Bose Acoustimass Cubes????

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Bose Acoustimass Cubes????

Bericht door ray5150 »

bas focal m180 schreef:
Marp, wat is een oewebmaster.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 5#p1665345
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2061
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: Bose Acoustimass Cubes????

Bericht door MichaelB »

rikpost schreef:
Dit is wel het eerste draadje waar iedereen het eens is met elkaar
Toch wel een pluimpje voor Bose ,dat is nog nooit iemand gelukt :lol:
Oh met veel Bose speakers ben ik het WEL met je eens, maar er waren er een paar die ik echt wel goed vond klinken (helemaal gezien de tijdgeest).

We hebben het wel over 30 jaar geleden. Toen was DSP nog iets wat onbekend was om toe te passen op betaalbare systemen. Waren filters voor de meesten van ons nog abracadabra (voor mij begon het rommelen met hout en 2/3e hands speakers toen net)

Ik kan me de Bose 201 van m'n broer nog herinneren, WAUW! Ik was toen 11-12 jaar oud. Dat was wel andere koek dan mijn plastic Philips speakertjes. :lol:
Jaja, de speakers met slechts 2 filter onderdelen een weerstand en 1 elco en als ik het me goed herinner een lampje (leek het wel tenminste) als zekering:
bose-201-direct-reflecting-lautsprecher.jpg
Zo ook de allereerste Acoustimass, die klonk in ieder geval stukken beter dan de latere varianten. Alleen al omdat de sub tenminste echt sub was en niet de rommel tot 200-300Hz weergaf en de kubusjes ook een redelijk geluid konden neerzetten.

Maar goed, hebben we het over alles van na pakweg 1995: EENSCH! Rommel. :-({|=
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36745
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Bose Acoustimass Cubes????

Bericht door Pjotr »

Aaad schreef:
Ik snap alleen niet, als je weet dat Visaton ook ontwerpjes heeft voor "melkpakken" met een FRS8 en een tweeter, die best aardig klinken. Ik heb ooit eens twee kleintjes gemaakt en ik was als consument maar 5 tientjes kwijt aan onderdelen, dan moet het voor Bose als producent toch mogelijk zijn om zoiets te presenteren?

Aad
Vond je die fraai klinken? :shock: Wat Bose weg mummelt in het middengebied zijn die het tegenovergestelde, die blèren het juist uit daar.

Het blijft toch een smaakkwestie.......... :lol:
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Bose Acoustimass Cubes????

Bericht door bas focal m180 »

MichaelB schreef:

Zo ook de allereerste Acoustimass, die klonk in ieder geval stukken beter dan de latere varianten. Alleen al omdat de sub tenminste echt sub was en niet de rommel tot 200-300Hz weergaf en de kubusjes ook een redelijk geluid konden neerzetten.
Klopt.

En voor een sub sat systeem waren ze een van de beste van wat ik toen heb gehoord.

Daar komt bij dat menig vrouw hoe duur je speakers ook zijn, hoe goed ze ook klinken maar al te graag wil inruilen voor een Bose Acoustimass, dan kan je lullen als brugman dat die dingen slecht klinken ik durf te wedden daar zijn de dames het niet mee eens.

Dus vertel nooit dat Bose een Acoustimass systeem heeft want dan moeten we ook naar melkpakken.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Bose Acoustimass Cubes????

Bericht door pappaleo »

Die melkpakken al eens nader bekeken?

2 plastic kubusjes met een speakertje er in dat je ook in een draagbaar radiootje tegenkwam. Kan nog niet eens in de schaduw staan van bijvoorbeeld een frs8. Beide kubusjes hetzelfde speakertje. Tweeter? Wat is dat? Nooit van gehoord.

