Vertaling uit het Duits
Moderator: Beheerdersteam
Vertaling uit het Duits
Weet iemand de juiste betekenis van RAUMTON-REGISTER. Is een drie standen schakelaar achteraan een Blaupunkt F 525 WHK. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met de klankregeling.
Re: Vertaling uit het Duits
Ja inderdaad. Ik heb nog even een afbeelding van de achterwand meegegeven
- Bijlagen
-
- Blaupunkt Toledo.jpg (9.01 KiB) 556 keer bekeken
Vlgs Duden is Raumton de Duitse vertaling van stereophonic, oftewel ruimtelijk geluid. Register is een index. Ik kan mij dus voorstellen dat dit een knop is om (pseudo) stereo effecten mee op te roepen in verschillende gradaties.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
Dat is inderdaad een stappenschakelaar om de ruimtelijkheid mee in te stellen. Bij oude platenspelers werd wel eens "Raumton-Wiedergabe" verkregen door toevoeging van een 2e naald, bij buizenradio's vaak door toevoeging van galm (waarschijnlijk hier dus), en bij hedendaagse apparatuur door toevoeging van meer kanalen en/of DSP-effecten.
Dat is wel knap met 1 luidspreker.John P schreef:Vlgs Duden is Raumton de Duitse vertaling van stereophonic, oftewel ruimtelijk geluid. Register is een index. Ik kan mij dus voorstellen dat dit een knop is om (pseudo) stereo effecten mee op te roepen in verschillende gradaties.
Niet zo vreemd hoor, 3d tv kan ook met 1 schermJerommel schreef:Dat is wel knap met 1 luidspreker.John P schreef:Vlgs Duden is Raumton de Duitse vertaling van stereophonic, oftewel ruimtelijk geluid. Register is een index. Ik kan mij dus voorstellen dat dit een knop is om (pseudo) stereo effecten mee op te roepen in verschillende gradaties.
Aad
Aaad schreef:Niet zo vreemd hoor, 3d tv kan ook met 1 scherm![]()
Aad
Is het dan niet net zoiets als 'spatial stereo' wat volgens mij Philips ooit had?