45 gaden frezen
Moderator: Beheerdersteam
45 gaden frezen
Leek vraag:
Voor mijn L'orfeo's met ik een 45 graden kant maken.
(2e paneel, om de woofer ademruimte te geven)zie:
http://www.humblehomemadehifi.com/downl ... _Orfeo.pdf
geen probleem met een fasefrees met kogellager.
Maar: mijn frees is maar 12mm hoog en het materiaal 18mm dik.
hoe doe je dit?
zijn er andere frezen?
Voor mijn L'orfeo's met ik een 45 graden kant maken.
(2e paneel, om de woofer ademruimte te geven)zie:
http://www.humblehomemadehifi.com/downl ... _Orfeo.pdf
geen probleem met een fasefrees met kogellager.
Maar: mijn frees is maar 12mm hoog en het materiaal 18mm dik.
hoe doe je dit?
zijn er andere frezen?
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: 45 gaden frezen
Dat moet je gewoon (laten) zagen onder 45 graden..
Die hele grote frezen zijn niet alleen godsgruwelijk duur maar ook levensbedreigend..
Kees
Die hele grote frezen zijn niet alleen godsgruwelijk duur maar ook levensbedreigend..
Kees
Re: 45 gaden frezen
ik weet dat ze cirkelzagen heten, maar een rond gat onder 45 graden zagen kunnen ze stiekem toch niet volgens mij... 
Re: 45 gaden frezen
Zo'n rond gat gaat niet meer met een boven frees, dat gaat eigenlijk alleen maar met een freestafel. Zie verder ook de opmerkingen van Kees. En als je 45 graden frees niet diep genoeg is dan doe je het in meerdere stapjes. Dat moet je sowieso, de volle diepte er voor zetten zal je niet lukken.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: 45 gaden frezen
Ik bedoel decoupeerzagen... die kunnen dat wel.. en aangezien het hier de achter/binnenzijde betreft hoeft het ook niet zo glad-glad te zijn.. En anders kun je het altijd nog uitbesteden bij iemand met een CNC-freesbank...Motorfret schreef:ik weet dat ze cirkelzagen heten,....
Kees
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: 45 gaden frezen
Maakt de post niet zoveel uit hoor.. Voor dat bedrag kun je tegenwoordig bijna niet eens je auto starten..Motorfret schreef:Nijmegen - den Helder is een beetje ver Kees
Kees
Re: 45 gaden frezen
Even een freesmal maken. Ik heb een aantal jaren geleden de Paper Hatt gemaakt (zie foto).
Re: 45 gaden frezen
Ik doe dat trouwens gewoon met een rasp en een vijl. Dat gaat sneller als het verwisselen en instellen van een frees, het is toch geen zichtwerk.
Re: 45 gaden frezen
Ik gebruik de zijkant van een 10mm boor icm een stevige boormachine; je raspt daarmee het randje gemakkelijk weg..
Zie de foto's... daarna nog even schuren en klaar is Kees.
Zoals je al aangaf; het hoeft niet mooi te zijn.
Met name bij gebruik van kleinere units (13 cm units bijvoorbeeld) is het weghalen van dat kleine randje wel heel belangrijk overigens...
Succes!
Zie de foto's... daarna nog even schuren en klaar is Kees.
Zoals je al aangaf; het hoeft niet mooi te zijn.
Met name bij gebruik van kleinere units (13 cm units bijvoorbeeld) is het weghalen van dat kleine randje wel heel belangrijk overigens...
Succes!
