Met koolstofvezel versterkt?ds23man schreef:Je had beter een kurken pakking kunnen gebruiken voor dat luikje.![]()
Project 10: Inimini
Moderator: Beheerdersteam
- pappaleo
- Contacteer:
Re: Project 10: Inimini
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Nou, om er zeker van de zijn dat filtercomponenten op het plankje in PA kasten vast blijven zitten, is dat het enige probate middel.

- pappaleo
- Contacteer:
Ok, maar volgens mij hadden we het over pakking,ds23man schreef:Nou, om er zeker van de zijn dat filtercomponenten op het plankje in PA kasten vast blijven zitten, is dat het enige probate middel.![]()
- pappaleo
- Contacteer:
Dank je. Gisteren meegenomen naar een kennis en vergeleken met oa een setje B&W 601. Die zijn in alle richtingen iets groter dan deze. Was wel leuk. Het is alleen een Jazz liefhebber en er is niets gedraaid wat ik kende, maar die B&W konden ze wel hebben 
Laatst gewijzigd door pappaleo op zo 03 jan 2016, 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
wouter
- Ook commercieel actief
Mooi geworden, achterzijde ook met zo'n luikje. Is de demping nu definitief geworden?
- pappaleo
- Contacteer:
Ja, dat vind ik wel prima zo. Dat rinkeltje bij 850/900Hz krijg je toch niet weggedempt. Dat hebben meerdere tangbands. Ik heb een zuigkring precies op die frequentie om de bafflestep te compenseren. Doordat ie precies op die frequentie zit wordt dat piekje ook wel milder.wouter schreef:Mooi geworden, achterzijde ook met zo'n luikje. Is de demping nu definitief geworden?
-
Luisteraar
Is die dip zo rond 4700/4800 Hz niet veel erger (lees duidelijker hoorbaar) dan die rimpel zo rond 850/900 Hz?pappaleo schreef:Dat rinkeltje bij 850/900Hz krijg je toch niet weggedempt
Nu vermoed ik dat dat dan weer meer een filter ipv dempingsquestie is.
- pappaleo
- Contacteer:
Nee, het is geen filterkwestie:Luisteraar schreef:Is die dip zo rond 4700/4800 Hz niet veel erger (lees duidelijker hoorbaar) dan die rimpel zo rond 850/900 Hz?pappaleo schreef:Dat rinkeltje bij 850/900Hz krijg je toch niet weggedempt
Nu vermoed ik dat dat dan weer meer een filter ipv dempingsquestie is.
Geel is ongefilterd, groen is gefilterd.
Ik vermoed dat het diffractie is. Aanstaande zaterdag worden er nog wat metingen van de hele speaker gedaan waarbij ook onder een aantal hoeken zal worden gemeten. Misschien dat dat nog wat inzicht geeft in het waarom van die dip. Ze staan nu ook alweer een maand elke dag een paar uur te spelen en dat zal ook wat verloop tot gevolg hebben.
De dip manifesteert zich gehoormatig in ieder geval niet en ik vind de tweeter heel aangenaam klinken als je de prijs in aanmerking neemt.
We hebben het hier tenslotte over een budgetmodelletje.
-
wouter
- Ook commercieel actief
Voeg jij de laatste metingen nog toe? Uit de zaal?
Voor het beeld, wel nice denk ik... eh Vind Ik
- pappaleo
- Contacteer:
Hierbij de metingen op 1 meter afstand Geel: Onder een hoek van ca 20°wouter schreef:Voeg jij de laatste metingen nog toe? Uit de zaal?![]()
Blauw: Onder een hoek van ca 10°
Groen: Recht voor de speaker.
-
wouter
- Ook commercieel actief
En het klinkt lekker!
Even wennen aan de kwantiteit van het laag (4" heeft weinig autoriteit) en je zit lekker in de muziek. Ik kenmerk het als puntig, mooi timbre van instrumenten, boventonen. Percussie en stemmen zijn helder, de tweeter's sterke kanten zijn duidelijk hoorbaar. Minder fraaie kanten waren niet opvallend dus handige afstemming zo. Ik zou er best mee kunnen leven
Even wennen aan de kwantiteit van het laag (4" heeft weinig autoriteit) en je zit lekker in de muziek. Ik kenmerk het als puntig, mooi timbre van instrumenten, boventonen. Percussie en stemmen zijn helder, de tweeter's sterke kanten zijn duidelijk hoorbaar. Minder fraaie kanten waren niet opvallend dus handige afstemming zo. Ik zou er best mee kunnen leven
vandaag voor het eerst gehoord, heel goed voor het formaat.
voor mij de 2e plaats
voor mij de 2e plaats
Ooit iemand een setje Sticks cadeau gedaan maar die zijn niet helemaal heel teruggekomen.
Misschien een paar tweeters bestellen ook een setje Inimini’s bouwen?
Misschien een paar tweeters bestellen ook een setje Inimini’s bouwen?
Goed plan, je zult niet teleurgesteld worden.
(In de hoop dat de tweeters nog leverbaar zijn...
)
(In de hoop dat de tweeters nog leverbaar zijn...