Goed, even rapporteren.
Vanavond heb ik de soldeerbout ter handen genomen en ben ik het filter van de "kwalijke speaker" nagelopen.
Voor de zekerheid heb ik de verdachte condensatoren los gesoldeerd en na gemeten. Waren ok op capaciteit.
Ik heb alle soldeereilanden doorgesoldeerd totdat overal nette glimmende eilandjes waren ontstaan. Geen krakkelee meer rond sommige punten.
Omdat ik toch zo lekker bezig was heb ik het filter van de andere speaker ook maar even onder handen genomen.
Daarna de luidsprekerkabels weer opnieuw aangestript en iets anders (ruimer) aangesloten. Dit heeft me wel weer een stukje van mijn o-zo "kritische" luidsprekerkabel lengte gekost maar ach
En dan... luisteren.
De eerste cd speelt nu al enkele nummers achtereen zonder ook maar een valse noot, de balans van de luidsprekers is duidelijk veranderd. opener en helderder (op een goede manier). Waar ik eerst goed moest luisteren of de tweeters wel meespeelden hoor ik nu duidelijk dat het hoog weer meedoet, dit is bij beide speakers beter geworden. (kan ook psychisch zijn)
Wat vooral opvalt, en wat mij vooral bevreemd!
De versterker wordt nauwelijks handwarm

Waarbij hij voorheen altijd direct opwarmde. Hetgeen mij doet geloven dat er voor het goede echt iets is veranderd.
Nu de hamvraag.
Wat was er loos, welke verbinding(en) konden zo slecht zijn dat de belasting dusdanig veranderde dat de versterker daar zo warm van werd?