Behuizing voor T-amp (AMP-3 41Hz)

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

indoubt

Bericht door indoubt »

Digidoo,

Dat was ook een beetje het idee, muziek op de werkplek. Of via laptop en externe usb geluidskaart of via een goede muziekspeler. Eigenlijk was ik bezig met het ontwerpen van luidsprekertjes daarvoor. Om die aan te sturen moest er een klein versterkertje komen en zo is het T-amp balletje gaan rollen.

De luidsprekertjes liggen tijdelijk stil maar worden binnenkort weer opgepakt.

Topic vind je hier: http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=776

Henkjan, er zijn doosjes van fijn metaalgaas met deksel te krijgen voor 1€ of zo bij de Xenos, die kun je dan verknippen indien nodig.
Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Contacteer:

Bericht door Digidoo »

Vet dat ga ik ook eens proberen :)
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

een rol horregaas is toch ook bruikbaar lijkt me? dwz als alu-folie niet zou werken, dat lijkt me nog steeds t makkelijkste namelijk
JuuL

Bericht door JuuL »

:o Dat is wel een goed id, als het maar geleidt en overal contact maakt. Hoe fijner hoe beter.

Wou je dat aluminiumfolie tegen de zijkanten aan plakken ofzo? Dan moet dat nog wel een keer te doen zijn, afscherming moet je natuurlijk wel met je ster gnd verbinden he ;)

Btw, over het uitproberen, pak je mobieltje maar en wikkel je afscherming eromheen. En bel hem maar op, als hij het niet doet ben je goed bezig 8)
indoubt

Bericht door indoubt »

JuuL schreef:
:o Dat is wel een goed id, als het maar geleidt en overal contact maakt. Hoe fijner hoe beter.

Btw, over het uitproberen, pak je mobieltje maar en wikkel je afscherming eromheen. En bel hem maar op, als hij het niet doet ben je goed bezig 8)
Dat si wel een extreme test hoor, 2 watt zendvermogen op 1800Mhz, ik hoop dat je versterkertje dat niet afgeeft
JuuL

Bericht door JuuL »

Ja maar als het goed is afgeschermt dan moet dat toch wel te doen zijn?
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

andere beschikbare testobjecten: DECT telefoon, WLAN kaart
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Schoonmoeders? 8)

Goed afschermen kan ook prima met blik. Een plaat van iets van 50 cm x 50 cm is meestal wel bij de ijzerhandel te krijgen. Voordeel is dat het en stevig is en de aansluitende delen makkelijk te solderen zijn met gewoon harskernsoldeer.
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Er zijn allerlei EMC/RFI afschermproducten standaard verkrijgbaar: diverse tapes, folies en zelfs verf in een spuitbus. Ook zou het zinvol zijn om een 230V aansluiting te nemen met geintegreerd filter, kosten maar iets meer dan een gewone netstekker.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Geenius schreef:
Er zijn allerlei EMC/RFI afschermproducten standaard verkrijgbaar: diverse tapes, folies en zelfs verf in een spuitbus.
Die spullen zijn en niet makkelijk verkrijgbaar voor de hobbyist en behoorlijk prijzig. Afschermende verf (is erg duur) heb ik aardig wat ervaring mee. Het spul hecht niet erg goed met als gevolg dat je het als het droog is je het zo weer weg veegt. Het enige wat goed hecht is "sputteren" van metaal. Iets wat je niet zelf kan doen.

Houten (en ook kunststof) kastjes aan de binnenkant bekleden met blik schermt goed af en is duurzaam. In de surplus is soms blank printplaat van 0,5 mm te krijgen, werkt ook uitstekend. Aluminumfolie gaat ook wel maar wordt vaak een beetje rommelig. Eigenlijk heb je daar een dikke kwaliteit voor nodig van 0,1 mm dik. Je moet eigenlijk wel echt een goed geleidend gesloten kooitje maken en dat gaat met aluminiumfolie niet zo makkelijk.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Je moet eigenlijk wel echt een goed geleidend gesloten kooitje maken
kan je ook de wanden los en dan aan elkaar met draad ofzo? de bodem is namelijk een koellichaam, maar dat is geverfd dus lastig contact maken. en daarnaast moet t nog wel monteerbaar blijven, bedenk wel dat t een kastje is van 15*10*5 cm, met redelijk wat draden erin...
Ook zou het zinvol zijn om een 230V aansluiting te nemen met geintegreerd filter, kosten maar iets meer dan een gewone netstekker.
heb ze gezien, scheelt idd maar een paar euro. in dit geval niet nodig, de 230 is alleen maar voor t opladen van de accu 8)
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Henkjan schreef:
Je moet eigenlijk wel echt een goed geleidend gesloten kooitje maken
kan je ook de wanden los en dan aan elkaar met draad ofzo?
Ja dat gaat prima, als je de wanden met stukjes blik zou bekleden zou je met een paar zelftappertjes een paar soldeeroogjes in het koelprofiel kunnen schroeven en die dan aan het blik vast solderen. De blikjes in de hoeken met een paar blanke stukjes draad aan elkaar solderen is ook genoeg.

Nog een tip: Als je een lamineerapparaat (19 euro bij het Kruidvat) hebt kun je ook gewone huishoud alufolie eenzijdig lamineren (dus aan 1 kant een velletje papier leggen ipv lamineerfolie) Daar kun je dan makkelijk stukjes van knippen zonder dat de folie verfrommelt en die dan weer met montagekit of zo in het kastje plakken.
richard

Bericht door richard »

Metalen horrengaas schermt dacht ik ook wel aardig af.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

ik ga zo ff naar t kruidvat denk ik.....
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Henkjan schreef:
ik ga zo ff naar t kruidvat denk ik.....
Hoop voor je dat ze ze nog hebben, was meen ik een aanbieding een maand geleden. Maar op je werk hebben ze toch anders wel zo'n ding staan?

Op mijn werk gebruik ik dit tamelijk vaak als ik een ge-isoleerd stukje afscherming nodig heb. Lamineer het dan meestal wel dubbelzijdig. Dan knip ik het lamineerfolie eerst op maat en laat wat alufolie oversteken om later contact mee te maken.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

is er uiteindelijk niet van gekomen, veel te mooi weer. wordt vervolgd
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Dan maar op je werk ofzo :D Mocht het niet lukken wil ik wel een paar A4'tjes door de lamineerder halen en je opsturen.
indoubt

Bericht door indoubt »

Behalve het het monteren van de "backplate" en de volumeknop ben ik bijna klaar. Ik hem hem vanavond uit elkaar gehaald om te spuiten met blanke acryllak. Helaas is sinaasappel huid ontstaan en heb ik alles weer met veel moeite kunnen verwijderen. Ik bezin mij nog of ik het nog eens ga proberen of dat ik alles in de was zet.

Voor de foto liefhebbers:

Afbeelding

edit: Daar is ie dan toch, typo foutje
Plaats reactie