Quadral Vulkan
Moderator: Beheerdersteam
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Quadral Vulkan
Of bleek je vrouw mee te lezen waardoor je die uitspraak toch maar even moest nuanceren? 
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Quadral Vulkan
Was inderdaad even offline.
Maar ik meen het echt; ik heb in het Isobarix topic laatst nog gezegd:
pappaleo schreef:Omdat we dat nu wel kunnen dacht ik een lekker megalomane gestrekte transmissielijn te maken met een B139. Misschien wel met twee om een Pied Piper achtige constructie te maken. De goedkeuring voor een 2 meter hoge kast is door vrouwlief afgegeven want die doet niet aan WAF.![]()
![]()
Re: Quadral Vulkan
Beste mas,
Je zult inmiddels wel denken: wat een stel skeptici hier. Mijn advies: ga lekker met het filter van je nieuwe speakers aan de gang. Word blij van de hobby en van de resultaten die je hoort. En meld het hier zo nu en dan misschien. Overweeg of je die moeite wilt doen.
Besef dat je hier en nu niet echt meer hoeft te rekenen op welgemeend advies. De paar forumgenoten die dat zouden willen doen voor je zijn inmiddels moegestreden, waag ik te stellen. Maar mocht je uiteindelijk toch op een meer objectieve manier met deze hobby aan de slag willen, dan ben je uiteraard van harte welkom. En mocht er toch wat blijken te mankeren aan je nieuwe aanwinsten, dan willen we vast ook helpen. Ik wel in elk geval.
Je zult inmiddels wel denken: wat een stel skeptici hier. Mijn advies: ga lekker met het filter van je nieuwe speakers aan de gang. Word blij van de hobby en van de resultaten die je hoort. En meld het hier zo nu en dan misschien. Overweeg of je die moeite wilt doen.
Besef dat je hier en nu niet echt meer hoeft te rekenen op welgemeend advies. De paar forumgenoten die dat zouden willen doen voor je zijn inmiddels moegestreden, waag ik te stellen. Maar mocht je uiteindelijk toch op een meer objectieve manier met deze hobby aan de slag willen, dan ben je uiteraard van harte welkom. En mocht er toch wat blijken te mankeren aan je nieuwe aanwinsten, dan willen we vast ook helpen. Ik wel in elk geval.
Re: Quadral Vulkan
Bedankt, en advies is definitief aangenomen.Besef dat je hier en nu niet echt meer hoeft te rekenen op welgemeend advies. De paar forumgenoten die dat zouden willen doen voor je zijn inmiddels moegestreden, waag ik te stellen. Maar mocht je uiteindelijk toch op een meer objectieve manier met deze hobby aan de slag willen, dan ben je uiteraard van harte welkom. En mocht er toch wat blijken te mankeren aan je nieuwe aanwinsten, dan willen we vast ook helpen. Ik wel in elk geval.
Ik ga hooguit eerst de filters nakijken of de soldeerplekken goed zijn.
De kans dat het aan de apparatuur/instelling van mijn bekende ligt is ook erg aanwezig (zeer oude voorversterker, en hoge tonen op max), als ik ze heb staan eerst maar eens hier goed luisteren. en verder niets doen.
Ik heb al gelezen dat quadral een super service heeft, is er iets neem ik daarmee contact op dan komt het zeker goed
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Quadral Vulkan
Ik mag hopen dat je al je bevindingen over de speaker hebt gemeld wetende hoe de speakers klinken met de klankregeling neutraal?!
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Quadral Vulkan
Let er op dat je tweeters nog goed zijn en dat niet geprobeerd wordt een eventueel defect ervan te maskeren door de hoogteregeling naar max te draaien.
Re: Quadral Vulkan
Goede tip,
Inderdaad, ik ken ze alleen maar zo.
Hij heeft doorgaans altijd de hoge tonen op max staan, omdat hij dit mooi klinken vindt.
Ik kom er wel vaker over de vloer, ken deze persoon goed
en ga het dan maar even uitgebreid testen.
Gelukkig krijg ik de ls voor een erg nette prijs, mocht vervangen van de tweeters echt nodig zijn dan past het nog steeds in het plaatje, en staat aanschaf niet per se in de weg.
Hij gaat zelf over naar millon luidsprekers.
Maar goed eerst even testen dus, ...... wordt vervolgt ........
Inderdaad, ik ken ze alleen maar zo.
Hij heeft doorgaans altijd de hoge tonen op max staan, omdat hij dit mooi klinken vindt.
