Transmissionline 2 Weg

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: Transmissionline 2 Weg

Bericht door RobertD »

Het resultaat ziet er geweldig uit, Jan.
Hoe klinken deze speakers in vergelijking met je vorige TL project? Die vond ik op de luisterdagen altijd heerlijk om te beluisteren, mooie klankbalans en volgens mij nooit last van luistermoeheid.
Gebruikersavatar
Dalojan
In memoriam †
Berichten: 555
Lid geworden op: do 12 aug 2010, 19:30
Locatie: Oosterwolde
Contacteer:

Re: Transmissionline 2 Weg

Bericht door Dalojan »

RobertD schreef:
Het resultaat ziet er geweldig uit, Jan.
Hoe klinken deze speakers in vergelijking met je vorige TL project? Die vond ik op de luisterdagen altijd heerlijk om te beluisteren, mooie klankbalans en volgens mij nooit last van luistermoeheid.
Hallo Robert,

De vorige Visaton AL170 met Audax TW034 is een actief gefilterd systeem, met filtering in een miniDSP. De nieuwe is dat niet en heeft een passief filter maar tijdens de ontwikkeling van met name het filter is de elektronica van het voorgaande systeem gebruikt en heb ik ze dus niet naast elkaar kunnen beluisteren. Sinds een paar dagen is het passieve filter in gebruik maar wel via de zelfde elektronica en de miniDSP in bypass mode. Ik ga het weekend het oude systeem weer geschikt maken voor de Visaton / Audax combinatie zodat ik het naast elkaar kan beluisteren. Dan komt het nieuwe systeem te spelen op mijn EL84 versterker die je ook hier op het forum terug kan vinden en die ik mee had naar Hengelo op de forumdag. Net als jij ben ik benieuwd wat die combinatie gaat neerzetten aan geluidbeeld.

Groeten,
(Dalo)Jan
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”