Welke Focal drivers zijn dit?
Moderator: Beheerdersteam
Welke Focal drivers zijn dit?
Ik heb een paar zelfbouw luidsprekers overgenomen met Focal units, in ieder geval de tweeters. Maar welke? Degene die deze buitengewoon degelijke luidsprekers heeft gebouwd heeft ook de units (heel erg stevig) vastgelijmd, net zoals alles vastgelijmd zit. Enniewee...
De tweeter is van Focal, en mijn gok is de TC90K of de T120. De afmetingen van de (omgekeerde) dome zijn nét geen 30 mm, de faceplaat is 12 x 12 cm met afgeronde hoeken.
De woofer heeft een diameter van 159 mm inclusief rolrand, rubber randen en de conus lijkt gevlochten. Het metalen frame is 18 cm met afgeronde hoeken. Ik gok op een Focal 7C4252 of een 7C03. Iemand een idee?
De tweeter is van Focal, en mijn gok is de TC90K of de T120. De afmetingen van de (omgekeerde) dome zijn nét geen 30 mm, de faceplaat is 12 x 12 cm met afgeronde hoeken.
De woofer heeft een diameter van 159 mm inclusief rolrand, rubber randen en de conus lijkt gevlochten. Het metalen frame is 18 cm met afgeronde hoeken. Ik gok op een Focal 7C4252 of een 7C03. Iemand een idee?
Re: Welke Focal drivers zijn dit?
De woofer is iig ook van Focal, die hebben veel van hun woofers met "kippevel" uitgevoerd .... ik ga voor je zoeken.
De Focal 7C4252 is het zeker niet, die heeft namelijk een heel ander (moderner) frame.
De Focal 7C4252 is het zeker niet, die heeft namelijk een heel ander (moderner) frame.
De 7C03 is het ook niet want die heeft weer dat typische "pottenbak" effect. (wel het juiste frame overigens)
[EDIT]Even een oude catalogus bijgevoegd, foto's zijn niet denderend maar misschien kun je uit de maten iets opmaken.[/EDIT]
[EDIT]Even een oude catalogus bijgevoegd, foto's zijn niet denderend maar misschien kun je uit de maten iets opmaken.[/EDIT]
- Bijlagen
-
- hfe_focal_avant-garde_in_technology_en.pdf
- (4.61 MiB) 925 keer gedownload
De woofer zou zomaar een 7N401 kunnen zijn .... die zijn er ook in DB (Double Bobine) uitvoering, twee spreekspoelen.
Dit lijkt me een Focal Orion, ooit door Remo als bouwpakket geleverd.
In dat geval zou het een 7N401DBE zijn. En een T120.
In dat geval zou het een 7N401DBE zijn. En een T120.
Daar heb ik wat aan, als ik de afbeeldingen op het web bekijk is dat heel waarschijnlijk. Dank u heren! 
- bas focal m180
- Contacteer:
De tweeter is er een van de 120 serie.
een K
Een T is hoogstwaarschijnlijk metalen faceplate/korf
TC is een plastiek faceplate/korf.
T120K , met litze niet zichtbaar.
een K
Een T is hoogstwaarschijnlijk metalen faceplate/korf
TC is een plastiek faceplate/korf.
T120K , met litze niet zichtbaar.
- pvanlingen
Niet te zwaar belasten deze oude beestjes.
Vooral de 7N401 spreekspoeltjes (25mm) zijn zo verbrand,
en het spul is natuurlijk al heel lang niet meer te koop.
Paul van Lingen.
Vooral de 7N401 spreekspoeltjes (25mm) zijn zo verbrand,
en het spul is natuurlijk al heel lang niet meer te koop.
Paul van Lingen.