Mijn eerste versterker ooit was een EL84 versterker (ik denk GELOSO) en daar heb ik lange tijd zeer van genoten. Een fantastische versterker met zeer goeie klank en niet kapot te krijgen. Zoiets wil ik dus opnieuw bouwen: 2x 10W met EL84 in de eindtrap. De opzet van de versterker is simpel: 3 ingangen, een actieve toonregeling tussen ECC83, gevolgd door ECC83-fazendraaier en een PP met EL84 in UL+CFB.
Om te beginnen wil ik gebruik maken van de ELA-100V (die zijn kunnen kwalitatief bewezen heeft in de CTA) maar ik wil daarna ook eens testen met UGT's die ik laat maken met specificaties die we in dit forum zullen bespreken en vastleggen. De gloei wordt voorzien van gelijkspanning via een sturing die ook in het EL34-ontwerp wordt gebruikt. In deze sturing is ook de inschakelvertraging voorzien voor de 300V HS die uit een goedkope scheidingstrafo komt van 100VA.
Dus voor wie deze dagen niet weet wat doen, je kan de fouten helpen opsporen en alle redelijke suggesties zijn welkom.
Voor jullie en alle anderen wens ik alvast prettige feestdagen toe!
