Copying The Inimini

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
pvanlingen
Berichten: 1587
Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
Locatie: Dronten

Re: Copying The Inimini

Bericht door pvanlingen »

inslagmoeren zijn ook te krijgen in M4.
Inderdaad borgen met een paar kleine schroefjes. (als er ruimte voor is)

Paul.
DSC00028.JPG
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Copying The Inimini

Bericht door dre »

Ik vind de kwalitiet van de schroefdraad in de inslagmoeren echt waardeloos.
De Rampamoeren werken dan een heel stuk fraaier.
Wel moet je een beetje normale kwaliteit MDF gebruiken.
Gebruikersavatar
A3Baak
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 12:38
Locatie: Alphen aan den Rijn, Netherlands

Re: Copying The Inimini

Bericht door A3Baak »

Ik heb deze site gevonden Hobby Parts.

Het gaat er maar om dat het open kan als het moet, zonder dat het hout verrampeneerd en weer netjes dicht kan.
Dus volgens mij heeft het ook niet zo heel veel te houden, desnoods zet ik er nog een verflatje achter om de krachten te verdelen.

Echt super dat jullie zo met mij meedenken, top :goedzo:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Copying The Inimini

Bericht door ray5150 »

Hoe heeft Leo dat eigenlijk gedaan, bij het origineel ?
Gebruikersavatar
A3Baak
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 12:38
Locatie: Alphen aan den Rijn, Netherlands

Re: Copying The Inimini

Bericht door A3Baak »

ray5150 schreef:
Hoe heeft Leo dat eigenlijk gedaan, bij het origineel ?
Ik denk dat Leo's keuze/voorkeur voor multiplex ervoor gezorgd heeft dat het probleem in ieder geval minder speelt.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Copying The Inimini

Bericht door Walt »

Ik heb nog nooit problemen gehad met inslagmoeren, maar M4, wat is dat voor een flut boutje? Die kan je niet strak aantrekken, oplossing: gaten in korf opboren en minimaal M6 erin zetten! :mrgreen:
Gebruikersavatar
A3Baak
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 12:38
Locatie: Alphen aan den Rijn, Netherlands

Re: Copying The Inimini

Bericht door A3Baak »

Walt schreef:
Ik heb nog nooit problemen gehad met inslagmoeren, maar M4, wat is dat voor een flut boutje? Die kan je niet strak aantrekken, oplossing: gaten in korf opboren en minimaal M6 erin zetten! :mrgreen:
Hahaha het gaat niet om het bevestigen van de drivers, maar om het filterlaatje. Dat heb niet zoveel nodig.
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Re: Copying The Inimini

Bericht door Hans Nootdorp »

Ah!buis schreef:
Zijn zulk soort dingen niet handig ?http://www.esmax.nl/p/5910/rampa-inschr ... x-12-x-15/Anne
Zie discussie in dit topic:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 1&start=25
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Copying The Inimini

Bericht door pappaleo »

A3Baak schreef:
ray5150 schreef:
Hoe heeft Leo dat eigenlijk gedaan, bij het origineel ?
Ik denk dat Leo's keuze/voorkeur voor multiplex ervoor gezorgd heeft dat het probleem in ieder geval minder speelt.
Correct.
Gebruikersavatar
A3Baak
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 12:38
Locatie: Alphen aan den Rijn, Netherlands

Re: Copying The Inimini

Bericht door A3Baak »

M3 inslagmoer 8 mm doorsnede, voelt heel solide. Voorboren met 3 mm en erin trekken.
Bijlagen
IMG_20160331_172422.jpg
Laatst gewijzigd door A3Baak op za 02 apr 2016, 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
A3Baak
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 12:38
Locatie: Alphen aan den Rijn, Netherlands

Re: Copying The Inimini

Bericht door A3Baak »

We zijn weer wat verder nu de volgende.
Bijlagen
IMG_20160401_115401.jpg
IMG_20160401_195302.jpg
IMG_20160401_195215.jpg
Gebruikersavatar
A3Baak
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 12:38
Locatie: Alphen aan den Rijn, Netherlands

Re: Copying The Inimini

Bericht door A3Baak »

IniMini.zip
SketschUp bestanden Inimini
(281.91 KiB) 37 keer gedownload
Op verzoek
Gebruikersavatar
A3Baak
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 12:38
Locatie: Alphen aan den Rijn, Netherlands

Re: Copying The Inimini

Bericht door A3Baak »

Na vandaag weer een deel van de tweede box in elkaar gezet te hebben, wilde ik aan het filter beginnen.

Ik weet niet waar Rudy met z'n gedachten heb gezeten, maar er klopt geen jota van de onderdelen die ik geleverd heb gekregen.
IMG_20160402_204516.jpg
IMG_20160402_204526.jpg
IMG_20160402_204533.jpg
Geen ceramische weerstanden maar gewone, en twee weerstanden met andere waardes.
Twee 3.9uF Audyn MKT 160V van verschillend fabrikaat.

