Ik heb jaren geleden een set Pearl 2 printplaten met bijbehorende jfets bij Pass gekocht. Iemand zou die voor mij bouwen maar zijn situatie veranderde waardoor het er nooit van is gekomen. De printplaten, jfets en alle andere onderdelen lagen in een doos op de kast.
Ik heb zelf niet zo veel ervaring met bouwen van electronica. Tot een paar jaar geleden had ik alleen af en toe een soldeerbout in mijn handen gehad om een terminalkabel te solderen! Een paar jaar geleden ben ik toch maar eens begonnen met zelf wat bouwen, hetgeen redelijk lukt. Vandaar dat ik recent besloot de bouw van de Pearl 2 zelf op te pakken. Na het lezen van de ervaringen van anderen heb ik Salas shunts gebruikt i.p.v. de 7824/7924 voltage regulators op de originele printplaten. Vanwege mijn gebrek aan ervaring leek het mij beter niet te gaan proberen de +24V voeding van 1e en 2e trap los te koppelen, dus heb ik maar 2 Salas shunts (1 x +24V, 1 x -24V) gebruikt. De externe voeding heeft, conform het originele schema, maar een enkele trafo. Wellicht dat ik later elke Salas shunt een eigen secundaire wikkeling zal geven. De voedingskabel wordt dan XLR6 of XLR7 ipv XLR4 zoals nu het geval is. De achterplaat hoef ik dan niet te veranderen
Het bouwen is probleemloos verlopen. Op dit moment heb ik alles nog standaard gehouden (conform originele handleiding van Wayne Colburn van Pass) en de voltages kloppen redelijk met hetgeen door Wayne Colburn is opgegeven. Hij staat nu met mijn oude Thorens/Denon DL-110 lekker te draaien.
Om met de ingangsweerstand te kunnen spelen zou ik graag R20 variabel willen maken. Ik heb gezien dat anderen hier dip switches voor hebben gebruikt (hetgeen het voordeel heeft dat je meerdere weerstanden parallel kunt zetten). Een alternatief is een mooie draaischakelaar die ik bij EOO vond: http://www.eoo-bv.nl/index.php?_a=viewP ... uctId=9425 Het zou overigens ook een hele mooie ingangsschakelaar voor een voorversterker kunnen zijn.
Ik heb er intussen 1 gekocht maar jongens wat is dat klein. Dit roept om een mooi klein printplaatje waar je de verschillende weerstanden (of condensatoren voor bijv. C22) op monteert. Maar, ik heb nog nooit een printplaatje gemaakt. Heeft iemand toevallig al een eens printplaatje voor deze schakelaar gemaakt? Hoeveel werk is het om hier een mooi printplaatje voor te maken?
Groeten,
Albert