Trafo voor El 34 en ecc 83

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

irribeo
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 10 jun 2013, 23:47

Re: Trafo voor El 34 en ecc 83

Bericht door irribeo »

Nee daarom noemde ik al even bankkosten :)
Rene Hofsteden
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 20 jan 2016, 13:28

Re: Trafo voor El 34 en ecc 83

Bericht door Rene Hofsteden »

Goed je ogen uitkijken is het devies -Ik had de print plus alle onderdelen zonder de buizen,inclusief verzendkosten voor 24 euro op de deurmat !!!!!

Betalen gaat gratis per ideal of paypal ,erg makkelijk- Het duurt enkel 2 weken voor je het thuis hebt !!!

De preamplifier kwam als kompleet semi- bouwpakket voor 60 euro aan de deur ,inclusief verzendkosten !!!!

Morgen ga ik eerst bellen naar tme.eu in Eindhoven ,om een account aan te maken , volgens mij is dat tme en die poolse firma hetzelfde, ze zitten beiden in Eindhoven ,was me opgevallen !!!

Ik denk dat ik toch ga voor conventionele trafo,s- Dus morgen alle adviezen nog eens doornemen en Checksum !!!!


Rene.
irribeo
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 10 jun 2013, 23:47

Re: Trafo voor El 34 en ecc 83

Bericht door irribeo »

Even voor mij persoonlijk, je kocht via Aliexpress zei je, dan maak je over naar bank van Aliexpress, toen ik dat ooit deed was die in Singapore, nu niet meer? Paypal accepteert Aliexpress niet. Heb je buiten Aliexpress om betaald wellicht, direct naar verkoper ?
Aan het eind van maand dat je betaling naar Singapore doet krijg je kosten in rekening gebracht door je bank. Als je bank ook kosten accepteerd die gemaakt zijn door de bank in Singapore zie je die weer een maand later ook afgeschreven worden. Dit is allemaal gebruikelijk volgens mijn nederlandse bank voor betalingsverkeer met Singapore.
Rene Hofsteden
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 20 jan 2016, 13:28

Re: Trafo voor El 34 en ecc 83

Bericht door Rene Hofsteden »

Ja , je kunt tegenwoordig met ideal betalen via je eigen bank ,erg makkelijk ,bij aliexpres.
Veel van de dingen die aliexpres verkoopt,staan ook op E-bay ,alhoewel aliexpres tegenwoordig
goedkoper is dan e-bay-op ebay kun je kostenloos betalen via paypal !!!!!
irribeo
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 10 jun 2013, 23:47

Re: Trafo voor El 34 en ecc 83

Bericht door irribeo »

Gemakkelijk ja, maar indien je nog steeds geld overmaakt naar Singapore....
Soms is Ebay goedkoper dan Aliexpress, allebei kunnen ze aan dure kant zijn als je kale verkoopprijzen checkt bij vaak dezelfde verkopers op Taobao. Echt duur kan Aliexpress ook worden trouwens.
Rene Hofsteden
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 20 jan 2016, 13:28

Re: Trafo voor El 34 en ecc 83

Bericht door Rene Hofsteden »

Met ideal betalen doe je in 1 minuut,zonder extra kosten.
Ik heb geen ervaring met taobao ,ik zal eens kijken.
Ik koop al zo,n 3 jaar -in China ook bij banggood.com.
Al moet ik zeggen sinds het grote publiek het heeft ontdekt,
kruipen de prijzen ook op !!!!!
irribeo
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 10 jun 2013, 23:47

Re: Trafo voor El 34 en ecc 83

Bericht door irribeo »

Ik heb t hier met betalen uitsluitend over Aliexpress. In 2014 zat hun bank in Singapore, hoe makkelijk je overmaakt maakt niks uit, t kost geld, bij alle nederlandse banken die ik ken.

Taobao doe ik met Paypal.
Rene Hofsteden
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 20 jan 2016, 13:28

Re: Trafo voor El 34 en ecc 83

Bericht door Rene Hofsteden »

Ik heb nooit een rekening gekregen van mijn ideal betalingen met aliexpres ,dat betaald of de tegenpartij of zit in de prijs verrekend,maar daar kom je niet achter denk ik !!!!!
Rene Hofsteden
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 20 jan 2016, 13:28

Re: Trafo voor El 34 en ecc 83

Bericht door Rene Hofsteden »

Anne/ Irribeo .

Het is me gelukt een account aan te maken op tme.eu.