Baal hier van. Ik heb de bestel lijstjes nagelopen en de artikelen nog eens opgezocht bij Rumoh. Snap er niks van. Eerst de units en nu dit.
Gebruikersavatar
A3Baak
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 12:38
Locatie: Alphen aan den Rijn, Netherlands

Re: Copying The Inimini

Bericht door A3Baak »

De waardes van de moxen lijken wel te kloppen met de ceramische, kan ik deze zomaar gebruiken of wordt het dan heel anders?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Copying The Inimini

Bericht door ray5150 »

A3Baak schreef:
Geen ceramische weerstanden maar gewone, en twee weerstanden met andere waardes.
Twee 3.9uF Audyn MKT 160V van verschillend fabrikaat.
Valt wel mee. Audyn is een merknaam gevoerd door de firma...Intertechnick.
De weerstanden zijn (volgens mij )ook ceramisch. zien er alleen wat anders uit dan die witte cementblokjes.

Ik zie 4R7, 3R9 en 10R. die rechtsonder kan ik niet goed lezen maar zal wel 8r2 zijn.
wat is het probleem ?
Laatst gewijzigd door ray5150 op za 02 apr 2016, 21:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Copying The Inimini

Bericht door dre »

Geen probleem! :wink:

Volgens mij zijn de mkt's ook hetzelfde,alleen een andere opdruk.
Zijn de maten identiek?
Gebruikersavatar
A3Baak
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 12:38
Locatie: Alphen aan den Rijn, Netherlands

Re: Copying The Inimini

Bericht door A3Baak »

ray5150 schreef:
Ik zie 4R7, 3R9 en 10R. die rechtsonder kan ik niet goed lezen maar zal wel 8r2 zijn.
wat is het probleem ?
Ik dacht even dat die 2 4R7 een andere kleur hadden, dus dacht ik dat ze verschillend waren. Ben ook niet zo thuis in het lezen van die weerstanden.

Raakte een soort van in paniek, toen ik de verschillende onderdelen zag en de verschillen met de foto van het filter van PappaLeo.
dre schreef:
Geen probleem! :wink:
Volgens mij zijn de mkt's ook hetzelfde,alleen een andere opdruk.
Zijn de maten identiek?
Ja de maten zijn hetzelfde.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Copying The Inimini

Bericht door dre »

http://www.rumoh.eu/capacitors/audyn-mkt

Volgens mij zijn ze gewoon hetzelfde,maar alleen een andere serie.
Gebruikersavatar
A3Baak
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 12:38
Locatie: Alphen aan den Rijn, Netherlands

Re: Copying The Inimini

Bericht door A3Baak »

dre schreef:
http://www.rumoh.eu/capacitors/audyn-mkt

Volgens mij zijn ze gewoon hetzelfde,maar alleen een andere serie.
Als ik het zo zie, zal het wel zo zijn. :oops:
Loop weer paniek te schoppen om niks. :hide:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Copying The Inimini

Bericht door dre »

Ach,Rudy pakt je wel terug bij je volgende bestelling. :rofl:
Gebruikersavatar
A3Baak
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 12:38
Locatie: Alphen aan den Rijn, Netherlands

Re: Copying The Inimini

Bericht door A3Baak »

dre schreef:
Ach,Rudy pakt je wel terug bij je volgende bestelling. :rofl:
Nou ik hou er al rekening mee, want tot overmaat van ramp heb ik dus 2 weerstanden te weinig besteld. :hide:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Copying The Inimini

Bericht door dre »

A3Baak schreef:
dre schreef:
Ach,Rudy pakt je wel terug bij je volgende bestelling. :rofl:
Nou ik hou er al rekening mee, want tot overmaat van ramp heb ik dus 2 weerstanden te weinig besteld. :hide:
Hou ons op de hoogte! :rofl:
Gebruikersavatar
A3Baak
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 12:38
Locatie: Alphen aan den Rijn, Netherlands

Re: Copying The Inimini

Bericht door A3Baak »

dre schreef:
A3Baak schreef:
dre schreef:
Ach,Rudy pakt je wel terug bij je volgende bestelling. :rofl:
Nou ik hou er al rekening mee, want tot overmaat van ramp heb ik dus 2 weerstanden te weinig besteld. :hide:
Hou ons op de hoogte! :rofl:
Damn you're fast :rofl: Tuurlijk joh doe ik.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Copying The Inimini

Bericht door Walt »

Ik zie hier niks om me zorgen over te maken, die MKT zijn alleen verschillende opdruk, Intertechnik produceert deze MKT denk ik al meer dan 25 jaar.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Copying The Inimini

Bericht door pappaleo »

Die weerstanden heb ik vast nog wel liggen. Geef ik wel mee bij de volgende freesactie.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”