Dank je voor je reactie.
Ik heb al e.e.a van Dr. Floyd Toole gezien maar wellicht leuk om daar het boek ook eens van te kopen.
Een T-60 meting lijkt mij praktisch niet te doen hier. Dan moet ik naar 120dB en dan denk ik dat ik wel wat klachten van de buren zal gaan krijgen
De T30 extrapoleert naar een T60 meting heb ik begrepen. Dat zal inderdaad wat afwijkingen kunnen geven.
Maar hoe ver is het redelijk om door te voeren denk je in een huiskamer? Hoe exact moet je echt bezig zijn?
Mijn huidige huis is danig asymmetrisch (ingericht) dat ik denk dat er wel heel hoge wiskunde bij komt kijken om dat allemaal recht te trekken. Mijn volgende huis ga ik hier speciaal op uitzoeken
In principe hebben we met de T30 een decay gedaan en dus geen RT (Reverberation Time) meting maar een Burst Decay?
Kan dat ook met REW of ARTA?
Eerder had ik ook al een EQ aanpassing gedaan. Bijgevoegd een plaatje van de SPL meting waarbij ik een aantal lage frequenties een heel klein beetje gedimd heb. Eerder in dit draadje heb ik gepost hoe de perken er ongeveer uitzagen voor de EQ correctie.
Bijgevoegd ook een FR meting van de luisterpositie. Hoe moet ik die interpreteren?
Wat ik nu aan aanpassingen gedaan heb is echt de max die ik er doorheen kan drukken bij mijn vriendin. Om echt de lage probleemgebieden aan te pakken zal ik gigantische bass traps moeten gaan maken en dat zal hier gewoon niet gebeuren.
Neemt niet weg dat het wel leuk is om te weten, en meten, waar de probleemgebieden zitten