Ik kom er wel vaker over de vloer, ken deze persoon goed
Gelukkig krijg ik de ls voor een erg nette prijs, mocht vervangen van de tweeters echt nodig zijn dan past het nog steeds in het plaatje, en staat aanschaf niet per se in de weg.
Hij gaat zelf over naar millon luidsprekers.
Maar goed eerst even testen dus, ...... wordt vervolgt ........
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Quadral Vulkan
Normaal gesproken is het niet te doorstaan wanneer de hoge tonen op de versterker helemaal open staan , dus als dit juist enigszins normaal klinkt dan is er iets aan de hand.
Het zei met de versterker, het zei met de luidsprekers.
Wat voor een merk en type versterker is het ? hoe klinkt het als je alle toonregelingen uit schakelt?
Heb je geen kleine luidsprekertjes die je even tijdelijk aan de versterker kunt hangen?
Kun je niet even een versterkertje van huis mee nemen naar hem toe?
Het zou toch wel aangenaam zijn om jezelf op voorhand van wat kennis te voorzien alvorens tot aankoop over te gaan, hoe aantrekkelijk de prijs ook moge zijn.
Het zei met de versterker, het zei met de luidsprekers.
Wat voor een merk en type versterker is het ? hoe klinkt het als je alle toonregelingen uit schakelt?
Heb je geen kleine luidsprekertjes die je even tijdelijk aan de versterker kunt hangen?
Kun je niet even een versterkertje van huis mee nemen naar hem toe?
Het zou toch wel aangenaam zijn om jezelf op voorhand van wat kennis te voorzien alvorens tot aankoop over te gaan, hoe aantrekkelijk de prijs ook moge zijn.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Quadral Vulkan
Ik weet niet of je nog aan die bandtweeters kan komen.
Is niet zomaar te vervangen door wat anders.
Is niet zomaar te vervangen door wat anders.
Re: Quadral Vulkan
Ik heb de band tweeters nog wel gezien, niet goedkoop, maar ze zijn er nog wel.
Zal samen tenminste (in doorsnee en ongeveer) €300,- kosten, of laten repareren dat is ook mogelijk...
Een verkoper is meestal in DL te vinden even een voorbeeld:
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 20-172-704
Is inderdaad wel wat zoeken, maar niet onmogelijk.
Hij heeft als pre amp een yamaha C40, als eind 2 Denon poa 4400.
Hij heeft zelf voor het kijken naar films een dolby setje staan, ik kan daar evt mee testen, die heeft ook een eigen setje speakers.
Dus alles is voorhanden, en bedankt voor die test-tips
Zal samen tenminste (in doorsnee en ongeveer) €300,- kosten, of laten repareren dat is ook mogelijk...
Een verkoper is meestal in DL te vinden even een voorbeeld:
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 20-172-704
Is inderdaad wel wat zoeken, maar niet onmogelijk.
Hij heeft als pre amp een yamaha C40, als eind 2 Denon poa 4400.
Hij heeft zelf voor het kijken naar films een dolby setje staan, ik kan daar evt mee testen, die heeft ook een eigen setje speakers.
Dus alles is voorhanden, en bedankt voor die test-tips
Re: Quadral Vulkan
Waarom staan die speakers inmiddels nog niet in jouw huis? In plaats van 4 paginas erover te praten, wordt het wellicht tijd voor actie en fotos!
Re: Quadral Vulkan
Tsja...mas schreef:Een verkoper is meestal in DL te vinden even een voorbeeld:
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 20-172-704
Deze moet je in elk geval niet nemen. Foute modificaties met zeer waarschijnlijk resonanties als gevolg. Ik zou die Quadrals laten staan als de ribbons niet meer 100% zijn. Hoe kom je erachter? Helaas alleen door ze door te meten. Bij echt mishandelde units kun je het zien: dan staan de geëtste sporen op het bandje bol. Twintig jaar geleden kon je nog vervangingsbandjes vinden, maar dat is geen optie meer. En even serieus, weet je wat die TH400 vroeger kostte?
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Quadral Vulkan
Deze apparatuur en dan toch de hoge tonen volledig open ?!?! de tweeters zijn gaar !!mas schreef:Hij heeft als pre amp een yamaha C40, als eind 2 Denon poa 4400
Als ze al niet gaar waren dan zijn ze het nu wel door overbelasting met de hoogregeling op max.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Quadral Vulkan
TS was daar duidelijk over:Walt schreef:Waarom staan die speakers inmiddels nog niet in jouw huis? In plaats van 4 paginas erover te praten, wordt het wellicht tijd voor actie en fotos!
