Swope Surround (maar dan groter)

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Bash89
Berichten: 17
Lid geworden op: za 21 mar 2015, 15:43

Swope Surround (maar dan groter)

Bericht door Bash89 »

Waarschijnlijk als ik hier de naam Swope HT neerleg weet iedereen over welke set het gaat. Maar helaas heeft het setje niet zulke hele grote stereo speakers.

Na wat verder kijken ben ik uitgekomen bij de Swope 3-way. Mooie stereo speakers, niet al te duur en geven goed geluid (volgens de reviews dan)


Het plan is nu om dus de Swope 3-way als stereo's te gebruiken, de center channel voor midden en de HT's als surround.
Daarnaast heb ik al 2 subs (tenminste, in aanbouw) staan. Mivoc AWM104. Beide wil ik dus ook gaan gebruiken.

Verder heb ik een Arcam AVR100 surround versterker staan. Hier moet alleen nog een sub-amp bij.


Arno heeft er al mee ingestemd om voor mij de speakers allemaal te zagen en frezen, daarna is het een kwestie voor mij om ze in elkaar te zetten en de juiste afwerking te geven!
In de loop van de tijd (verwacht niet al te snelle opvolging) zal ik wat updates geven. De stereo's begin ik mee en daarna de rest wel!


Groeten,
Bas
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Swope Surround (maar dan groter)

Bericht door ray5150 »

Eerlijk gezegd heb ik nog nooit van dat merk gehoord... :hide:
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Re: Swope Surround (maar dan groter)

Bericht door arjank »

ray5150 schreef:
Eerlijk gezegd heb ik nog nooit van dat merk gehoord... :hide:
Uhmm....ik ook niet :hide:

Maar het schijnt dit setje te zijn, een van de Parts-express projecten
Bijlagen
image_22706.jpg
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Swope Surround (maar dan groter)

Bericht door Douwe84 »

Bas gaat de tmww variant maken geloof ik.

Het is een ontwerp van Paul carmody, hij is ook verantwoordelijk voor de overnight sensation's
Bash89
Berichten: 17
Lid geworden op: za 21 mar 2015, 15:43

Re: Swope Surround (maar dan groter)

Bericht door Bash89 »

Hier even snel wat foto's van de speakers die ik ga bouwen.
Bijlagen
swope 3way.jpg
SWOPE HT surround.jpg
swope center.jpg
SuperR
Berichten: 1864
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 22:35
Locatie: Rotterdam

Re: Swope Surround (maar dan groter)

Bericht door SuperR »

Die Hi-Vi parts zijn in NL niet zo goed beschikbaar meen ik me te herinneren.
Bash89
Berichten: 17
Lid geworden op: za 21 mar 2015, 15:43

Re: Swope Surround (maar dan groter)

Bericht door Bash89 »

Ik had al even via Loudspeakerfreaks gekeken, die hebben alles op voorraad liggen! :) Daarnaast heb ik ook redelijk makkelijke ingangen om via de USA spul hierheen te krijgen. Verzendkosten blijven dan relatief laag!
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Swope Surround (maar dan groter)

Bericht door Zweitse »

Bash89 schreef:
Ik had al even via Loudspeakerfreaks gekeken, die hebben alles op voorraad liggen! :)
Ik zou eerst even dit topic doornemen voordat je een bestelling gaat doen bij Loudspeakerfreaks, dit om teleurstelling te voorkomen.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Swope Surround (maar dan groter)

Bericht door Henkjan »

dat is t zelfde bedrijf als Europe Audio, waar mindere ervaringen mee zijn recentelijk... [edit: Zweitse was me al voor]

iets dat in een webshop als op voorraad staat is er vaak niet, dat betekent tegenwoordig vaak dat het op voorraad is bij hun leverancier (dat is functionaliteit die in de meeste webshop software zit ingebouwd), zo kan je toch een flink assortiment aanbieden zonder zelf een enorme voorraad aan te houden.
Gebruikersavatar
Chris_T
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 15:15
Locatie: Wageningen

Re: Swope Surround (maar dan groter)

Bericht door Chris_T »

Wist niet dat het nog steeds zo erg is met Europe Audio, nu bekend als Loudspeakerfreaks :-&

In ieder geval hebben Rumoh en Loudmagnet Hivi drivers in het programma.
Niet alles wat leverbaar is staat op de website, dus een mailtje sturen voor de benodigde drivers kan zeker de moeite waard zijn.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Swope Surround (maar dan groter)

Bericht door Zweitse »

En anders hier
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Swope Surround (maar dan groter)

Bericht door wouter »

die site doet me ook aan Europe Audio denken :think:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Swope Surround (maar dan groter)

Bericht door hannesie »

wouter schreef:
die site doet me ook aan Europe Audio denken :think:
Naar mijn beste weten is het Oss. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Swope Surround (maar dan groter)

Bericht door Henkjan »

zal wel zelfde webshop software gebruiken ofzo.
is t zelfde adres als speakerland, een van de weinige echte winkels
Gebruikersavatar
Chris_T
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 15:15
Locatie: Wageningen

Re: Swope Surround (maar dan groter)

Bericht door Chris_T »

speakerland.nl heeft ook een webshop, maar beperkter keuze :think:
Btw, misschien heeft de TS de drivers al en lopen we ons druk te maken om niks
Bash89
Berichten: 17
Lid geworden op: za 21 mar 2015, 15:43

Re: Swope Surround (maar dan groter)

Bericht door Bash89 »

Nee jullie maken jullie wel goed druk hor :) Ik heb nog geen drivers, had even wat andere, meer dringendere kosten deze maand dus moest even rustig aan doen.

