ervaring infinity BETA-50?

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Sander
Voormalige hoster
Berichten: 203
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 0:23
Locatie: Utrecht
Contacteer:

ervaring infinity BETA-50?

Bericht door Sander »

Iemand bekend met deze speakers?
Mijn onlangs gerepareerde philips speakers zijn toch niet meer zo goed.
Bij 1 is nu de middentoner kaduuk, en van de ander heb ik volgens mij de woofer alweer gesloopt... :(

Nu ben ik deze tegengekomen, Invision speakers.
Heb er geen ervaring mee, maar her en der wordt wel geroepen dat het vrij Ok spul is.
Wat zijn jullie ervaringen?
  • Technische specificaties

    Frequency Response (±3dB): 35Hz – 20kHz
    30Hz – 40kHz (– 6dB)
    Recommended Power Amplifier Range: 10 – 250 watts
    Sensitivity (2.83V @ 1m): 91dB
    Nominal Impedance: 8 ohms
    Crossover Frequency: 600Hz; 18dB/octave
    3,200Hz; 12dB/octave
    Low-Frequency Driver: Dual 8" (200mm) CMMD™
    Midrange Driver: 5" (130mm) CMMD™
    High-Frequency Driver: 1" (25mm) CMMD™
    Dimensions (H x W x D):
    (1050mm x 265mm x 372mm)
    Weight: 62.5 lb (28.4kg)

Afbeelding

bvd, Sander
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Geen idee of het wat is, kwa specs lijkt het in ieder geval geen budget setje te zijn (18 dB filters zijn daar toch wel erg zeldzaam). Maar dit was toch een Zelfbouw forum :wink: ?

Ik weet niet wat ze moeten kosten, maar misschien kun je wel beginnen aan een leuk zelfbouwkitje. Is wel wat meer werk, maar in verreweg de meeste gevallen meer waar voor het geld.
Sander
Voormalige hoster
Berichten: 203
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 0:23
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Sander »

ik weet dat het een zelfbouw forum is, maar ik dacht dat jullie vooral dán een uitgeproken mening hebben over de gevestigde merken.

Zelfbouw is geen optie voor me op het moment, heb ik de tijd niet voor...
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Hoi Sander,

Het is altijd moeilijk om een oordeel te geven over iets dat je niet kent. Bovendien is ook in onze hobby verschil van smaak de oorzaak van meestal wel gezellige conversaties. :)
De beste raad die ik je kan geven, is, gewoon de betere audio zaken eens afreizen om voor je zelf een eigen mening te vormen, wat je het meest aanspreekt. Let er daarbij op dat je de boxen ook beoordeeld op een matig volume, zoals je dat toch meestal in een woonkamer, rijtjes huis enzo gebruikt. Ook dan moet het laag voor jou gevoel het nog goed doen. De meeste verkopers zetten de "boel" tijdens een demo loei hard, want anders klinkt het niet. Rommel dus dan.
Samen op pad met een bevriende audioliefhebber is ook niet onverstandig.

Zeer belangrijk is het om ze vooral bij je thuis te beluisteren, alvorens je tot een aankoop over gaat. Je eigen versterker en jou luisterruimte zijn ook van invloed op op het klankbeeld.

Succes dus, Sietse
Sander
Voormalige hoster
Berichten: 203
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 0:23
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Sander »

Zo, heb de speakers maar eens vervangen, door jawel ....... Philips speakers :)

Het zijn de FB821's geworden, topmodellen uit die tijd, met het befaamde IsoPhase tweetersysteem, zie pics;

Afbeelding

Ze klinken een stuk zwaarder en dieper dan m'n vorige speakers, loudness staat nu niet meer aan :)
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

zien er goed uit
sander schreef:
loudness staat nu niet meer aan
kijk, dat is een goed teken.

klinken ze behalve de bas verder ook goed?
Plaats reactie