Persoonlijk vind ik het maf dat hier 4 pagina's mee gekletst wordt terwijl ik de kans erg groot acht dat er van de plannen zeer weinig terecht gaat komen en als ze uitgevoerd worden dan is het nog steeds een vrij kansloze onderneming.mas schreef:Hoi allemaal,
In de zomer krijg ik een set quadral vulkan mk2, de luidsprekers hebben nieuwe foamranden en het hout is in zeer goede staat.
De filters, met name condensatoren zijn wel aan vervanging toe.
TS heeft de speakers kennelijk nog nooit neutraal gehoord.
TS vind het laag erg fraai - compleet afhankelijk van luisterruimte, opstelling en luiterpositie
TS meent dat de conde/nsatoren aan vervanging toe zijn maar is een leek, en de hogetonen zijn enorm geboost
TS zou rustig een (gaar?) stel tweeters op internet kopen, desnoods van Technics, en met die paar honderd euro meent hij nog steeds een koopje te hebben aan het set...
I rest my case
Re: Quadral Vulkan
kon het niet laten.markbakk schreef:En even serieus, weet je wat die TH400 vroeger kostte?
Tachtig...
Gulden
In 1986...
Re: Quadral Vulkan
Ach, hij doet er niemand kwaad mee, en als hij zich er prettig bij/mee voelt so what ? 
Re: Quadral Vulkan
Dat kon nog wel eens heel erg lang gaan duren...mas schreef:In de zomer krijg ik een set quadral vulkan mk2, de luidsprekers hebben nieuwe foamranden en het hout is in zeer goede staat.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Quadral Vulkan
dus een tank benzine zo ongeveermarkbakk schreef:kon het niet laten.markbakk schreef:En even serieus, weet je wat die TH400 vroeger kostte?
Tachtig...
Gulden
In 1986...
Re: Quadral Vulkan
Ik ben een leek, ja
Veel geklets, veel geschrijf, maar wel veel wijzer.
Misschien een hoop antwoorden overbodig? was het draadje hier veel korter geweest.
De paar duidelijke hoe, wat en waarom zijn erg behulpzaam, diegenen bedankt daarvoor.
Ook een paar hoe, wat, waarom zelf op andere manier gevonden.
Zomer (Juli) was een afspraak, daarom wachten.
Ik weet nu meer, na wat testen kan ik beslissen deze NIET of als het toch ok is WEL te nemen.
Zo niet, ik weet wel een X tal andere betaalbare sets.
o.a ook MK3 en MK4 en ook Titan MK2.
Even voorbeeld!
http://www.quoka.de/hifi-audio-tv-video ... -high.html
Ik wil echter voor een paar vulkan gaan.
Veel geklets, veel geschrijf, maar wel veel wijzer.
Misschien een hoop antwoorden overbodig? was het draadje hier veel korter geweest.
De paar duidelijke hoe, wat en waarom zijn erg behulpzaam, diegenen bedankt daarvoor.
Ook een paar hoe, wat, waarom zelf op andere manier gevonden.
Zomer (Juli) was een afspraak, daarom wachten.
Ik weet nu meer, na wat testen kan ik beslissen deze NIET of als het toch ok is WEL te nemen.
Zo niet, ik weet wel een X tal andere betaalbare sets.
o.a ook MK3 en MK4 en ook Titan MK2.
Even voorbeeld!
http://www.quoka.de/hifi-audio-tv-video ... -high.html
Ik wil echter voor een paar vulkan gaan.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Quadral Vulkan
Goed om te lezen!mas schreef:Ik ben een leek, ja
Veel geklets, veel geschrijf, maar wel veel wijzer.
Misschien een hoop antwoorden overbodig? was het draadje hier veel korter geweest.
De paar duidelijke hoe, wat en waarom zijn erg behulpzaam, diegenen bedankt daarvoor.
Ook een paar hoe, wat, waarom zelf op andere manier gevonden.
Zomer (Juli) was een afspraak, daarom wachten.
Ik weet nu meer, na wat testen kan ik beslissen deze NIET of als het toch ok is WEL te nemen.
Zo niet, ik weet wel een X tal andere betaalbare sets.
o.a ook MK3 en MK4 en ook Titan MK2.
Even voorbeeld!
http://www.quoka.de/hifi-audio-tv-video ... -high.html
Ik wil echter voor een paar vulkan gaan.
