Vertaling uit het Duits

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Coach
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 13:39

Vertaling uit het Duits

Bericht door Coach »

Weet iemand de juiste betekenis van RAUMTON-REGISTER. Is een drie standen schakelaar achteraan een Blaupunkt F 525 WHK. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met de klankregeling.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Vertaling uit het Duits

Bericht door Henkjan »

Coach
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 13:39

Re: Vertaling uit het Duits

Bericht door Coach »

Ja inderdaad. Ik heb nog even een afbeelding van de achterwand meegegeven
Bijlagen
Blaupunkt Toledo.jpg
Blaupunkt Toledo.jpg (9.01 KiB) 556 keer bekeken
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Vertaling uit het Duits

Bericht door John P »

Vlgs Duden is Raumton de Duitse vertaling van stereophonic, oftewel ruimtelijk geluid. Register is een index. Ik kan mij dus voorstellen dat dit een knop is om (pseudo) stereo effecten mee op te roepen in verschillende gradaties.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Vertaling uit het Duits

Bericht door Marp »

Dat is inderdaad een stappenschakelaar om de ruimtelijkheid mee in te stellen. Bij oude platenspelers werd wel eens "Raumton-Wiedergabe" verkregen door toevoeging van een 2e naald, bij buizenradio's vaak door toevoeging van galm (waarschijnlijk hier dus), en bij hedendaagse apparatuur door toevoeging van meer kanalen en/of DSP-effecten.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 943
Lid geworden op: ma 20 apr 2009, 18:09
Locatie: den haag

Re: Vertaling uit het Duits

Bericht door Jerommel »

John P schreef:
Vlgs Duden is Raumton de Duitse vertaling van stereophonic, oftewel ruimtelijk geluid. Register is een index. Ik kan mij dus voorstellen dat dit een knop is om (pseudo) stereo effecten mee op te roepen in verschillende gradaties.
Dat is wel knap met 1 luidspreker.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Vertaling uit het Duits

Bericht door Shadow »

Zit een mooie reverb in dan?
Aaad
Berichten: 861
Lid geworden op: di 15 mar 2011, 21:54

Re: Vertaling uit het Duits

Bericht door Aaad »

Jerommel schreef:
John P schreef:
Vlgs Duden is Raumton de Duitse vertaling van stereophonic, oftewel ruimtelijk geluid. Register is een index. Ik kan mij dus voorstellen dat dit een knop is om (pseudo) stereo effecten mee op te roepen in verschillende gradaties.
Dat is wel knap met 1 luidspreker.
Niet zo vreemd hoor, 3d tv kan ook met 1 scherm :lol:

Aad
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Vertaling uit het Duits

Bericht door hannesie »

Aaad schreef:
Niet zo vreemd hoor, 3d tv kan ook met 1 scherm :lol:

Aad
:rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
MickRS
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 06 sep 2013, 20:55
Locatie: Medemblik

Re: Vertaling uit het Duits

Bericht door MickRS »

:rofl:

Is het dan niet net zoiets als 'spatial stereo' wat volgens mij Philips ooit had?
Plaats reactie