Vanwege het direct reflecting principe moesten beide kubusjes ten opzichte van elkaar kunnen draaien zodat beide speakertjes hun gepruttel een verschillende richting op konden sturen. Dat was heel geniaal opgelost door een van de kubusjes te voorzien van een male 6,3mm jackplug en de andere van een female. Een propje watten erin van de Kruidvat en voilá, we hebben Hfl 18,95 aan materiaal besteed voor een setje melkpakken. Het was tenslotte in het guldentijdperk dat de melkpakken op de markt kwamen.

Nu nog een acoustimass module. We zoeken weer een goedkope speaker, ditmaal uit een niet draagbare keukenradio en monteren die in grootvaders sigarenkist. Twee kernen van wc-rollen erin en we hebben een bandpass systeem.

Nu nog een nette prijs verzinnen..... Laten we Hfl 1995, nemen, dat klinkt niet zo duur als Hfl 2000. Mooie reclamespot er tegenaan en alle hipsters avant la lettre (yuppen heetten ze toen, geloof ik) rennen naar winkel om zo'n trendy setje aan te schaffen.

Te doof om goed advies te horen en ook te doof om te horen dat het rotzooi was.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Bose Acoustimass Cubes????

Bericht door ray5150 »

Zo, is het eruit, lucht op hè ? :lol:

Des te meer respect voor Dr. Bose heb ik. Miljardair, erelid van de AES, Oprichter van een succesvol bedrijf dat zowaar eens geen eigendom is van Harman Corparation.

Zie ik jou nog niet flikken met Dinges en Inimini, hoezeer ik het je ook gun.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Bose Acoustimass Cubes????

Bericht door ds23man »

Amar is al twee jaar de pijp uit.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Bose Acoustimass Cubes????

Bericht door ray5150 »

Dat weet ik, veranderd toch niks aan prestaties ?
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Bose Acoustimass Cubes????

Bericht door pappaleo »

ray5150 schreef:
Zo, is het eruit, lucht op hè ? :lol:

Des te meer respect voor Dr. Bose heb ik. Miljardair, erelid van de AES, Oprichter van een succesvol bedrijf dat zowaar eens geen eigendom is van Harman Corparation.

Zie ik jou nog niet flikken met Dinges en Inimini, hoezeer ik het je ook gun.
Ik heb het niet over de man zelf. Hij was zeker een slim zakenman.

En..... Ik streef een dergelijk succes niet na.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Bose Acoustimass Cubes????

Bericht door pappaleo »

ds23man schreef:
Amar is al twee jaar de pijp uit.
En dat streef ik ook niet na.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 943
Lid geworden op: ma 20 apr 2009, 18:09
Locatie: den haag

Re: Bose Acoustimass Cubes????

Bericht door Jerommel »

Hmmm...
Respect voor enorm rijk worden van gebakken lucht?
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Bose Acoustimass Cubes????

Bericht door pappaleo »

Jerommel schreef:
Hmmm...
Respect voor enorm rijk worden van gebakken lucht?
Ik zeg nergens dat ik respect voor hem heb. Ik zeg: Hij is zeker een slim zakenman.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Bose Acoustimass Cubes????

Bericht door ray5150 »

pappaleo schreef:
ds23man schreef:
Amar is al twee jaar de pijp uit.
En dat streef ik ook niet na.
Ik ken er anders genoeg die de 83 niet hebben mogen halen. :(
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: Bose Acoustimass Cubes????

Bericht door Arno »

Jerommel schreef:
Hmmm...
Respect voor enorm rijk worden van gebakken lucht?
+1
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Bose Acoustimass Cubes????

Bericht door ray5150 »

Hè, wat een heerlijk politiek correcte en ethisch verantwoorde antwoorden.
Nee, jezelf tot je je 67ste kapot moeten werken, om op je 70'ste dood te moeten gaan aan een of andere stomme ziekte, zonder pensioen indexering, da's fijn...
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Bose Acoustimass Cubes????