Bedankt voor de tips in ieder geval. Daarnaast; ik heb nog geen definitieve beslissing gemaakt over de speakers. Mochten er betere tips zijn is dat altijd welkom! Maar met mijn eigen zoektocht vond ik dit toch wel een mooie set bij elkaar, zeker aangezien ik tijdens normaal gebruik wel serieus geluid uit m'n stereo-opstelling wil hebben!

Maar ik ga nu sowieso eerst op zoek naar iemand anders die m'n speakers allemaal in verstek kan zagen, Arno is er nu natuurlijk mee gestopt en heeft me wel doorverwezen naar Audiomaniacs maar ik houd graag de opties open!


@zweitse; ik kan het topic wat je had gelinkt niet bekijken, iets met een rechten issue?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Swope Surround (maar dan groter)

Bericht door Henkjan »

Bash89 schreef:
@zweitse; ik kan het topic wat je had gelinkt niet bekijken, iets met een rechten issue?
dan moet je "de kantine" aan zetten (zie t forumoverzicht, redelijk onderaan de lijst)
Bash89
Berichten: 17
Lid geworden op: za 21 mar 2015, 15:43

Re: Swope Surround (maar dan groter)

Bericht door Bash89 »

Ah thanks! Net ook even het topic doorgelezen en kwam dus ook wel tot de conclusie dat het niet heel verstandig is om bij Loudspeakerfreaks te bestellen.
Nadeel is wel dat ten opzichte van Rumoh, de prijzen daar gewoon minimaal 15 euro per driver goedkoper zijn.. Wordt dus een twijfelgevalletje!
Aangezien ik 4 woofers en 2 mids heb, is dat al 90 euro wat het me zou besparen!
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Swope Surround (maar dan groter)

Bericht door Zweitse »

Zweitse schreef:
En anders hier
En wat is het verschil qua prijs met deze site?
Bash89
Berichten: 17
Lid geworden op: za 21 mar 2015, 15:43

Re: Swope Surround (maar dan groter)

Bericht door Bash89 »

Daar scheelt het maar 5 euro per driver, goed te doen dus! Bedankt voor de reminder.
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Swope Surround (maar dan groter)

Bericht door beijert »

Bij loudspeakerfreaks zijn de onderdelen alleen goedkoper wanneer je ze ook daadwerkelijk krijgt.
Bash89
Berichten: 17
Lid geworden op: za 21 mar 2015, 15:43

Re: Swope Surround (maar dan groter)

Bericht door Bash89 »

Goed punt..

Maar even terugkomend op het puntje beslissing; mocht iemand en leuk ander alternatief hebben voor dit surroundsetje, ik sta open voor ideeën!
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Swope Surround (maar dan groter)

Bericht door beijert »

Bash89
Berichten: 17
Lid geworden op: za 21 mar 2015, 15:43

Re: Swope Surround (maar dan groter)

Bericht door Bash89 »

Nee helaas!

Er zit 2x de M6a en 1x de M5a in!
Bash89
Berichten: 17
Lid geworden op: za 21 mar 2015, 15:43

Re: Swope Surround (maar dan groter)

Bericht door Bash89 »

Ondertussen wel een beetje bezig geweest!

Aangezien Arno is gestopt met het verstek zagen hadden we iemand anders nodig. Gelukkig heeft Douwe iemand gevonden en konden we dus weer verder!
Gelijk het hout voor 5x een Mivoc AWM104 kist laten zagen, gister zelf de bovenfrees erin gezet en de eerste kist in elkaar gelijmd!

Nu de komende tijd verder; dezelfde persoon gaat ook mijn speakers allemaal in verstek zagen en het freeswerk doen we dan ook weer zelf.


Maar nu nog wel een vraag; ik wil graag iets met fineer gaan doen om de subwoofers en speakers af te werken. Ik had al gevonden dat je voor relatief weinig geld Flexplaten kan halen, deze zijn een heel stuk minder duur en hebben grote oppervlaktes. Aangezien ik zelf geen pers heb kan ik dus met en strijkbout en witte pvac lijm het fineer gaan lijmen.

Zijn er nog tips hier over?
Bijlagen
12931068_10208078960985530_2410422231291174232_n.jpg
12963779_10208078961105533_9029843888607806851_n.jpg
12987212_10208079427037181_8529982956097637056_n.jpg
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”