Dan zit 't wel snor.Was even bang dat er, met de lage spanning eerst, een 16V geval in zat.Okke schreef:Je bedoelt de condensator op het voedingprintje? ja, die is 35v. Uit de voeding komt bijna 18v, maar ik denk dat dit geen probleem is.
Anne
Moderator: Beheerdersteam
Dan zit 't wel snor.Was even bang dat er, met de lage spanning eerst, een 16V geval in zat.Okke schreef:Je bedoelt de condensator op het voedingprintje? ja, die is 35v. Uit de voeding komt bijna 18v, maar ik denk dat dit geen probleem is.
Of doorsturen via een draadloze verbinding, als je die toch al hebt.Mohawk schreef:Prima project, brengt me zelf op 't idee dat ook met m'n versterker te doen.
Ben dus heel benieuwd naar de resultaten (kwaliteit) van de ingebouwde D-A omzetter.
Ik speel nu op mijn tablet al de muziek af die op m'n PC staat via 't thuisnetwerk.
Tablet zit dan met een draadje aan een hoofdtelefoon versterker.
Maar..... ik kan dan ook meteen doorsturen via bluetooth!
Groet, Wim
P.S een ontvanger van goede kwaliteit is al gauw een stuk boven de 100€, is
er nog niet van gekomen helaas.
Zie: http://theauris.com/
Precies, als je toch je netwerk wil gebruiken dan is een Raspberry een schot voor open doel.hannesie schreef:Of doorsturen via een draadloze verbinding, als je die toch al hebt.
De kwaliteit van Bluetooth wat ik tot nog toe heb gehoord was bedroevend slecht.
Dan is een Raspberry heel wat beter om aan te horen.
Hier komt dat vanJerommel schreef:18 Volt ??![]()
Hoe zit het dan met 9 x 1,44 ?
En die brugcel eet ook nog 1,2 Volts op (toch?)
trafo's...![]()
Grappig, ooit in Evere geweest ? Vlak bij mij.Ericsson zat daar tussen de Raketstraat en de Straatsburgstraat, rechtover Zetes.Barry2001 schreef:Vergeet 1 ding niet, Bluetooth is primair nooit bedoelt om hoge kwaliteit audio te streamen. Het is toendertijd door Ericsson als protocol bedacht, een nederlandse vinding, om audio van en naar een headsetje te sturen, spraak dus. Heb dit van dichtbij meegemaakt, werkte in die tijd voor Ericsson. Later zijn al die audio toepassingen bedacht , en dat werkt best aardig, maar high end wordt het nooit.
Kwam daar enkel langs, niet binnen geweest.Is wel industrie terrein (vlak naast de NAVO).De zaak ernaast, hoe hete dat ook weer ?, invoerder/vertegenwoordiger Motorola toen ze nog aan µC deden, kwam ik wel.Barry2001 schreef:Nooit in Evere geweest, zegt me ook even niks, was dat ontwikkeling?
Geldt dat ook voor "bluetooth 4.0" dan?Barry2001 schreef:Vergeet 1 ding niet, Bluetooth is primair nooit bedoelt om hoge kwaliteit audio te streamen. Het is toendertijd door Ericsson als protocol bedacht, een nederlandse vinding, om audio van en naar een headsetje te sturen, spraak dus. Heb dit van dichtbij meegemaakt, werkte in die tijd voor Ericsson. Later zijn al die audio toepassingen bedacht , en dat werkt best aardig, maar high end wordt het nooit.
Tja..Ah!buis schreef:Hier komt dat vanJerommel schreef:18 Volt ??![]()
Hoe zit het dan met 9 x 1,44 ?
En die brugcel eet ook nog 1,2 Volts op (toch?)
trafo's...![]()
![]()
Anne
En naar ik weet beperkt tot 16 bit?Barry2001 schreef:Het werkt ook wel, maar haalt het kwalitatief niet bij Wifi bv als het draadloos moet. Het is zo populair omdat je eenvoudig even je telefoon kun pairen, bv de jeugd.
Sonos werkt niet op Bluetooth en niet op Wifi, die gebruiken een apart bandje. Dus geen interferentie met Wifi.
Correctie: Sonos gebruikt wel degelijk Wifi, zitten standaard wifi modules in, maar bouwt een eigen mesh netwerk op. Sinds een tijdje kan je een Sonos product als wifi accces point gebruiken.Barry2001 schreef:Sonos werkt niet op Bluetooth en niet op Wifi, die gebruiken een apart bandje. Dus geen interferentie met Wifi.
Wat ik ervan weet, zelf geen ervaring, is dat standaard Bluetooth beperkt is tot 512b/s, wat weer in 'mp3 termen' overeenkomt met max een 170kbps om een idee te krijgen, A2DP. Apt-X die je noemde zou het beter moeten doen, zijn een aantal smartphones die dit hebben.hannesie schreef:En naar ik weet beperkt tot 16 bit?Barry2001 schreef:Het werkt ook wel, maar haalt het kwalitatief niet bij Wifi bv als het draadloos moet. Het is zo populair omdat je eenvoudig even je telefoon kun pairen, bv de jeugd.
Sonos werkt niet op Bluetooth en niet op Wifi, die gebruiken een apart bandje. Dus geen interferentie met Wifi.
Ok, daar is het nodige anders geworden dus. Dat was toch in het verleden wel zo? Als ik google zie ik dat sinds 2014 een bestaand Wifi netwerk kan worden gebruikt?ds23man schreef:Correctie: Sonos gebruikt wel degelijk Wifi, zitten standaard wifi modules in, maar bouwt een eigen mesh netwerk op. Sinds een tijdje kan je een Sonos product als wifi accces point gebruiken.Barry2001 schreef:Sonos werkt niet op Bluetooth en niet op Wifi, die gebruiken een apart bandje. Dus geen interferentie met Wifi.
Ik betwijfel dat iemand zomaar het verschil hoort tussen een lossless audiobestand en een VBR0 mp3 bestand.Mohawk schreef:Ik denk dat er veel gebruik van wordt gemaakt d.m.v. "bluetooth" luidsprekers,Geldt dat ook voor "bluetooth 4.0" dan?
Want inmiddels is het toch een veel voor muziek gebruikte toepassing.
o.a. van Sonos. De meeste gebruikers streamen hierop hun bestanden op phone
of tablet, en dat zijn meestal .mp3 tjes. Zo wie zo dus al wat mindere kwaliteit.
Als je ermee bent groot geworden en nooit iets beters gehoord hebt is er niks
mis mee.
Maar wat doet zo'n ding als b.v. de Auris met een .flac bestand?
Daar was ik nieuwsgierig naar.
Niets is zeker in dit leven............!!Jerommel schreef:Ik betwijfel dat iemand zomaar het verschil hoort tussen een lossless audiobestand en een VBR0 mp3 bestand.
Maar streamt bluetooth 4.0 dat dan beter dan de eerste versies?
Jawel hoorhannesie schreef:Niets is zeker in dit leven............!!![]()