Anne
(10x10) headphone amp
Moderator: Beheerdersteam
Re: (10x10) headphone amp
Hollebolle Gijs aan tafel, komt er een muis een kruimel pikken, zou er nog genoeg over zijn of komt Gijs nu om van honger ?
Anne
Anne
Re: (10x10) headphone amp
Tsja, voor jullie is dat misschien allemaal gesneden koek, maar
ik begrijp toch nog niet alles hoor. Anne, jij hebt het over een kruimeltje,
maar van 7,5 x versterking naar 3 x, lijkt mij iets meer dan een kruimeltje.
Dus als hollebolle gijs meer dan de helft moet in leveren, zal hij misschien
toch nog een beetje honger hebben.
ik begrijp toch nog niet alles hoor. Anne, jij hebt het over een kruimeltje,
maar van 7,5 x versterking naar 3 x, lijkt mij iets meer dan een kruimeltje.
Dus als hollebolle gijs meer dan de helft moet in leveren, zal hij misschien
toch nog een beetje honger hebben.
Re: (10x10) headphone amp
Hoeveel versterking en wat kan eraan hangen zijn toch twee verschillende dingentoetertje schreef:Tsja, voor jullie is dat misschien allemaal gesneden koek, maar
ik begrijp toch nog niet alles hoor. Anne, jij hebt het over een kruimeltje,
maar van 7,5 x versterking naar 3 x, lijkt mij iets meer dan een kruimeltje.
Dus als hollebolle gijs meer dan de helft moet in leveren, zal hij misschien
toch nog een beetje honger hebben.
Als je een ingang hebt van bijv.1V en de telefoon heeft 3V nodig dan is een versterking 3x mooi.
Hang je er dan een versterker aan die maar 1V nodig heeft krijgt die 3x teveel.
Gaat eigenlijk enkel goed als beide ongeveer evenveel nodig hebben.
Je zou evt. de versterking zo kunnen instellen dat de meesteisende krijgt wat nodig
en de verbinding naar de ander dan verzwakken met weerstand(en) aan de uitgang.
In de veronderstelling dat de versterker het gevoeligst is zou het zo kunnen.
Anne
Re: (10x10) headphone amp
De uitleg is prima nu.
alleen het schema is me nog even te gek.
Gaat het alleen om het toevoegen van de
2 10k weerstanden in de output?
alleen het schema is me nog even te gek.
Gaat het alleen om het toevoegen van de
2 10k weerstanden in de output?
Re: (10x10) headphone amp
Welja, als het genoeg is voor de koptelefoon en teveel voor de versterker zet je er een trimpotje tussen (voor elke kant 1 ), kun je verzwakken zoveel als nodig.
Als je de telefoon eruit trekt gaat de versterker wel ineens harder.Wil je dat niet dan moet de trimpot aan de andere kant van de 68Ω weerstand(en) aangesloten.Is dan wel op de print en niet meer aan een aansluiting, ziet er wat rommeliger uit.
Anne
Als je de telefoon eruit trekt gaat de versterker wel ineens harder.Wil je dat niet dan moet de trimpot aan de andere kant van de 68Ω weerstand(en) aangesloten.Is dan wel op de print en niet meer aan een aansluiting, ziet er wat rommeliger uit.
Anne
Re: (10x10) headphone amp
ik hoop hem zaterdag binnen te hebben. Eerst maar
eens proberen en kijken hoe het uitpakt. Misschien
valt het wel mee, en is hij zo te gebruiken.
eens proberen en kijken hoe het uitpakt. Misschien
valt het wel mee, en is hij zo te gebruiken.
Re: (10x10) headphone amp
Na een aantal jaren gebruik zou ik toch graag nog een aanpassing willen doen. Mijn volume is nog te groot voor de HD598, waardoor ik hem eigenlijk maar 10% open kan draaien... Lijkt me dat het beter is om in het middengebied te zitten van het bereik..? En soms is het geluid 'tè clean', hier is vast ook wat aan te doen... Welke aanpassingen moet ik hiervoor doen?
Re: (10x10) headphone amp
Ik heb de mijne net weer uit de kast gepakt om verder op te bouwen. Aangezien er geen reactie meer gekomen is op de post van Thomox, gebruik ik die mededeling maar om het topic weer een *BUMP* te geven. 