Ik heb besloten om voor conventionele trafo,s te gaan ,de ringkernen zijn voor dit project overdreven.

Voor de stroom heb ik gekozen voor de TSL 100/002 - Dat is afdoende.

Ik wil de uitgangstrafo,s ook bij tme kopen ,dat scheelt in de verzendkosten ,de andere poolse firma heeft er een zoals Anne zegt .

Volgens mij moet hij hier tussen zitten : http://www.tme.eu/nl/katalog/?idp=1&sea ... _order=ASC

Het gaat om de bestelnummers TGL 20/001 TGL 20/002 of TGL 20/003 -- Er is overigens een hele TGL serie !!! Mijn versterker is zonder balans regeling -Welke kan ik het best kopen !!!!

Rene.
irribeo
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 10 jun 2013, 23:47

Re: Trafo voor El 34 en ecc 83

Bericht door irribeo »

Gebeld met TME en TGL20/004 lukt niet ??

Enige andere SE in lijst van TME die stroom aankan heeft 1.13kohm impedantie, TGL20/003.
Op de te zwakke TGL005 na zijn alle andere Indel voor PushPull, alle anderen die Indel produceert voor de duidelijkheid, dus van Indel prijslijst afgelezen.
Bijlagen
IndelTGL.png
Rene Hofsteden
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 20 jan 2016, 13:28

Re: Trafo voor El 34 en ecc 83

Bericht door Rene Hofsteden »

Ik heb gebeld met tme, de 004 hebben zij niet -maar als de tgl20/ 003 het red ,is dat geen probleem.
Ze hebben enkel de stroomtrafo niet op voorraad ,ik twijfel dan nog om de tsta 120/002 er voor in de plaats te nemen.

Als ik het goed lees heeft hij twee maal 3.15 volt , kun je de twee windingen in serie zetten ,dan kom ik ook aan de 6.3 volt voor de EL 34.

http://www.tme.eu/nl/details/tsta120_00 ... ta-120002/

Ik heb nog een vraag het is eigenlijk een 2.1 ontwerp, dus ook geschikt voor een sub-woofer, ik wil hier geen gebruik van maken,

gaat dit problemen opleveren als ik hem 1.1 wil bouwen dus eigenlijk gewoon twee stereo kanalen,volgens mij moet dit kunnen !!!!

Gr Rene.
Rene Hofsteden
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 20 jan 2016, 13:28

Re: Trafo voor El 34 en ecc 83

Bericht door Rene Hofsteden »

Ik heb de foto,bekeken in de advertentie,als je hem 2.1 bouwt heb je een andere trafo nodig, ik ga morgen de TSL100/002 en de TGL 20/003 bestellen en maak gebruik van de twee 8 oom uitgangen,ik denk dat het wel goed komt !!!!
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Trafo voor El 34 en ecc 83

Bericht door Ah!buis »

Die 003 is voor een 6C33 buis , lage spanning veel stroom.
Er zal wel geluid uitkomen maar veel zal 't niet zijn.
Voor de voeding is die met 2x 3,15v wel zo makkelijk, geen gepruts met serieweerstanden.
Anne
Rene Hofsteden
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 20 jan 2016, 13:28

Re: Trafo voor El 34 en ecc 83

Bericht door Rene Hofsteden »

Anne -Ik heb de TSL -100/002 en TGL-20/003 besteld ,ik zie wel wat eruit komt de El 34,s leveren 2 maal 10 watt , de set is bedoeld als versterker voor mijn kortegolf ontvanger, het hoeft niet zo luid,als ik maar af en toe, wat harder muziek kan spelen !!!!

Ik hoop dat niet de hele schakeling straks ,moet worden aangepast, ik ben wel bekend met electronica,maar met buizenversterkers ben ik eigenlijk leek,ik snap het allemaal wel,maar heb geen
ervaring !!!
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Trafo voor El 34 en ecc 83

Bericht door Ah!buis »

Rene Hofsteden schreef:
Anne -Ik heb de TSL -100/002 en TGL-20/003 besteld ,ik zie wel wat eruit komt de El 34,s leveren 2 maal 10 watt
De EL34 zelf leveren niks, de schakeling zou 10W kunnen leveren.Maar met deze UGT haal je geen 5W.
Daarbij is er geen tap voor UL, moeten de schermroosters via 100Ω aan de +V.Hindert verder niet.
De kathodeweerstand (270Ω) is wat klein, zou de buis wel 's te heet kunnen worden.Meetresultaten afwachten.
De 7,2V is teveel, vraagt serieweerstanden voor de gloei.
Bij de ECC83 is dat 3,3Ω (1W) en elke EL34 0,56Ω (3W).
Anne
Rene Hofsteden
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 20 jan 2016, 13:28

Re: Trafo voor El 34 en ecc 83

Bericht door Rene Hofsteden »

Anne , ik annuleer de order.

