Draaischakelaars
Moderator: Beheerdersteam
Draaischakelaars
Heeft iemand een idee hoe je bij de toegepaste volume- en klank draaischakelaars de mechanische draaiweerstand kunt aanpassen? De ene draait als een potmeter met klikjes, de andere alleen mbv een waterpomptang. Ik wil zo min mogelijk slopen in dit mooi gebouwde voorversterkertje, dus ik kon ook geen fabrikant van de schakelaars ontdekken.
Re: Draaischakelaars
Die bruine dingen werken met een kogel en een drukveer.
Is niet zo simpel om dat aan de passen zonder de draaischakelaar uit de kast te halen.
Dan kun je ze net zo goed gelijk vervangen door Lorlin. (fabrikant van draaischakelaars)
Zou ze eerst voorzien van een verse lik vet. Dat kan al een hoop schelen.
Is niet zo simpel om dat aan de passen zonder de draaischakelaar uit de kast te halen.
Dan kun je ze net zo goed gelijk vervangen door Lorlin. (fabrikant van draaischakelaars)
Zou ze eerst voorzien van een verse lik vet. Dat kan al een hoop schelen.
Olie.
Het vet zal wel ingedikt / uitgedroogd zijn.
Met wat naaimachineolie krijg je ze meestal wel weer gangbaar, anders WD 40.
Het gaat dan om de as die in de bus draait.
Het vet zal wel ingedikt / uitgedroogd zijn.
Met wat naaimachineolie krijg je ze meestal wel weer gangbaar, anders WD 40.
Het gaat dan om de as die in de bus draait.
- audiomanics
- Contacteer:
+1Jerommel schreef:Olie.![]()
En even heen en weer draaien met je waterpomptang..
Kees
Een week WD40'en did the trick. Ik dacht dat het iets mechanisch was. Maar gewoon ouderdom dus. Dank voor de tips.
Het is ook iets mechanisch: Stroperig / verhard vet tussen as en bus.
En die WD-40 zal weer indrogen, dus beter gebruik je nog eens wat naaimachine-olie.
En die WD-40 zal weer indrogen, dus beter gebruik je nog eens wat naaimachine-olie.
Olie ga ik doen. Met mechanisch bedoelde ik een mogelijke instelling van de draaiweerstand op deze schakelaars.