar
kuiperik
Berichten: 502
Lid geworden op: vr 05 nov 2004, 17:52
Locatie: Omg. Eindhoven
Contacteer:

Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference

Bericht door kuiperik »

Dat is al een mooi stapeltje stevig mdf :goedzo:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference

Bericht door ray5150 »

+1

Dat zal ook aardig wat wegen.
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1710
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference

Bericht door holco »

Het weegt ook aardig!! gelukkig wordt er nog redelijk wat weg gefreesd.
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1710
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference

Bericht door holco »

Alles past perfect op de (bruine) midden schotjes na, die lopen net iets aan op de speaker magneet maar dat is simpel op te lossen.

Foto collage in chronologische volgorde,

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
9.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg
13.jpg
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference

Bericht door richard »

Mooie matrixconstructie hoor!
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference

Bericht door SARK »

Uitslover [-(
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference

Bericht door ray5150 »

Edwin is jaloers ! :lol:
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1710
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference

Bericht door holco »

Ach, misschien klinkt tie wel voor geen meter :rofl:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Subwoofer project met de Dayton RSS390HO-4 15" Reference

Bericht door dre »

Dat zal het zijn! :rofl:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”