Bericht door SSassen »

ray5150 schreef:
Hè, wat een heerlijk politiek correcte en ethisch verantwoorde antwoorden.
Nee, jezelf tot je je 67ste kapot moeten werken, om op je 70'ste dood te moeten gaan aan een of andere stomme ziekte, zonder pensioen indexering, da's fijn...
Welk pensioen? Als we die 200.000 vluchtelingen per jaar mogen verwelkomen is de pensioenpot straks op hoor, dan mag je op een houtje sabbelen in je volgepoepte luier.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 943
Lid geworden op: ma 20 apr 2009, 18:09
Locatie: den haag

Re: Bose Acoustimass Cubes????

Bericht door Jerommel »

Nou, het mag dus, rijk worden van gebakken lucht, en sommigen voelen zich daar enorm thuis in, zijn succesvol.
Maar respect daar voor? Hm...
Er is al genoeg bullshit in de wereld zonder commercie, dus ach, enzooowww.... :hide:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Bose Acoustimass Cubes????

Bericht door ray5150 »

Nee... dat mag je niet zeggen hier, Sander...
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Bose Acoustimass Cubes????

Bericht door ds23man »

Als we allemaal gebakken lucht gaan verkopen, wordt er niemand meer rijk van......
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Bose Acoustimass Cubes????

Bericht door FR_Aad »

Jerommel schreef:
Nou, het mag dus, rijk worden van gebakken lucht, en sommigen voelen zich daar enorm thuis in, zijn succesvol.
Maar respect daar voor? Hm...
Er is al genoeg bullshit in de wereld zonder commercie, dus ach, enzooowww.... :hide:
Ach
Hij heeft waarschijnlijk meer van zijn leven gemaakt dan jij.
Commercie is niet noodzakelijkerwijs iets smerigs. Is meestal iets als u vraagt en wij draaien.
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Bose Acoustimass Cubes????

Bericht door satefan »

Jerommel schreef:
Hmmm...
Respect voor enorm rijk worden van gebakken lucht?
Tsja...dat heet marktwerking...vraag...aanbod...en daar kun je geld aan verdienen...mensen kopen het. De meesten vinden dus het design en de form-factor belangrijker dan de kwaliteit van het geluid. Ik heb zat vrienden en kennissen die het echt geen bal interesseert hoe iets klinkt. Dus dan is t best nog knap om daar dan zo'n hoge prijs voor te laten betalen. Principe 'het is duur dus goed'. Als je iemand het kwalijk moet nemen dat mr. Bose zo succesvol was dan zijn het zijn klanten!
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Bose Acoustimass Cubes????

Bericht door ray5150 »

Amen ! :mrgreen: :lol:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Bose Acoustimass Cubes????

Bericht door pappaleo »

satefan schreef:
Jerommel schreef:
Hmmm...
Respect voor enorm rijk worden van gebakken lucht?
Tsja...dat heet marktwerking...vraag...aanbod...en daar kun je geld aan verdienen...mensen kopen het. De meesten vinden dus het design en de form-factor belangrijker dan de kwaliteit van het geluid. Ik heb zat vrienden en kennissen die het echt geen bal interesseert hoe iets klinkt. Dus dan is t best nog knap om daar dan zo'n hoge prijs voor te laten betalen. Principe 'het is duur dus goed'. Als je iemand het kwalijk moet nemen dat mr. Bose zo succesvol was dan zijn het zijn klanten!
Precies!
Exact hetzelfde als waarom voetballers zulke torenhoge salarissen hebben. Als er niemand naar dat spelletje kijkt is het gauw over.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 943
Lid geworden op: ma 20 apr 2009, 18:09
Locatie: den haag

Re: Bose Acoustimass Cubes????

Bericht door Jerommel »

Er zat ook een enorme reclame-campagne achter natuurlijk..

En verder is i.m.o. de misleide nooit de boosdoener, maar de misleider.
De misleider maakt gebruik van de onkunde van de misleide.
Persoonlijk heb ik daar geen respect voor (dus).
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Bose Acoustimass Cubes????

Bericht door FR_Aad »

Hoeveel procent van de kopers zullen zich opgelicht voelen?
Plaats reactie