Dit is de trafo waar je het eerder over had : http://www.tme.eu/nl/details/tsta120_00 ... ta-120002/

alleen kun je die 2 maal 3,15 volt in serie zetten met elkaar-zodat je aan die 6.3 volt komt.

Welke trafo,s moet ik dan hebben voor de boxen ?
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Trafo voor El 34 en ecc 83

Bericht door Ah!buis »

Rene Hofsteden schreef:
Anne , ik annuleer de order.

Dit is de trafo waar je het eerder over had : http://www.tme.eu/nl/details/tsta120_00 ... ta-120002/

alleen kun je die 2 maal 3,15 volt in serie zetten met elkaar-zodat je aan die 6.3 volt komt.
De bedoeling is dan om het midden (waar de twee 3,15V aaneen zitten) aan de massa (- voeding) te zetten.
Welke trafo,s moet ik dan hebben voor de boxen ?
Dat hadden we toch al :? , die 004 blijkbaar moeilijk aan te komen (en heeft ook geen UL-tap).Of de twee Chinezen.
Anne
Rene Hofsteden
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 20 jan 2016, 13:28

Re: Trafo voor El 34 en ecc 83

Bericht door Rene Hofsteden »

Ja,denk ook al om de Chinese trafo,s te kopen , ik wil nog even kwijt dat dit eigenlijk een 2.1 versterker is die ik 1.1 stereo wil gebruiken ,nog een subwoofer uitgang heeft in de schakeling op het foto voorbeeld van de advertentie.
De laidys trafo heeft een 4 en 8 oom aftakking, dus ik denk dat ze dat anders regelen met de subwoofer en er geen hinder van zal ondervinden.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Trafo voor El 34 en ecc 83

Bericht door Ah!buis »

Ik vergat er nog een,
SETRFO.png
Op de wat eigenaardige gegevens na wel wat het kan zijn.
Anne
Rene Hofsteden
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 20 jan 2016, 13:28

Re: Trafo voor El 34 en ecc 83

Bericht door Rene Hofsteden »

Ok, Anne-Ik annuleer de bestelling en bestel de ringkernen op nieuw ,bedankt weer voor de hulp ,ik meld me vanzelf weer,even afwachten hoe alles gaat lopen met de annulering en nieuwe order.

Gr Rene.
irribeo
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 10 jun 2013, 23:47

Re: Trafo voor El 34 en ecc 83

Bericht door irribeo »

Ja dat TME de tgl20/004 niet heeft dat wisten we al. Wat je post niet meldt en wat misschien wel zo is, is dat ze m niet voor je willen bestellen.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Trafo voor El 34 en ecc 83

Bericht door Ah!buis »

irribeo schreef:
Ja dat TME de tgl20/004 niet heeft dat wisten we al. Wat je post niet meldt en wat misschien wel zo is, is dat ze m niet voor je willen bestellen.
Bij TME staat ie als TTG-EL34SE ,dan gaat 't met dit nr. misschien wel.
Anne
irribeo
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 10 jun 2013, 23:47

Re: Trafo voor El 34 en ecc 83

Bericht door irribeo »

Van die specifieke Toroidy hebben ze er 4 op voorraad. Als iemand anders ze niet toevallig koopt haha :)
Rene Hofsteden
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 20 jan 2016, 13:28

Re: Trafo voor El 34 en ecc 83

Bericht door Rene Hofsteden »

Ben in conclaaf met tme , keep you posted !!!!!
Rene Hofsteden
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 20 jan 2016, 13:28

Re: Trafo voor El 34 en ecc 83

Bericht door Rene Hofsteden »

Anne/Irribeo.

Ik heb een nieuwe order geplaatst bij TME ,de oude is gestopt en terugbetaald en de nieuwe is geworden:

TTG -EL 34 SE -uitgangstrafo,s voor de boxen , en TSTA 120/002 -stroomtrafo.

Ik krijg ze van de week geleverd !!!!!

Dan word het inbouwen in de kast ,ik heb alleen nog een vraag hoe ik aan de 6.3 volt kom ,met twee windingen van 3.15 volt !!!!!

Rene.
Plaats reactie