Project #2: Vloerstaander
Moderator: Beheerdersteam
Re: Project #2: Vloerstaander
Ik lees net mijn openingspost en zo zie je maar weer eens hoe ver je van je eerste ideeën kunt afwijken.....versie 2 van de vloerstaander die nu de voltooing nadert lijkt geenszins meer op de eerste aanzet, ja wel nog units van scan maar ja, ook dat is meer toeval dan wijsheid(?)hsmeets schreef:Hoewel van project #1 de afwerking en de laatste 'feinschliff' aan de filter afstelling nog gedaan moet worden ben ik toch al stiekem bezig met P2. Ook als afleiding voor een droevige gebeurtenis.
Doel is een speaker die uit niet te dure drivers opgebouwd is maar toch voldoende kwaliteiten heeft om fijn muziek weer te geven.
Ik zie dat mijn keuze voor drivers bijna identiek is aan die van Vinculum's Epiloque.
Tweet: Scanspeak R2604
Mid: Scanspeak Discovery 10F4...
Woof: Scanspeak Discovery 21W8...
Dat het allemaal Scan-Speak is, is eigenlijk toeval. Drieweg om specifiek de middentoon een eigen driver te geven zodat middentonen uit woofers wegblijven en de afstraling mogelijk wat breder is dan bv bij 18cm mid-woofers in twee-wegjes.
Ik zit te dubben om de woofers in een TL kast te zetten ipv een BR of gesloten kast. Een testkast is aan te bevelen denk ik. Maar ik moet nog eens goed uitzoeken of de specifieke TS parameters van de 21W.. daarvoor wel de beste keuze is.
Huib
En zo borrelen eigenlijk al enkele ideeën op over de 2016/2017 versie van deze vloerstander......alles aan electronica ingebouwd, amps, dac, mediaplayer, aan de voorkant een display maar verder alleen per AB te besturen. Beetje a la Meridian qua opzet (niet qua vorm) dus.
Re: Project #2: Vloerstaander
De mediaplayer zou ik niet in de speaker steken. De rest lijkt me wel interessant.
Re: Project #2: Vloerstaander
Zo, ver gezocht, dichtbij gevonden. Ben even bezig geweest met het vinden van een meubelspuiter, sommige hoor je niks meer van, andere vragen absurde bedragen, schijnbaar heeft niet iederren trek in dit soort werk. Maar goed, gisteravond is de eigenaar van een meubelspuiterij uit ons dorp bij mij thuis de kasten nog eens komen bekijken en hebben we een prijs afgesproken. Zijn aanpak klonk mij prima in de oren.
Ik moet nog twee, drie plekjes bijwerken en alles nog eens nalopen en dan kunnen ze vermoedelijk volgende week al naar de spuiterij toe. Ik hoop voor het einde van de maand de speakers af te hebben, d.w.z. qua constructie zodat ze kunnen inspelen ter voorbereiding op de eerste metingen en zo.
Ik moet nog twee, drie plekjes bijwerken en alles nog eens nalopen en dan kunnen ze vermoedelijk volgende week al naar de spuiterij toe. Ik hoop voor het einde van de maand de speakers af te hebben, d.w.z. qua constructie zodat ze kunnen inspelen ter voorbereiding op de eerste metingen en zo.
Re: Project #2: Vloerstaander
Zo, na bijna 12 maanden vanmiddag die laatste paar plekjes met plamuur geschuurd, de hele zaak nog eens nagelopen en de meubelspuiterij per email ingelicht dat ik nu zo ver ben. Het werd tijd. Baffle zijdeglanzend zwart, corpus hoogglans Palladiumzilver (metallic, middengrijs van Mercedes).
Re: Project #2: Vloerstaander
Voor een dergelijke afwerking moet het oppervlak wel ontzettend vlak zijn.
Ik neem aan dat de meubelspuiter het nog helemaal plamuurt?
groet,
Aat
Ik neem aan dat de meubelspuiter het nog helemaal plamuurt?
groet,
Aat
Re: Project #2: Vloerstaander
Vorig jaar was de beste man komen kijken naar mijn bouwsels en hij had het er toen over dat hij eerst het kops MDF zou behandelen zodat je geen verschil meer zou zien, dan alles in de grondlak en schuren, vervolgens de kleur laag en dan enkele lagen blanke lak en als laatste polijsten om de appelsienhuid en stofjes er uit te halen.
Re: Project #2: Vloerstaander
Na enige vertraging gaan de kasten vandaag naar de meubelspuiter
Als ze terugkomen zal ik vermoedelijk nog herstellende zijn van een kleine ingreep maar ergens medio november zullen ze wel in elkaar zitten (baffle gelijmd, units gemonteerd, voeten er onder) en kunnen de units gaan inspelen, daarna dan verder inregelen.
Keep faith.
Als ze terugkomen zal ik vermoedelijk nog herstellende zijn van een kleine ingreep maar ergens medio november zullen ze wel in elkaar zitten (baffle gelijmd, units gemonteerd, voeten er onder) en kunnen de units gaan inspelen, daarna dan verder inregelen.
Keep faith.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Project #2: Vloerstaander
De meubelspuiter is er zeker in gaan liggen en in slaap gevallen. 
Re: Project #2: Vloerstaander
Staan nog bij de spuiter, inmiddels gegrond, maar spuiter vroeg laatst of hij enkele andere klussen eerst kon afmaken. Wordt begin januari.
Hier staan ze op:
Hier staan ze op:
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Project #2: Vloerstaander
Kunnen we een koelkast winnen?hsmeets schreef:Staan nog bij de spuiter, inmiddels gegrond, maar spuiter vroeg laatst of hij enkele andere klussen eerst kon afmaken. Wordt begin januari.
Hier staan ze op:
Re: Project #2: Vloerstaander
En dan moet eerst de bus nog gespoten worden, daarna 15 binnendeuren, en dan 26 kabelgoten... 
Re: Project #2: Vloerstaander
Zo veel werk is dat toch niet als je weet hoe je het aan moet pakken:ray5150 schreef:En dan moet eerst de bus nog gespoten worden, daarna 15 binnendeuren, en dan 26 kabelgoten...
https://www.youtube.com/watch?v=T9MAmWnOznI
Re: Project #2: Vloerstaander
Over een week zou ik ze in huis moeten hebben, ze worden volgende week nog gepolijst.
Re: Project #2: Vloerstaander
Daar ga je vanzelf van "glim"lachen, zeker een mooooooooi resultaat.

