drummonitor
Moderator: Beheerdersteam
Re: drummonitor
tja, ik dacht het schema om impedantie te meten
,
mijn geluidskaart heeft trouwens gebalanceerde in en uitgangen, vandaar de xlr-dingetjes
maar goed, als je er iets van vindt hoor ik dat graag
want ik ben niet zo electrotechnisch
mijn geluidskaart heeft trouwens gebalanceerde in en uitgangen, vandaar de xlr-dingetjes
maar goed, als je er iets van vindt hoor ik dat graag
want ik ben niet zo electrotechnisch
Re: drummonitor
eens kijken wat ik met ARTA kan
eerst de geluidskaart gemeten
linker en rechter kanaal
de vervorming is oke
eerst de geluidskaart gemeten
linker en rechter kanaal
de vervorming is oke
Re: drummonitor
Als versterker gebruik ik een Pioneer A656 en deze heeft inderdaad de massa van het ingangssignaal verbonden met de min van de luidsprekeruitgang waaruit we dus kunnen concluderen dat deze intern niet is gebrugd 
Re: drummonitor
Waarom zou je gebalanceerd meten? Zie geen grote voordelen in dit geval. Iemand die dat weet? 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: drummonitor
Heeft geen toegevoegde waarde bij een impedantiemeting. Het is een ander verhaal als je een gebrugde versterker gebruikt.
Re: drummonitor
graag jullie reacties.
volgens mij kan ik hieruit aflezen dat de afstemming van de kast nog te hoog is
en de impedantiewaarden kloppen niet, kan ik dat ergens corrigeren?
volgens mij kan ik hieruit aflezen dat de afstemming van de kast nog te hoog is
en de impedantiewaarden kloppen niet, kan ik dat ergens corrigeren?
- Bijlagen
Laatst gewijzigd door architect op zo 24 jan 2016, 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: drummonitor
bedankt hoor, het gaat nu beter
maar ik snap nog steeds niet het verschil tussen de gebruikte geluidsdrivers, is windows beter of lynx? de wdm lijkt iets mooier/gladder
maar ik snap nog steeds niet het verschil tussen de gebruikte geluidsdrivers, is windows beter of lynx? de wdm lijkt iets mooier/gladder
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: drummonitor
Als je impedantiekarakteristiek eruitziet als een niet gemaaid grasveld, dan heb je last van een stoorsignaal of van ruis.
Ik heb wel eens bij een open ingang radio-ontvangst op mijn meetversterker. Dan ziet mijn impedantiekarakteristiek er ook zo uit.
Ik heb wel eens bij een open ingang radio-ontvangst op mijn meetversterker. Dan ziet mijn impedantiekarakteristiek er ook zo uit.
Re: drummonitor
zo lijkt het wel mooi, laag en hoog door elkaar
maar wat een hoge impedantiepiek rond 1.4khz? enig idee wat dat is?
maar wat een hoge impedantiepiek rond 1.4khz? enig idee wat dat is?
Laatst gewijzigd door architect op zo 24 jan 2016, 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: drummonitor
Waarom ben je je hoogdriver aan het meten? De impedantiecurve is afhankelijk van de resonantiefreq en de akoestische koppeling met de hoorn. Heb je geen invloed op.
Re: drummonitor
mic signaal is sterk genoeg volgens mij en als ik de versterker harder zet en ik vergelijk de meting dan zie ik eigenlijk geen verschil
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: drummonitor
Het impedantieverloop van je hoog is trouwens wel handig om te hebben als je passief filtert, bij actief van generlei waarde.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: drummonitor
Om nog even terug te komen op de soundcard drivers. Gebruik de universele ASIO4ALL driver. Die is het meest betrouwbaar.
Re: drummonitor
bijgaand 3 metingen
- baspoort open
- 1 van de 3 poorten dichtgedrukt met boek
- 2 van de 3 poorten dichtgedrukt met boek
ik wilde eigenlijk ergens tussen 50 en 55 hz afstemmen, in de praktijk pakt het dus te hoog uit
- baspoort open
- 1 van de 3 poorten dichtgedrukt met boek
- 2 van de 3 poorten dichtgedrukt met boek
ik wilde eigenlijk ergens tussen 50 en 55 hz afstemmen, in de praktijk pakt het dus te hoog uit
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: drummonitor
Beetje lastig om daar iets zinnigs over te zeggen zonder simulatie gegevens en daadwerkelijk gemeten T&S parameters van je drivers. Kan best zijn dat de rolranden nog soepeler moeten worden. Het is tenslotte een PA driver.
Re: drummonitor
die asio4all geeft kraakjes, de wdm geeft het mooiste resultaat
denk je dat met langer inspelen die afstemming 20 kan gaat zakken?
misschien moet ik dan maar 2 van de 3 poorten dichtmaken en die ene die overblijft langer zien te maken; dit had ik niet verwacht
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
denk je dat met langer inspelen die afstemming 20 kan gaat zakken?
misschien moet ik dan maar 2 van de 3 poorten dichtmaken en die ene die overblijft langer zien te maken; dit had ik niet verwacht
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: drummonitor
Zou die woofer eerst maar eens een paar uurtje stevig laten wapperen met 20Hz erop voordat je verder gaat klooien. Daarna de T&S parameters bepalen of die een beetje in de buurt komen van de datasheet. Daarna pas gaan werken aan je afstemming.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: drummonitor
hoezo? het "dal" in de impedantiecurve geeft (ongeveer) de afstemming aan; die zit eerder lager dan hoger dan 50Hzarchitect schreef:ik wilde eigenlijk ergens tussen 50 en 55 hz afstemmen, in de praktijk pakt het dus te hoog uit
